Zmiana statusu przedsiębiorcy w toku realizacji inwestycji w Polskiej Strefie Inwestycji, po wydaniu decyzji o wsparciu, nie wpływa na wskaźnik intensywności pomocy publicznej ani wysokość przysługującego zwolnienia z podatku CIT, ustalaną na dzień przyznania pomocy.
Podział spółki dominującej z wyodrębnieniem ZCP do spółki wchodzącej w skład podatkowej grupy kapitałowej, nie mieszczący się w wyjątkach z art. 1a ust. 6 ustawy o CIT, skutkuje utratą przez PGK statusu podatnika CIT.
Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Podział przez wyodrębnienie ZCP z A. SA do nowoutworzonej spółki, skutkujący zmianą spółki dominującej PGK B., narusza warunki uznania PGK B. za podatnika CIT, prowadząc do utraty tego statusu zgodnie z zamkniętym katalogiem dopuszczalnych modyfikacji struktury PGK w ustawie o CIT.
Osoba pozostająca w związku małżeńskim, której małżonek nie jest pozbawiony praw rodzicielskich ani nie odbywa kary pozbawienia wolności, nie może być uznana za osobę samotnie wychowującą dziecko w rozumieniu art. 6 ust. 4c ustawy o PIT, pomimo faktycznego samotnego wychowywania dziecka.
Czy zmiana statusu beneficjenta Zezwolenia ze średniego na dużego przedsiębiorcę, nie wpływa/wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej i na wysokość przysługującego zwolnienia?
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Zwolnienie przedmiotowe dochodu wydatkowanego na cele statutowe (dobroczynność, wspieranie organizacji dobroczynnych).
Dotyczy ustalenia, czy JGD przekształcana w sp. z o. o. będzie uprawniona do korzystania z decyzji o wsparciu wydaną na rzecz JDG, oraz czy zmiana status przedsiębiorcy wpłynie na obowiązki i uprawnienia określone w decyzji o wsparciu
Jak wynika z obowiązujących przepisów, to fakt zaistnienia okoliczności faktycznych lub prawnych powoduje utratę statusu podatnika przez PGK, a nie zakładana przesłanka stwierdzenia okoliczności skutkujących utratą statusu podatnika. Dzień poprzedzający dzień naruszenia któregokolwiek z warunków tworzenia podatkowej grupy kapitałowej jest dniem utraty statusu podatnika oraz ostatnim dniem roku podatkowego
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dotyczy prawa do korzystania ze zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 ustawy z tytułu świadczenia usług weterynaryjnych przy równoczesnym prowadzeniu działalności rolniczej jako podatnik VAT czynny.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p. zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych? Pytanie
Czy spółka przekształcona powstała w wyniku przekształcenia spółki przekształcanej będzie posiadała status podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności, w związku z czym w myśl art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT, w pierwszym roku po przekształceniu nie jest zobowiązana do zatrudniania pracowników. Czy spółka przekształcona powstała w wyniku przekształcenia spółki przekształcanej będzie posiadała
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Możliwość posługiwania się tym samym Numerem Identyfikacji Podatkowej w sytuacji zmiany nazwy statusu gminy z wiejskiej na miejsko-wiejską.
w zakresie ustalenia: - czy przychód Wnioskodawcy z tytułu wypłaty przez SK na rzecz Wnioskodawcy zysku oraz zaliczki na poczet przewidywanego zysku będzie mógł korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 22 ust. 4 updop, - czy SK jako płatnik będzie mogła zastosować zwolnienie z podatku CIT, o którym mowa w art. 22 ust. 4 updop w stosunku do zysków wypłacanych
uzyskanie statusu podatnika przez polski oddział niemieckiej spółki komandytowej
Czy Spółka dokonując wypłat wspólnikom zysku przez nią wypracowanego przed dniem uzyskania statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych tj. przed dniem 1 maja 2021 r., dokonanych po tej dacie, będzie obowiązana do poboru podatku jako płatnik.
status pośredniczącego podmiotu węglowego, finalnego nabywcy węglowego oraz obowiązki związane ze sprzedażą odsiewek koksu
Czy do przychodów Wnioskodawcy w postaci otrzymanych zysków Spółek Komandytowych wypracowanych przez te spółki od dnia nabycia przez nie statusu podatnika CIT, wypłacanych Wnioskodawcy przez Spółki Komandytowe po tym dniu (tj. po dniu nabycia przez nie statusu podatnika CIT) znajduje zastosowanie zwolnienie określone w art. 13 ust. 3 Ustawy Nowelizującej w związku z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, przy
Czy zysk, który został wypracowany przez Spółkę w 2020 r. oraz w okresie 1 stycznia 2021 r. – 30 kwietnia 2021 r., a wypłacony po 1 maja 2021 r., nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem CIT przez Spółkę?
w zakresie ustalenie, czy w rozumieniu przepisów ustawy o u.p.d.o.p. obowiązujących od dnia 1 stycznia 2021 r., przysługiwać będzie uprawnienie do zastosowania zwolnienia z podatku u.p.d.o.p. o którym mowa w art. 22 ust. 4 ustawy o u.p.d.o.p. w stosunku do zysków wypłacanych na rzecz Komandytariusza i wypracowanych przez Spółkę od dnia 1 stycznia 2021 r. (tj. od dnia uzyskania przez Spółkę statusu