Przychody ze sprzedaży Białych Certyfikatów nie kwalifikują się jako dochód z kapitałów pieniężnych i nie podlegają stawce 19% ani deklaracji PIT-38, lecz jako dochód z praw majątkowych rozliczany według skali podatkowej. Koszty uzyskania przychodów nie obejmują wydatków związanych z modernizacją gospodarstwa.
Zwolnienie z akcyzy dla energii elektrycznej wytworzonej z odnawialnych źródeł przed 1 stycznia 2019 r. stosuje się według stawki obowiązującej w dacie wytworzenia i dostarczenia energii do zużycia, niezależnie od późniejszych zmian stawki akcyzy.
Usługi wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej oraz audytów energetycznych nie kwalifikują się jako usługi doradcze, więc podatnik może korzystać ze zwolnienia podmiotowego z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, dopóki wartość sprzedaży nie przekroczy 200 000 zł rocznie.
Czynności przekazania środków pieniężnych uzyskanych ze sprzedaży lub wyceny białych certyfikatów przez powiernika B. na rzecz miasta w ramach umowy powierniczej nie stanowią opodatkowanej dostawy towarów lub świadczenia usług na gruncie VAT, z uwagi na brak odpłatności w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o VAT.
Przychody ze zbycia świadectw pochodzenia energii z odnawialnych źródeł nie stanowią zysków kapitałowych w rozumieniu art. 7b ust. 1 Ustawy CIT, ani nie są przychodami z instrumentów finansowych według art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. f Ustawy CIT.
Dochód z tytułu zbycia Białych Certyfikatów stanowi dochód z praw majątkowych zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT. Dochód z działów specjalnych produkcji rolnej może być ustalany na podstawie norm szacunkowych, jeżeli nie zostanie przekroczony próg przychodów nakładający obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Przekazanie środków uzyskanych ze sprzedaży świadectw efektywności energetycznej, realizowane na podstawie umowy powiernictwa z upoważnionym Wykonawcą, nie stanowi dla Gminy czynności opodatkowanej VAT - brak świadczenia usług na rzecz Wykonawcy przez Gminę wyklucza zaistnienie obowiązku podatkowego.
Zwolnienie z akcyzy od energii elektrycznej wytworzonej w OZE dotyczy najbliższych okresów rozliczeniowych po decyzji Prezesa URE potwierdzającej umorzenie świadectw, wg stawek obowiązujących w dacie realizacji zwolnienia, a nie w dacie wytworzenia energii.
Przychód z tytułu zbycia Białych Certyfikatów powstaje w momencie sprzedaży i jest ustalany w wysokości ceny określonej umową sprzedaży, nie zaś jako różnica pomiędzy ceną sprzedaży a kosztami inwestycji modernizacyjnych.
Dochody z tytułu sprzedaży białych certyfikatów, pozyskanych w wyniku inwestycji wspieranej państwowo, nie są objęte zwolnieniem od podatku dochodowego na podstawie przepisów ustawy o wspieraniu nowych inwestycji oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, gdyż nie stanowią dochodu bezpośrednio związanego z działalnością określoną w decyzji o wsparciu.
Przysługuje Państwu prawo do korekty wysokości zobowiązania podatkowego w zakresie podatku CIT za rok 2018, z uwagi na to, że przychody Spółdzielni otrzymane z tytułu pozyskania i sprzedaży świadectw efektywności energetycznej oraz koszty poniesione w celu uzyskania tych przychodów kształtują dochód z gospodarki zasobami mieszkaniowymi zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art
Ustalenia, czy przychody Spółdzielni otrzymane z tytułu pozyskania i sprzedaży świadectw efektywności energetycznej oraz koszty poniesione w celu uzyskania tych przychodów kształtują dochód z gospodarki zasobami mieszkaniowymi zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.
Możliwość korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów za pomocą kasy rejestrujacej świadczonych usług wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej i audytów energetycznych budynków.
Rozpoznanie kosztów na potrzeby zwolnienia z z akcyzy na podstawie art. 31d ustawy o podatku akcyzowym.
Moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie gwarancji pochodzenia energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii.
Dotyczy ustalenia czy upoważnienie innego podmiotu przez Powiat do pozyskania i zbycia białych certyfikatów stanowi świadczenie usług oraz prawa do odliczenia podatku.
W danym Okresie Rozliczeniowym występowali Państwo w charakterze podatnika świadczącego usługę, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy VAT, w ramach Transakcji VPPA, świadczona przez Państwa usługa w zakresie Transakcji VPPA podlegała zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, obowiązek podatkowy powinien być ustalony w oparciu o art. 19a ust. 5 pkt 1 lit. e i
1. Czy koszty związane z nabyciem Świadectw, które ponosi Spółka w celu wywiązania się z ustawowego obowiązku ich umorzenia, stanowią koszty inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami (tzw. koszty pośrednie), o których mowa w art. 15 ust. 4d Ustawy o CIT? 2. Czy koszty nabycia Świadectw, które ponosi Spółka w celu wywiązania się z ustawowego obowiązku ich umorzenia powinny być potrącalne w
Zastosowanie właściwej stawki akcyzy dla energii elektrycznej przy stosowaniu zwolnienia od podatku na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w stanie prawnym przed 18 grudnia 2021 r.; sposób obliczania ilości energii elektrycznej dla zastosowania zwolnienia od akcyzy w 2022 r. na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy.
Zastosowanie właściwej stawki akcyzy dla energii elektrycznej przy stosowaniu zwolnienia od podatku na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w stanie prawnym przed 18 grudnia 2021 r.; sposób obliczania ilości energii elektrycznej dla zastosowania zwolnienia od akcyzy w 2022 r. na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy.
1. Czy przychody, które Spółka w przyszłości może osiągać w związku z otrzymywaniem płatności z tytułu dodatniej różnicy od Kontrahenta w wyniku rozliczenia Umowy vPPA, należy kwalifikować jako przychody z tytułu zysków kapitałowych w świetle art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. b ustawy o CIT? 2. Czy wydatki, które Spółka w przyszłości może ponosić w związku z dokonywaniem płatności z tytułu ujemnej różnicy