Pomniejszenie podstawy opodatkowania o wartość funduszy własnych banku może nastąpić, gdy odpowiednie zmiany mają odzwierciedlenie w zestawieniu obrotów i sald kont księgi głównej sporządzonym zgodnie z ustawą o rachunkowości lub przyjętymi standardami rachunkowości. Skorygowanie rozliczeń podatkowych nie może odbyć się w oderwaniu od wymogów formalnych dotyczących rachunkowości.
Należności Banku wynikające z transakcji repo i reverse repo, realizowanej na alternatywnych rynkach i rozliczanej przez CCP, mogą pomniejszać podstawę opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych, zgodnie z wymogami art. 5 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 15 stycznia 2016 r.
Zakończenie wdrażania Planu Naprawy w trakcie miesiąca podatkowego skutkuje przekształceniem istniejącego obowiązku podatkowego w zobowiązanie podatkowe na koniec tego miesiąca, co obliguje podatnika do uiszczenia podatku. Zwolnienie nie chroni od obowiązku zapłaty za okres jego zakończenia.
Wnioskodawca, jako jednostka zależna od A S.A., jest zobowiązany do łącznego rozliczania podstawy opodatkowania z innymi podmiotami z Ubezpieczeniowej Grupy, nie mogąc samodzielnie pomniejszać jej o 2 mld zł w ramach ustawy o PIF.
W ramach ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych, podmioty zależne muszą ustalać podstawę opodatkowania łącznie z innymi podatnikami zależnymi od tego samego podmiotu lub grupy podmiotów powiązanych, co wyklucza samodzielne pomniejszanie podstawy opodatkowania przez poszczególne podmioty.
Podmiot, który jest jednostką dominującą wobec kilku jednostek zależnych, zobowiązany jest do łącznego ustalania podstawy opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych z uwzględnieniem wartości aktywów wszystkich podmiotów zależnych zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o ponif.
Podatnik, będący częścią grupy kapitałowej, zalicza się do podatników zależnych, gdy jednostka dominująca wywiera kontrolę, zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy PIF, co zobowiązuje do łącznego ustalania podstawy opodatkowania z innymi zależnymi podmiotami.
Aktywa Oddziału polskiego banku w Rumunii podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem bankowym w Polsce jedynie w okresie obowiązywania rumuńskiego odpowiednika tego podatku. W sytuacjach, gdy rumuński podatek nie obowiązuje, zwolnienie w Polsce nie ma zastosowania zgodnie z art. 24 ust. 2 i art. 25 ust. 1 lit. a umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
W zakresie uznania Spółki za podatnika zależnego oraz współzależnego oraz możliwości pomniejszenia przez Wnioskodawcę podstawy opodatkowania.
W zakresie ustalenia, czy wartość aktywów Wnioskodawcy w postaci Obligacji EBI będzie obniżać podstawę opodatkowania podatkiem bankowym na podstawie art. 5 ust. 9 pkt 1 upnif.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy ustalenia podstawy opodatkowania w podatku od niektórych instytucji finansowych
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy ustalenia podstawy opodatkowania w podatku od niektórych instytucji finansowych
W zakresie ustalenia, czy Bank będzie uprawniony do skorygowania podstawy obliczenia podatku bankowego za okresy rozliczeniowe, na które ujęto zmianę wartości funduszy własnych, w wyniku procesów przedstawionych w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym (tj. po podjęciu decyzji WZA i zgodnie ze stanowiskiem EBA lub przed odpowiednią decyzją WZA, ale po uzyskaniu zgody KNF i zgodnie ze stanowiskiem
W zakresie ustalenia, czy w związku z brzmieniem art. 5 ust. 9 pkt 1 upnif Bank będzie uprawniony do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem bankowym o wartość aktywów w postaci obligacji UE (skarbowych papierów wartościowych emitowanych przez inne niż Polska państwa Unii Europejskiej).
W zakresie ustalenia, czy po 7 stycznia 2024 r., Wnioskodawca oferując Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, stał się podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy po 7 stycznia 2024 r., Wnioskodawca oferując Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, stał się podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy po 7 stycznia 2024 r., Wnioskodawca oferując Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, stał się podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca oferując po 7 stycznia 2024 r. Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne w rozumieniu art. 6 pkt 4 usr, stanie się i będzie podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy po 7 stycznia 2024 r., Wnioskodawca oferując Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł albo równowartości tej kwoty w walucie innej niż waluta polska, osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, będzie podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy po 7 stycznia 2024 r., Wnioskodawca oferując Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, będzie podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca zawierając od 7 stycznia 2024 r. umowy Produktu Finansowego z osobami fizycznymi prowadzącymi gospodarstwa rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, będzie podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy od 7 stycznia 2024 r., Wnioskodawca oferując Umowy Pożyczki na kwotę nieprzekraczającą 255.550 zł albo równowartości tej kwoty w walucie innej niż waluta polska osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, będzie podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca, oferując po 7 stycznia 2024 r. Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne w rozumieniu art. 6 pkt 4 usr, stanie się i będzie podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.
W zakresie ustalenia, czy po 7 stycznia 2024 r., Wnioskodawca oferując Produkty Finansowe na kwotę nieprzekraczającą 255 550 zł osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwo rolne, w rozumieniu art. 6 pkt 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, będzie podatnikiem podatku od niektórych instytucji finansowych.