Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.
Usługi polegające na kompleksowej obsłudze paliw w portach morskich, polegające na przeładunku, składowaniu oraz dodawaniu biokomponentów, spełniają przesłanki opodatkowania 0% stawką VAT na mocy art. 83 ust. 1 pkt 9 i 9a ustawy, jako usługi służące bezpośrednim potrzebom ładunków transportu morskiego oraz międzynarodowego transportu lądowego.
Spółka nie jest uprawniona do ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego w imieniu AAAA z tytułu sprzedaży paliwa, nawet na mocy pełnomocnictwa, zgodnie z § 34 ust. 6 rozporządzenia. Jedynie Dowództwo Sojusznicze może występować z takim wnioskiem.