Uznanie Wnioskodawcy za podatnika w ramach wykonywania programu usuwania azbestu, podlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu oraz podlegania opodatkowaniu wpłat pobieranych od mieszkańców, w sytuacji, gdyby dotacja nie pokryła wartości całego zadania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację projektu.
Interpretacja ogólna w sprawie opodatkowania VAT czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego polegających na instalacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz usuwaniu azbestu w związku wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 30 marca 2023 r. w sprawach C-612/21 Gmina O. i C-616/21 Gmina L.
Brak statusu podatnika VAT; niewystąpienie czynności podlegających opodatkowaniu, wykonywanych na rzecz Uczestników; brak opodatkowania dotacji oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego.
Niepodleganie opodatkowaniu wykonywanych czynności na rzecz mieszkańców w zakresie realizacji zadania usuwania azbestu i odbierania wyrobów i odpadów zawierających azbest.
Obowiązki podatkowe związane z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy.
Skutki podatkowe realizacji Projektu polegającego na demontażu, załadunku, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania pn. „Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy …” oraz brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji otrzymanej przez Państwa na realizację ww. zadania.
• uznania czynności wykonywanych przez Gminę polegających na usuwaniu azbestu za usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, • podstawy opodatkowania dla ww. czynności wykonywanych przez Gminę, • prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymywanych od Wykonawcy w związku z realizacją zadania pn. „...”
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika, określenie czy Gmina będzie wykonywała czynności opodatkowane, opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanego dofinansowania oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Opodatkowanie podatkiem VAT dotacji uzyskanej na odbiór, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest, określenie podstawy opodatkowania dla usług świadczonych przez Gminę w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest i uznania kwoty otrzymanej dotacji za wartość brutto, oraz prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych
obowiązek opodatkowania podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego na realizację zadania polegającego na demontażu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją czynności w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest
Na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia i przekazania dla ww. osób, którzy skorzystali z przedmiotowej dotacji informacji, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT-11).
Opodatkowanie wpłat mieszkańców dotyczących usuwania azbestu, określenie podstawy opodatkowania oraz prawo do odliczenia podatku z tytułu realizacji zadania.
Opodatkowanie dofinansowania otrzymanego na usuwanie azbestu oraz prawo do odliczenia podatku VAT.
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika w ramach wykonywania programu usuwania azbestu, podlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu oraz podlegania opodatkowaniu wpłat pobieranych od mieszkańców, w sytuacji, gdyby dotacja nie pokryła wartości całego zadania (pytanie oznaczone we wniosku nr 1, nr 3 i nr 4) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację
Uznanie Gminy za podatnika podatku VAT w związku z czynnościami usuwania azbestu oraz opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego świadczenia na rzecz mieszkańców
Czynności usuwania azbestu z nieruchomości mieszkańców za zwrotem części kosztów od mieszkańca, stawka podatku, podstawa opodatkowania, prawo do odliczenia VAT, odwrotne obciążenie
Prawo do odliczenia podatku od towarów i usług od wydatków związanych z realizacją zadania polegającego na usuwaniu materiałów zawierających azbest oraz podleganie opodatkowaniu uzyskanej dotacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących poniesione wydatki na ww. akcję edukacyjną przeprowadzoną
Stawka właściwa dla wykonywanych usług, opodatkowanie dotacji oraz odliczenie podatku naliczonego w kontekście realizowanego projektu obejmującego usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.
Gmina jako podatnik VAT prowadzący działalność gospodarczą w zakresie usług usuwania azbestu, stawka VAT dla czynności usuwania azbestu, prawo do odliczenia
Możliwość opodatkowania stawką 8% dotacji otrzymanej przez Wnioskodawcę przyznanej na finansowanie projektu. Określenie podstawy opodatkowania dla usług usuwania azbestu. Prawo do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją zadania.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika w ramach wykonywania programu usuwania azbestu oraz podlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu, prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację projektu, podlegania opodatkowaniu wpłat pobieranych od mieszkańców, w sytuacji, gdyby dotacja nie pokryła wartości całego zadania.
Podatek od towarów i usług w zakresie:1) opodatkowania dotacji otrzymanej przez Wnioskodawcę przyznanej na finansowanie projektu pn. Usuwanie wyrobów azbestowych z gospodarstw domowych ... oraz uznania czynności polegających na usunięciu azbestu z nieruchomości za usługi opodatkowane stawką podatku w wysokości 8%,2) stwierdzenia, czy podstawę opodatkowania dla usług usuwania azbestu, świadczonych przez