W zaistniałym stanie faktycznym powstało pytanie, czy kwoty zwracane Wnioskodawcy, jako wyrównanie uszczerbku w jego majątku osobistym, poniesionym z polecenia oraz na rzecz i w imieniu pracodawcy, stanowią jego przychód podatkowy ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm., dalej: PIT), a Wnioskodawca
Czy dokonywany na rzecz pracowników zwrot kosztów używania pojazdów prywatnych na cele służbowe do jazd lokalnych w wysokości ustalonej na podstawie Rozporządzenia stanowić będzie dla tych pracowników przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji czy na Uniwersytecie będą spoczywać obowiązki płatnika z tego tytułu?
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym i z zachowaniem opisanych powyżej wymogów dokumentacyjnych, kwota zwróconych przez Wnioskodawcę pracownikowi wydatków ponoszonych przez niego podczas podróży służbowej przeliczona na walutę polską (PLN), według kursu, który został zastosowany przy finansowaniu przez pracownika wydatków z własnych środków pieniężnych, podlegać będzie w całości zwolnieniu z podatku
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Czy zwrot przez Spółkę pracownikom wydatków za korzystanie z samochodu prywatnego do służbowych wyjazdów winien być opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Opodatkowanie ryczałtu za wykorzystywanie samochodów prywatnych do służbowych jazd lokalnych.
Skutki podatkowe otrzymania świadczenia w związku z rozwiązaniem umowy o pracę.
W zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od dodatku relokacyjnego nieprzekraczającego 200% wynagrodzenia należnego za miesiąc, w którym nastąpiło przeniesienie, a nieprawidłowe w zakresie otrzymanych nieodpłatnych świadczeń w postaci pokrycia kosztów związanych z przeprowadzką pracownika i jego rodziny w związku z oddelegowaniem bądź transferem
Czy wypłacona w 2015 r. rekompensata , jako zadośćuczynienie z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników X S.A. jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy kwota wypłacona Wnioskodawcy tytułem rekompensaty, związanej z dobrowolnym odejściem z pracy w trybie PDO, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym czy przysługuje Wnioskodawcy prawo do starania się o zwrot tego pobranego podatku?
Wypłacone świadczenia rekompensaty - stanowią dla Wnioskodawcy przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od którego pracodawca jako płatnik miał obowiązek obliczenia, pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy, zgodnie z przepisami art. 31, 32 i 38 ww. ustawy.
Wypłacone świadczenie stanowi dla Wnioskodawcy przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od którego pracodawca jako płatnik miał obowiązek obliczenia, pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy, zgodnie z przepisami art. 31, 32 i 38 ww. ustawy.
Jakie są skutki podatkowe zwrotu pracownikom kosztów używania prywatnego samochodu do jazd lokalnych?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania odszkodowania wypłacanego byłym pracownikom z tytułu zakazu konkurencji.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania rekompensaty wypłaconej w związku z rozwiązaniem umowy o pracę i przystąpieniem podatnika do programu Dobrowolnych Odejść.
Czy kwota rekompensaty i odprawy otrzymanych w związku z rozwiązaniem umowy o pracę, ustalone na podstawie Regulaminu Dobrowolnych Odejść, korzystają z możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 updof?
Możliwość zwolnienia z opodatkowania rekompensaty wypłaconej w związku z rozwiązaniem umowy o pracę i przystąpieniem podatnika do programu Dobrowolnych Odejść.
Za nieprawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie, z którym finansowanie noclegów pracownikom, na czas wykonywania przez nich obowiązków służbowych wynikających z umowy o pracę nie powinno być traktowane jako przychód tychże pracowników ze stosunku pracy. Tym samym Wnioskodawca nie powinien pobierać i odprowadzać z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie, z którym finansowanie noclegów pracownikom, na czas wykonywania przez nich obowiązków służbowych wynikających z umowy o pracę nie powinno być traktowane jako przychód tychże pracowników ze stosunku pracy. Tym samym Wnioskodawca nie powinien pobierać i odprowadzać z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Wypłacone świadczenia rekompensaty - stanowią dla Wnioskodawcy przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podlegający opodatkowaniu tym podatkiem.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania rekompensaty wypłaconej w związku z rozwiązaniem umowy o pracę i przystąpieniem podatnika do programu Dobrowolnych Odejść.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania rekompensaty wypłaconej w związku z rozwiązaniem umowy o pracę i przystąpieniem podatnika do programu Dobrowolnych Odejść.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania rekompensaty wypłaconej w związku z rozwiązaniem umowy o pracę i przystąpieniem podatnika do programu Dobrowolnych Odejść.