Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608068)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88848)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35953)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Interpretacje

    Interpretacje

    Temat
    Wszystkie ulga na robotyzację
    Indeks tematów
    Wszystkie a c d e f h i k l m n o p r s ś t u w z
    Interpretacja
    28.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.418.2025.2.BJ

    Tokarki nr 1 i 2 oraz związane z nimi maszyny peryferyjne stanowią roboty przemysłowe oraz peryferia funkcjonalnie powiązane, co uprawnia wnioskodawcę do stosowania ulgi na robotyzację, uwzględniając z art. 38eb ust. 1, 2 Ustawy CIT koszty leasingowe oraz amortyzacyjne jako koszty uzyskania przychodu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.429.2025.1.ED

    Maszyny spełniają definicję robotów przemysłowych z art. 38eb ust. 3 CIT, lecz ulga na robotyzację dotyczy odpisów w latach 2022-2026, nie obejmując dalszego okresu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.730.2025.2.MC

    Robot spawalniczy nie spełnia definicji robota przemysłowego, gdyż nie jest połączony z systemami teleinformatycznymi usprawniającymi procesy produkcyjne, co wyklucza możliwość skorzystania z ulgi na robotyzację (art. 52jb ust. 3 ustawy o PIT).

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.406.2025.2.ED

    Roboty przemysłowe Wnioskodawcy spełniają wszystkie kryteria wskazane w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, uprawniając do skorzystania z ulgi na robotyzację. Interpretacja potwierdza zgodność z przepisami umożliwiającą obniżenie zobowiązań podatkowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.447.2025.3.KW

    Koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację, których odliczenie dopuszcza art. 38eb ustawy o CIT, są odpisami amortyzacyjnymi od wartości początkowej robota przemysłowego, a nie jednorazowymi odliczeniami kosztów nabycia. Odliczenie nie może wykraczać poza ramy przewidziane w przepisach dla kosztów uzyskania przychodów obejmujących odpisy amortyzacyjne.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.405.2025.1.AG

    Śrutownica, pomimo ścisłej integracji z Centrum CNC, stanowi odrębne i samodzielne urządzenie, wobec czego nie może być uznana za maszynę peryferyjną do robota przemysłowego zgodnie z art. 38eb ust. 4 ustawy o CIT, co wyklucza ją z ulgi na robotyzację.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.426.2025.1.ED

    Nabytych przez spółkę 3-osiowych robotów nie można uznać za roboty przemysłowe, o których mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, ponieważ nie są wykorzystywane dla zastosowań przemysłowych, co uniemożliwia skorzystanie z ulgi na robotyzację.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.407.2025.2.KW

    Maszyna montażowa nabyta przez A Sp. z o.o. spełnia definicję robota przemysłowego zawartą w art. 38eb ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, co umożliwia zastosowanie przez Spółkę ulgi na robotyzację, na podstawie kosztów nabycia tego urządzenia jako kosztów uzyskania przychodów poniesionych na robotyzację.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 2 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.344.2025.1.ED

    Wydatki poniesione przez podatnika na nabycie systemu A nie kwalifikują się do ulgi na robotyzację, ponieważ system A, nie spełnia definicji robota przemysłowego, gdyż nie jest wykorzystany dla "zastosowań przemysłowych" w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    16.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.461.2025.1.AN

    Spółka prowadząca prace badawczo-rozwojowe, która w 2022 r. poniosła koszty na produkcję próbną nowego produktu i spełnia określone w ustawie CIT kryteria, jest uprawniona do odliczenia 30% tych kosztów od podstawy opodatkowania w formie ulgi na prototyp, z uwzględnieniem limitu 10% dochodu z innych źródeł niż zyski kapitałowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.510.2025.2.KP

    Linia do obróbki profili stalowych, będąca robotem przemysłowym, uprawnia do ulgi na robotyzację przy odpisach amortyzacyjnych z lat 2022 - 2026, o ile nie jest przedmiotem dzierżawy przez podmiot trzeci.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 3 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.295.2025.2.BJ

    Maszyny wykorzystywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję robota przemysłowego według art. 38eb ust. 3 Ustawy CIT, co umożliwia odliczenie 50% kosztów ich zakupu w ramach ulgi na robotyzację, pod warunkiem dokonania odliczeń w latach 2022-2026 z uwzględnieniem zasad amortyzacji, bez możliwości jednorazowego odliczenia w roku zakupu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.327.2025.2.KW

    Za roboty przemysłowe uznaje się wyłącznie pojedyncze, zintegrowane w cyklu produkcyjnym maszyny spełniające kryteria określone w art. 38eb ustawy o CIT. Zatem zespoły urządzeń, takie jak zrobotyzowane linie produkcyjne, nie kwalifikują się do ulgi na robotyzację w zakresie odpisów amortyzacyjnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.329.2025.2.KW

