Do składników majątku finansowanych umową leasingu operacyjnego przepis art. 7aa ust. 2 pkt 3 ustawy o CIT nie ma zastosowania, a więc spółka przekształcona nie wykazuje dochodu z przekształcenia od tych składników.
Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na działalność w SSE zgodnie z art. 19 ust. 5 pkt 3 UoSSE, nie obliguje do zwrotu pomocy publicznej. Po wygaśnięciu zezwolenia, spółka, spełniając wymogi, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (tzw. „CIT estoński”) w bieżącym roku podatkowym.
Nie złożenie podpisu pod sprawozdaniem finansowym w ustawowym terminie oznacza jego sporządzenie niezgodnie z rachunkowością, co skutkuje nieskutecznym wyborem estońskiego CIT przez podatnika.
Podatnik ma prawo pomniejszać zaliczki na podatek dochodowy przekazywane po złożeniu zeznania CIT-8 o niewykorzystaną ulgę B+R, niezależnie od miesiąca, którego dotyczą wynagrodzenia, o ile pomniejszenie wynika z przepisów art. 18db ustawy o CIT.
Zmiana roku podatkowego Fundacji Rodzinnej jest skuteczna, jeśli modyfikacja statutu dokonana jest przed końcem roku obrotowego w odpowiednim dokumencie oraz jeśli zgłoszenie do sądu rejestrowego jest dokonane w terminie, niezależnie od daty faktycznej rejestracji sądowej.
Podatnik, który wykorzystał w pełni przyznany limit pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu, przestaje osiągać dochody zwolnione z opodatkowania na jej podstawie, o ile decyzja nie wygeneruje nowych dochodów, może w tym samym roku kalendarzowym wybrać Estoński CIT.
Połączenie spółek kapitałowych metodą łączenia udziałów, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, zwalnia z obowiązku zamknięcia ksiąg rachunkowych spółki przejmowanej, co skutkuje brakiem zakończenia jej roku podatkowego; spółka przejmująca staje się sukcesorem podatkowym, uwzględniając jej przychody i koszty w swoim rozliczeniu, z uwzględnieniem ograniczeń w rozliczaniu strat podatkowych.
Zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sporządzenie sprawozdania finansowego zgodnie z przepisami rachunkowości na dzień poprzedzający pierwszy miesiąc opodatkowania ryczałtem, z zachowaniem formy i terminu, spełnia warunki wyboru CIT estońskiego zgodnie z art. 28j ust. 5 ustawy o CIT.
Rok podatkowy fundacji rodzinnej może być zmieniony zgodnie z nowym statutem przed jego rejestracją przez sąd, jeśli zmiana zostanie zgłoszona w zeznaniu podatkowym, a statut przewiduje taką możliwość.
Zmiana roku podatkowego fundacji rodzinnej skuteczna jest od momentu jej dokonania i nie zależy od daty rejestracji zmiany statutu przez sąd, pod warunkiem iż zostanie zgłoszona w wymaganym terminie w zeznaniu CIT.
Spółka spełnia warunek zatrudnienia wymagany dla estońskiego CIT poprzez program łącznego zatrudnienia. Zatrudnianie do czerwca dwóch pracowników, a następnie od czerwca czterech - spełnia sumaryczne kryterium zatrudnienia co najmniej 3 etatów przez min. 300 dni w roku.
Obowiązek prowadzenia i przesyłania ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej dotyczy wyłącznie przychodów uzyskanych przez polski oddział zagranicznej spółki, a nie całości przychodów przedsiębiorstwa.
W przypadku opodatkowania estońskim CIT, zobowiązania podatkowe spółki z tytułu ryczałtu od dochodów spółek nie obciążają udziałowców i nie pomniejszają wysokości dywidend ani zaliczek na poczet dywidend. Obowiązek zapłaty podatku ciąży na spółce z o.o.
W wyniku transgranicznego przekształcenia spółka zachowuje wszelkie prawa i obowiązki podatkowe, a pierwszy rok podatkowy po przekształceniu trwa do końca roku kalendarzowego. Spółka będzie uprawniona do stosowania stawki 9% CIT, przy spełnieniu warunków dotyczących przychodów i małego podatnika. Odsetki uznane za przychód na Cyprze nie stanowią przychodu w momencie ich otrzymania w Polsce.
Wnioskodawca ma prawo do zaliczenia nadpłat powstałych z korekt podatkowych na poczet przyszłych zobowiązań w postaci zaliczek na podatek dochodowy, pod warunkiem złożenia odpowiedniego wniosku na podstawie art. 76 Ordynacji podatkowej.
Brak możliwości wcześniejszego ustalenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego w ramach wsparcia udzielonego decyzjami o wsparciu inwestycji zwalnia podatnika z obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych w trakcie roku podatkowego; obowiązki podatkowe określa się na termin złożenia zeznania rocznego.
Podatnik, którego rok podatkowy rozpoczął się przed 1 stycznia 2024 r. i zakończył po 31 grudnia 2023 r., nie jest zobowiązany do zapłaty minimalnego podatku dochodowego za ten rok; obowiązek płatniczy powstaje pierwszy raz za rok 2025, zgodnie z art. 38ec ustawy CIT.
Zatrudnienie co najmniej trzech lekarzy na pełne etaty, pracujących wyłącznie w ramach zdalnych teleporad, spełnia wymóg objęcia ryczałtem od dochodów, o ile lekarze nie są udziałowcami lub wspólnikami podatnika. Forma umowy o pracę i praca zdalna są dopuszczalne dla odliczenia w warunkach ustawy CIT.
Dotyczy ustalenia, czy w roku podatkowym trwającym do 31 grudnia 2025 r. oraz w latach kolejnych, tj. w 2026 r., w 2027 r. oraz w 2028 r., Spółka będzie spełniać warunek zatrudnienia określony w art. 28j ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o CIT.
Spółka, stosownie do treści art. 18db ustawy o PDOP, będzie uprawniona do pomniejszania w całości kwoty podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego Zaliczek PIT wskazanych w art. 18db ust. 2 ustawy o PDOP, tj. niezależnie od ilości czasu pracy przeznaczanego na Działalność B+R przez danego Pracownika B+R w danym miesiącu, z zachowaniem warunków określonych w treści art. 18db ust. 3 ustawy
Dotyczy ustalenia, czy Spółka jest uprawniona do zastosowania 10% stawki Ryczałtu w trakcie Drugiego Roku Podatkowego dla dochodu z tytułu podzielonego zysku oraz dla dochodu z tytułu ukrytych zysków. Czy wypłata zaliczek w trakcie Drugiego Roku Podatkowego na poczet zysku wypracowanego w Drugim Roku Podatkowym podlega opodatkowaniu Ryczałtem według stawki 10%. Czy Spółka będzie uprawniona do zastosowania
Wyłączenie z opodatkowania podatkiem minimalnym ze względu na krótszy pierwszy rok podatkowy nowo utworzonych spółek w ramach Grupy.
Czy Spółka może skorzystać z preferencji wynikających z art. 28j ust. 2 ustawy o CIT w pierwszym roku opodatkowanie ryczałtem, tj. w okresie od 1 września 2022 r. do 31 grudnia 2023 r. Jeżeli na pierwsze pytanie odpowiedź będzie negatywna, Spółka powzięła wątpliwość, czy spełnia warunki określone w art. 28j ust. 3. pkt 1, tj. czy jako mały podatnik spełnia warunki zatrudnienia.