Biopaliwo ciekłe klasyfikowane pod kodem CN 2710 19 42 może korzystać ze zwolnienia z akcyzy do celów żeglugi, przy zachowaniu warunków określonych w art. 32 ust. 3 i pozostałych przepisach ustawy, mimo zmiany kodu CN. Obowiązek znakowania i barwienia nadal obowiązuje, zgodnie z art. 90 ust. 1 pkt 3 ustawy.
Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych
Brak obowiązku zapłaty podatku w terminie określonym w art. 103 ust. 5a ustawy w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem oleju napędowego w celu przerobienia na olej smarowy.
Zwolnienie z akcyzy paliwa żeglugowego przy braku możliwości wykazania za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika
Określenie czy przychody z tytułu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej stanowią przychody z działalności rolniczej
Brak obowiązku zapłaty podatku w terminie określonym w art. 103 ust. 5a ustawy w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem oleju napędowego przeznaczonego na cele opałowe.
Obowiązek zapłaty podatku w terminie określonym w art. 103 ust. 5a ustawy w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem oleju napędowego.
zwolnienie z akcyzy dla wyrobów akcyzowych przeznaczonych do celów żeglugi brak możliwości określenia za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika
brak zwolnienia dla importowanego rozcieńczalnika/rozpuszczalnika wykorzystywanego do nasączania węgla drzewnego
Zwolnienie od akcyzy preparatu chemicznego o kodzie CN 3826 00 90 30
zwolnienie z akcyzy dla wyrobów akcyzowych przeznaczonych do celów żeglugi brak możliwości określenia za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika
zwolnienie z akcyzy dla oleju napędowego przeznaczonego do płukania instalacji służących produkcji asfaltu.
Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że olej płuczący, który Spółka zamierza wykorzystywać do płukania instalacji do produkcji asfaltu, powinien na podstawie § 10 pkt 3 rozporządzenia podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem akcyzowym.
określenie stawki podatku akcyzowego na oleje transformatorowe oraz obowiązku zapłaty opłaty paliwowej i złożenia zabezpieczenia akcyzowego
zwolnienie dla parafiny (klasyfikowanej do olejów napędowych) jako zużycie oleju procesowo-technologiczne
Zastosowanie zwolnienia od akcyzy oleju napędowego nabywanego do jachtu
zwolnienie od akcyzy oleju napędowego zużywanego do produkcji (jako składnik) preparatu antykorozyjnego (olej procesowo-technologiczny)
Wewnątrzwspólnotowe nabycie oleju napędowego za składu podatkowego na terytorium innego państwa UE przez zarejestrowanego odbiorcę
obowiązek podatkowy powstanie w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych, jednakże z uwagi na fakt, iż wyroby te zostały zwolnione, to nie powstanie obowiązek zapłaty podatku.
W zakresie skutków podatkowych związanych otrzymywanymi przysporzeniami z tytułu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Czy wykorzystywanie przez spółkę barwionego oleju napędowego przeznaczonego do celów opałowych o kodzie CN 27101945 i gęstości określonej wart. 89 ust. 1 pkt 10 ppkt a ustawy o podatku akcyzowym, do ogrzewania powierzchni magazynowych za pomocą ww. agregatów uprawnia spółkę do korzystania ze stawki określonej wart. 89 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym?
Czy nabycie i wykorzystanie oleju napędowego oznaczonego kodem CN 2710 19 41 na cele olejów procesowo-technologicznych dostarczonego Spółce ze składu podatkowego na terytorium kraju, będzie objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego, skutkującym brakiem obowiązku składania deklaracji w przypadku, gdy spełnione będą warunki wskazane w art. 32 ust. 5-13 ustawy o podatku akcyzowym?
W sytuacji gdy Wnioskodawca dokona wewnątrzwspólnotowego nabycia paliwa przeznaczonego do użycia podczas transportu towarów w celu osiągnięcia i utrzymania pożądanej temperatury, a paliwo to jest przywożone w zbiornikach na stałe zamontowanych przez producenta we wszystkich pojemnikach takiego samego typu i którego zamontowanie na stałe pozwala na bezpośrednie wykorzystanie paliwa do funkcjonowania