Podatnik w lutym zamortyzował jednorazowo fabrycznie nowy środek trwały o wartości poniżej 100 000 zł. W kwietniu dokonał ulepszenia tego środka trwałego. Jak rozliczyć taki wydatek?
Samochody osobowe i ciężarowe to środki transportu powszechnie wykorzystywane w firmach. W 2019 r. ustawodawca wprowadził nowe zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem i używaniem samochodów osobowych, zwłaszcza tych droższych. Zasady te nie zmieniły się natomiast w stosunku do samochodów ciężarowych. Nie objęły także podatku naliczonego od wydatków dotyczących
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środków trwałych.
Czy Spółka ma prawo potraktować całą elektrownię (w skład której wchodzą: turbina, wieża, fundamenty, stacja kontenerowa wraz z przyłączem) jako jeden środek trwały sklasyfikowany w KŚT w rodzaju 346 oraz czy ma ona prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych tzw. metodą degresywną o której mowa w art 16k ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy samochód ciężarowy powinien być amortyzowany przy zastosowaniu stawek podwyższonych do roku, w którym nastąpi zrównanie rocznej kwoty amortyzacji obliczonej metodą liniową z zastosowaniem stawek podstawowych z kwotą amortyzacji obliczona metodą degresywną? Czy w świetle przepisów o podatku dochodowym samochód spełnia wymogi samochodu ciężarowego i czy suma odpisów amortyzacyjnych może być równa
pytanie dotyczy zastosowania degresywnej metody amortyzacji samochodu posiadającego homologację dla samochodów ciężarowych