Prawo Spółki, jako importera, do odliczenia podatku VAT w związku z nabyciem towaru od podmiotu mającego siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w ramach transakcji przeprowadzonej na warunkach Incoterms DDP
Zaimportowane maszyny są przez Wnioskodawcę wykorzystywane w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej do czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Istnieje zatem związek między zapłatą podatku naliczonego a czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi z użyciem zaimportowanych towarów do czynności przez Wnioskodawcę.
Posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty związane z wykonaną usługą transportową nie stanowią dla Spółki wystarczającej podstawy do zastosowania stawki VAT 0% w oparciu o § 6 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia w związku z art. 83 ust. 1 pkt 23 oraz art. 83 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, gdyż warunkiem niezbędnym do zastosowania tej preferencji do ww. usług transportu towarów importowanych jest posiadanie dokumentu
W zakresie: rozliczenia importu towarów na terytorium Polski, rozliczenia podatku należnego, terminu powstania obowiązku podatkowego, prawa oraz terminu odliczenia podatku naliczonego.
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy obowiązek dopłaty podatku VAT w przypadku importu towarów w świetle art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług jest przypisany importerowi (lub dysponentowi towarów), czy też agencji celnej obejmującej towar procedurą uproszczoną na rzecz importera towaru objętego zgłoszeniem celnym.
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy obowiązek ewentualnej dopłaty podatku VAT w przypadku importu towarów w świetle art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług jest przypisany wyłącznie importerowi (lub dysponentowi towarów), czy też solidarnie agencji celnej obejmującej towar procedurą uproszczoną w imieniu i na rzecz importera towaru objętego zgłoszeniem celnym.
w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku wskazanego w zgłoszeniu celnym
Czy Wnioskodawca posiadając scan lub kserokopię potwierdzenia wywozu komunikatu IE 599, komunikat w formie pliku xml przesłanego drogą e-mailową oraz pozostałe dokumenty wskazane w opisie stanu faktycznego, uprawniona jest do zastosowania stawki 0% w eksporcie pośrednim?
Czy sprzedaż towarów (powtarzająca się, w znacznych ilościach częstotliwa na Ukrainę dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, gdy w dokumentach celnych jako Eksporter występuje Sprzedający to eksport bezpośredni w ujęciu ustawy o VAT?
1. Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym mamy do czynienia z eksportem bezpośrednim w rozumieniu art. 2 pkt 8 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 53, poz. 535 z póżn. zm. dalej: ustawa o VAT)? 2. Czy dokumenty zgromadzone przez Spółkę, tj. faktura sprzedaży towarów do kontrahenta oraz elektroniczny komunikat IE-599 potwierdzający wywóz towarów poza UE są
Czy prawidłowy jest przedstawiony sposób postępowania dotyczący eksportu oraz czy Wnioskodawca może zastosować 0% stawkę podatku VAT?
Czy w takiej sytuacji Wnioskodawca może uznać powyższą wysyłkę za eksport bezpośredni?
Czy dostawy dokonywane przez Wnioskodawcę we wskazanych powyżej okolicznościach stanowią eksport bezpośredni w rozumieniu art. 2 pkt 8 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?
Czy Wnioskodawca posiadając scan lub kserokopię (z różnymi pieczątkami urzędu celnego na oryginale) potwierdzenia wywozu komunikatu IE 599 oraz pozostałe dokumenty wskazane w opisie stanu faktycznego, uprawniony jest do zastosowania stawki 0% w eksporcie pośrednim?
Czy Wnioskodawca posiadając scan lub kserokopię potwierdzenia wywozu komunikatu IE-599, komunikat w formie pliku xml przesłanego drogą e-mailową oraz pozostałe dokumenty wskazane w opisie stanu faktycznego, uprawniona jest do zastosowania stawki 0% w eksporcie pośrednim?
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, Wnioskodawca jest uprawniony do stosowania stawki 0% VAT w eksporcie bezpośrednim, w rozumieniu przepisów art. 2 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług? Czy w związku z uznaniem tej transakcji za eksport bezpośredni Wnioskodawca będzie mógł zastosować stawkę 0% VAT w momencie, w którym otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie dokonania wywozu
Czy Spółka ma prawo, na podstawie omówionego powyżej egzemplarza 1 (SAD), dokonać korekty podatku należnego, w rozliczeniu za okres rozliczeniowy w którym otrzymała egzemplarz 1 (SAD)?
czy otrzymanie elektronicznych komunikatów potwierdzających procedurę wywozu oraz potwierdzających wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty będzie wystarczające do zastosowania preferencyjnej stawki VAT 0%
Stan faktyczny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością dokonała eksportu towarów. Urząd celny wyjścia dokonał potwierdzenia wywozu towarów poprzez umieszczenie na odwrocie karty 3 SAD pieczęci wskazującej datę i nazwę urzędu celnego. Po otrzymaniu potwierdzonej karty 3 SAD Spółka stwierdziła, że zgłoszenie celne zostało nieprawidłowo wypełnione. Nieprawidłowość ta spowodowana została poprzez błędne
W przedmiotowej sprawie wątpliwości podatnika dotyczą przepisu art. 170 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535), a konkretnie odpowiedzi na pytanie, czy w przypadku gdy podatnik otrzymał towar w dniu 05.05.2004 r., a faktury zostały wystawione w dniu 27.04.2004 r. czynności te należy zaklasyfikować jako import towarów, czy też jako wewnatrzwspólnotowe
Czy w związku z otrzymaną decyzją Naczelnika Urzędu Celnego podatnik powinien sporządzić korektę deklaracji VAT-7 za miesiąc, w którym obniżono podatek należny o kwotę podatku naliczonego wynikającą z błędnego zgłoszenia celnego.
W jakim terminie podatnik ma prawo do zwiększenia podatku naliczonego o podatek akcyzowy zawarty w cenie nabycia eksportowanego wyrobu akcyzowego?