Zapomoga losowa przyznana pracownikowi, związana z leczeniem i rehabilitacją w celu skrócenia okresu niezdolności do pracy, może być uznana za koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż istnieje racjonalny związek przyczynowo-skutkowy z działalnością gospodarczą oraz potencjalnym generowaniem przychodów przez spółkę.
Świadczenia z Funduszu Socjalnego Kościoła kwalifikują się jako przychody z innych źródeł, które mogą być częściowo zwolnione z opodatkowania na gruncie PIT, pod warunkiem, że są wynikiem określonych indywidualnych zdarzeń losowych.
Przyznane odszkodowanie i zapomoga z budżetu państwa za likwidację ogniska grypy ptaków nie podlegają opodatkowaniu VAT jako odszkodowania za straty, nie będące wynagrodzeniem za świadczenie usług lub dostawę towarów.
Bezzwrotne świadczenia pieniężne, przyznawane nauczycielom na podstawie uchwały w ramach pomocy zdrowotnej, korzystają ze zwolnienia podatkowego według art. 21 updof, do wskazanych limitów. Kwoty przekraczające te limity podlegają 10% zryczałtowanemu opodatkowaniu. Gmina jest zobowiązana do stosownego raportowania w PIT-11.
Przychody z działalności rolniczej wyłączone są spod opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, chyba że dotyczą przychodów związanych, ale niepochodzących bezpośrednio z działalności rolniczej, takich jak odszkodowania za zniszczone pasze i zwroty określonych kosztów, które są opodatkowane CIT.
Ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15gga ustawy o COVID-19 dofinansowanie stanowi przychód podatkowy oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia pracowników pokrytych tym dofinansowaniem.
W zakresie skutków podatkowych wypłaty emerytowanej nauczycielce zatrudnionej wcześniej w innej szkole zapomogi pieniężnej.
Określenie źródła przychodu z tytułu zapomogi i innych nieodpłatnych świadczeń przekazywane przez Stowarzyszenie.
Skutki podatkowe wypłaty emerytowanej nauczycielce zatrudnionej wcześniej w innej szkole zapomogi pieniężnej.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w sytuacji wypłaty zapomogi pracownikom Wnioskodawcy, pomagającym ofiarom wojny na Ukrainie.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego z art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. a.
Czy wypłacone świadczenie COVIDOWE w Polsce podlega opodatkowaniu? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
Czy wypłacone świadczenie COVIDOWE w Polsce podlega opodatkowaniu? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
Z uwagi na to, że zapomoga została wypłacona z innego źródła niż z funduszu socjalnego, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, z funduszy związków zawodowych lub zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra, to korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. do wysokości 10 000 zł.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia pracowników pokrytych dofinansowaniem otrzymanym na podstawie art. 15gga ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVI
Ustalenie czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na wypłaty dla pracowników zapomogi będą stanowiły koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy.
opodatkowanie zapomogi z ZFŚS