Ustalenie prawidłowości zmiany formy opodatkowania z tytułu prowadzonej działalności.
Wybór stawki amortyzacyjnej dla budynku oraz jej zmiana po ewentualnej zmianie formy opodatkowania działalności gospodarczej.
Dotyczy ustalenia: - czy wskutek rezygnacji z opodatkowania w reżimie estońskiego CIT przed upływem 4 lat, po stronie Wnioskodawcy powstanie obowiązek zapłaty ryczałtu od dochodów spółek; - czy wskutek rezygnacji z opodatkowania w reżimie estońskiego CIT przed upływem 4 lat, a następnie zmiany struktury udziałowców i przeniesienia własności udziałów na osobę prawną, po stronie Wnioskodawcy powstanie
Czy zmiana składu osobowego Spółki poprzez wniesienie udziałów jej jedynego wspólnika do fundacji rodzinnej, stanowi zdarzenie, o którym mowa w art. 28t ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zmiana formy opodatkowania z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
W zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka skutecznie dokonała zmiany roku podatkowego/obrotowego, a pierwszy po zmianie rok podatkowy trwa od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., a kolejne lata podatkowe będą obejmować okresy od 1 lipca do 30 czerwca.
Zwiększenie podstawy opodatkowania w przypadku zmian w ujęciu bilansowym umów leasingu operacyjnego
Ustalenie sposobu w jaki Wnioskodawca powinien rozpoznać konsekwencje podatkowe, związane ze zmianą ceny nabycia licencji, wynikające z faktur otrzymanych od Dostawcy na kolejne transze należnego mu wynagrodzenia.
Czy w związku ze zmianą roku obrotowego i podatkowego, dokonaną przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki, rok obrotowy i podatkowy Spółki rozpoczynający się w dniu 1 stycznia 2023 r. powinien zakończyć się z dniem 30 czerwca 2024 r.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p. zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych? Pytanie
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania, przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP, pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Możliwość opodatkowania osiąganych dochodów w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Odszkodowanie otrzymane za poniesioną szkodę rzeczywistą, z uwagi na zmniejszenie wartości nieruchomości w związku ze zmianą planu zagospodarowania przestrzennego, którego podstawą wypłaty było wezwanie gminy do zapłaty, stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym kary umowne nałożone na Spółkę przez Sprzedawcę z tytułu nieodebrania węgla w ilości przewidzianej w Umowie 1 i 2, jak również w ilościach wynikających z zawartych aneksów do Umowy 2, stanowić będą koszty uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Ustalenie formy opodatkowania z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.