    Wydatki na nabycie robotów przemysłowych uprawniają do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ustawy o CIT, lecz odliczenie obejmuje wyłącznie odpisy amortyzacyjne, nie zaś jednorazowe odliczenie całkowitych kosztów zakupu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.328.2025.2.KW

    Zespół urządzeń tworzących linię produkcyjną nie spełnia definicji robota przemysłowego z art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, bowiem nie można uznać go za jedną wielozadaniową maszynę. Wydatki kwalifikujące się do ulgi na robotyzację dotyczą indywidualnych maszyn spełniających wymogi prawne, a nie całych linii technologicznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.305.2025.2.KW

    Wydatki poniesione na nabycie fabrycznie nowych robotów przemysłowych oraz związanych z nimi urządzeń peryferyjnych i oprogramowania, spełniają wymogi kwalifikacji do ulgi na robotyzację, lecz jednorazowe odliczenie 50% poniesionych kosztów od podstawy opodatkowania w roku nabycia jest nieprawidłowe; odliczeniu podlegają odpisy amortyzacyjne.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.194.2025.3.KW/AZ

    Linia Recyklingowa jako zespół zintegrowanych urządzeń nie może być zakwalifikowana do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ust. 1 i 2 ustawy o CIT, ponieważ nie spełnia definicji robota przemysłowego jako pojedynczej, zintegrowanej maszyny w cyklu produkcyjnym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.274.2025.1.KW

    Odpisy amortyzacyjne od środków trwałych, spełniających definicję robota przemysłowego oraz oprzyrządowania, dokonane w latach 2022-2026, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację zgodnie z art. 38eb ustawy o CIT, niezależnie od daty ich nabycia.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 2 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.151.2025.2.ED

    X Sp. z o.o. nie może jednorazowo odliczyć 50% kosztów zakupu urządzeń w ramach ulgi na robotyzację. Prawo do ulgi przysługuje jedynie w odniesieniu do Robota X, traktowanego jako robot przemysłowy, co umożliwia odliczenie wyłącznie poprzez odpisy amortyzacyjne.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.06.2025 Podatki

    Brak prawa do ulgi na robotyzację dla robotów logistycznych wykorzystywanych poza produkcją przemysłową - Interpretacja indywidualna z dnia 23 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.268.2025.1.KW

    Roboty wykorzystywane w procesach logistyczno-magazynowych nie spełniają definicji robota przemysłowego przewidzianej w art. 38eb ust. 3 ustawy o PDOP, ponieważ nie są przeznaczone dla zastosowań przemysłowych, a zatem podatnik nie jest uprawniony do skorzystania z ulgi na robotyzację.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.06.2025 Podatki

    Zwolnienie z podatku CIT po zakończeniu inwestycji a możliwość stosowania ulg podatkowych w okresie przejściowym - Interpretacja indywidualna z dnia 17 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.296.2025.1.DW

    Do momentu zakończenia inwestycji określonego w decyzji o wsparciu, dochody i koszty działalności inwestycyjnej kwalifikują jako opodatkowane, a spółka może korzystać z ulg o ile koszty nie zmniejszają dochodu zwolnionego. Straty przed zakończeniem inwestycji rozlicza się według generalnych reguł CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.06.2025 Podatki

    Ocena uznania sprzętu produkcyjnego za roboty przemysłowe pod kątem ulgi na robotyzację w CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 13 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.159.2025.2.ED

    Śrutownica oraz Suwnice nie spełniają definicji maszyn peryferyjnych, a tym samym nie mogą być rozliczane w ramach ulgi na robotyzację według art. 38eb ustawy o CIT. Centra obróbcze CNC mogą być rozliczane jako roboty przemysłowe ze względu na spełnienie technicznych kryteriów zawartych w przepisach.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.06.2025 Podatki

    Prawo do ulgi na robotyzację dla odpisów amortyzacyjnych środków trwałych nabytych przed i po 2022 r. - Interpretacja indywidualna z dnia 13 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.192.2025.2.ZK

    Dokonywane w latach 2022-2026 odpisy amortyzacyjne od środków trwałych, spełniających definicję robota przemysłowego i nabytych przed oraz po 1 stycznia 2022 roku, stanowią koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację według art. 38eb CIT i uprawniają do ulgi na robotyzację.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.06.2025 Podatki

    Spełnienie definicji robota przemysłowego i zastosowanie ulgi na robotyzację w przypadku frezarek CNC - Interpretacja indywidualna z dnia 10 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.200.2025.2.KW

    Podatnik może skorzystać z ulgi na robotyzację, jeśli nabyte urządzenia spełniają definicję robota przemysłowego zgodnie z art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, nawet gdy zakupiono je przed 2022 rokiem.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.