Przeniesienie majątku likwidowanej Spółki na Gminę jako jedynego udziałowca, w celu kontynuowania jej działalności, stanowi transakcję zbycia przedsiębiorstwa, która jest wyłączona z opodatkowania VAT zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT związane jest z proporcjonalnym przypisaniem wydatków zgodnie ze specyfiką działalności pojedynczych jednostek organizacyjnych; prewspółczynnik Zakładu nie wystarcza do ujęcia kosztów całej inwestycji, uwzględniając specyficzność działań PSZOK.
Dotacje przedmiotowe i na zakup środków trwałych przekazane przez gminę podlegają zwolnieniu z CIT, natomiast dopłaty do cen usług nie kwalifikują się do tego zwolnienia; środki z korekty VAT oraz wartość nieodpłatnie przekazanych środków trwałych są opodatkowanymi przychodami.
Zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, związany z gminnym zakładem budżetowym, stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, co skutkuje wyłączeniem z opodatkowania VAT zgodnie z art. 6 pkt 1 tej ustawy. Transakcja przeniesienia tych składników przez Gminę na rzecz spółki nie podlega opodatkowaniu VAT.
Nieodpłatne przekazanie przez podatnika infrastruktury towarzyszącej na rzecz jednostki samorządu terytorialnego, wykorzystywanej w ramach działalności gospodarczej podatnika, nie stanowi odpłatnego świadczenia usług podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT.
W zakresie oceny skutków podatkowych dla Spółki powstałej z przekształcenia Zakładu Komunalnego.
Ustalenia czy przejęcie majątku Zakładu przez Gminę w wyniku likwidacji celem przekształcenia go w Spółkę w trybie określonym w ustawie o gospodarce komunalnej jest czynnością uznawaną za transakcję wewnętrzną realizowaną w ramach przesunięć majątkowych w ramach jednego podatnika i tym samym nie stanowi transakcji objętej opodatkowaniem podatkiem od towarów i usług oraz ustalenia czy planowana likwidacja
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania aportu do Spółki składników majątku jako ZCP.
Uznanie wniesienia aportem do Spółki mienia zlikwidowanego Zakładu, za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa i w związku z tym brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT tej transakcji; uznanie wniesienia aportem do Spółki Infrastruktury kanalizacyjnej za element zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa i w związku z tym brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT tej transakcji; brak
1. Czy wszystkie koszty, które nie zostaną powiązane z przychodami z działalności bieżącej będą kosztami w celu uzyskania bądź zabezpieczenia źródeł przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych? Spółka w tym momencie ponosi stratę na działalności operacyjnej, która w dalszej kolejności może zostać pokryta wniesieniem środków na kapitał zakładowy w granicach dozwolonej pomocy publicznej. 2. Czy uzyskanie
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od przebudowywanej stacji uzdatniania wody prewspółczynnikiem zakładu budżetowego.
Prawo do odzyskania podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących koszty realizacji inwestycji.
Uznanie za podatnika podatku od towarów i usług dla wykonywanych czynności na rzecz Gminy oraz kwestii opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej rekompensaty.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług dotyczącej prawa do odliczenia podatku VAT (metoda metrażowa).
Brak obowiązku stosowania oznaczenia „TP” dla transakcji sprzedaży przeprowadzanych z Gminą działającą również za pośrednictwem swoich jednostek organizacyjnych.
Wniesienie aportem składników majątku po zlikwidowanym zakładzie budżetowym do spółki w ramach przekształcenia zakładu w spółkę w trybie określonym w przepisach ustawy o gospodarce komunalnej, stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy, będzie wyłączone z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na mocy art. 6 pkt 1 ustawy, natomiast aport nieruchomości do
Prawo do odliczenia i zwrotu podatku od towarów i usług w związku z rozbudową sieci kanalizacyjnej – sanitarnej.
Opodatkowanie podatkiem VAT odpłatnych usług dostawy wody na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostawy wody do Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z Infrastrukturą wodociągową obliczonej według udziału procentowego, w jakim
Gmina nie ma prawa do pełnego lub częściowego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług wykorzystywanych do realizacji Inwestycji.
Opodatkowanie czynności udostępnienia Infrastruktury i prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków na budowę tej Infrastruktury oraz z faktur dokumentujących świadczenia wykonane na rzecz Gminy przez Spółkę.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania prewspółczynnika do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z infrastrukturą kanalizacyjną w ramach realizacji zadania pn. (...).
Świadczenie odpłatnych usług w zakresie odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych stanowi/będzie stanowić działalność gospodarczą oraz czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia od tego podatku. Z tytułu wykorzystywania Infrastruktury do odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, Gmina nie jest/nie będzie zobowiązana do naliczenia podatku należnego. W związku
Możliwości odzyskania podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją inwestycji.