Dochód ze zbycia akcji spółki B S.A., otrzymanych w wyniku połączenia z A S.A., jest opodatkowany, a zwolnienie nie przysługuje ze względu na brak spełnienia warunków zbycia akcji sprzed 2004 r., w tym szczególnie ich dopuszczenia do obrotu publicznego.
Sprzedaż akcji nabytych przed 1 stycznia 2004 r., dopuszczonych do publicznego obrotu i nieprowadzonych w ramach działalności gospodarczej, jest zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jeśli spełnione są odpowiednie warunki określone w przepisach przejściowych ustawy o podatku dochodowym.
Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego działalność Pracowników Wnioskodawcy w Polsce będzie prowadziła do powstania tzw. stałego zakładu, w rozumieniu art. 4a ust. 11 ustawy o CIT, w związku z art. 5 UPO, w związku z czym Spółka będzie podlegać w Polsce obowiązkowi podatkowemu zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o CIT?
Czy należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie faktycznej zapłaty następujące koszty pośrednie: polis ubezpieczeniowych majątkowych i samochodowych (okres ubezpieczenia dotyczy zazwyczaj 2 lat np. od X/2006 r. do IX/2007 r.), prenumeraty czasopism fachowych opłacanej z góry za okresy roczne, zakupu katalogów, w których publikowane są produkty oferowane przez Spółkę, które mają służyć Spółce
Czy kwotę utraconego wadium Spółka moze zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, gdy pomimo wygrania przez nią przetargu nie doszło do zawarcia umowy z zamawiającym, a podpisanie umowy przyniosłoby Spółce znacznie większe straty?
Czy są kosztami uzyskania przychodów wydatki związane z przygotowaniem i wdrożeniem podwyższenia kapitału zakładowego przez emisję nowych akcji i wprowadzenie akcji do obrotu na publicznym rynku giełdowym w Polsce, tj. opłaty notarialne, skarbowe, sądowe, giełdowe, opłaty ponoszone w związku z wprowadzeniem akcji spółki do obrotu giełdowego?
Czy są w całości kosztem uzyskania przychodu wydatki związane z organizacją i prowadzeniem programu przeznaczonego dla klientów dokonujących zakupów w sklepach Spółki, mającego na celu nagradzanie uczestników nabywających towary objęte programem kuponami uprawniającymi do uzyskania rabatu oraz informowanie ich o bieżących promocjach i wyprzedażach?