Przystąpienie do umowy konsorcjum oraz poniesienie wydatków w jej ramach przez podatnika ryczałtu od dochodów spółek nie skutkuje utratą prawa do opodatkowania ryczałtem, gdyż konsorcjum nie stanowi podmiotu ani stosunku prawnego określonego w art. 28l i 28j ustawy o CIT.
W ramach konsorcjum rozliczenia kosztów zgłoszone przez Partnera wobec Lidera stanowią odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT, z możliwością odliczenia przez Lidera. Rozliczenie zysku między konsorcjantami nie podlega VAT.
Uznanie, że wypłacenie zysku na rzecz Spółki D stanowi czynność niepodlegającą opodatkowaniu, która nie powinna być dokumentowana fakturą VAT, oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupów, które zostaną sfinansowane środkami wpłaconymi przez Spółkę D.
Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
Dotyczy ustalenia: - jak w opisanym stanie faktycznym ustalić wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, po przekroczeniu której A będzie zobowiązana do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacji o cenach transferowych (TPR-C); - czy w opisanym stanie faktycznym A może korzystać ze zwolnienia z obowiązku tworzenia dokumentacji, o którym mowa w
Zwolnienie z podatku VAT czynności zarządzania nieruchomościami na rzecz wspólnot mieszkaniowych, prawidłowość wystawiania faktur na rzecz klientów konsorcjum zarówno za zarządzanie nieruchomościami, jak i usługi ochrony oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych od Konsorcjanta.
Otrzymanie na podstawie wyroku podwyższenia wynagrodzenia z tytułu wykonania usług budowlanych.
Otrzymanie dofinansowania z NCBiR na realizację zadania przez powołane do tego Konsorcjum.
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę dofinansowanie na realizację opisanego zadania stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji.
Sposób rozpoznania przychodów i kosztów uzyskania przychodów w związku z realizacją Umowy Konsorcjum.
Wystawianie przez Lidera faktur na rzecz Inwestora obejmujących łączną kwotę wynagrodzenia należnego Partnerom Konsorcjum z tytułu czynności wykonanych przez Partnerów Konsorcjum oraz dokumentowanie rozliczeń między uczestnikami Konsorcjum z tytułu podziału Przychodów i Kosztów Konsorcjum.
Dotyczy braku opodatkowania otrzymanego dofinansowania, braku opodatkowania świadczeń na rzecz konsorcjantów oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją Operacji.
Uznanie świadczonych usług za kompleksową usługę pośrednictwa ubezpieczeniowego zwolniona od podatku oraz sposobu dokumentowania transakcji.
Opodatkowanie podatkiem VAT rozliczenia pomiędzy Konsorcjantami dokonywanego w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Wnioskodawca będzie świadczył jedną usługę kompleksową – usługę termicznego przekształcania (spalania) odpadów wraz z odzyskiem energii, opodatkowaną preferencyjną stawką podatku od towarów i usług, w wysokości 8%.
Opodatkowanie czynności wykonywanych na podstawie umowy konsorcjum oraz prawo do odliczenia.
W zakresie uprawnienia do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wynagrodzenia wypłacanego Dalszym Podwykonawcom w związku z solidarną odpowiedzialnością Konsorcjum.
Realizacja kontraktu budowlanego, w tym ujęcie przychodów i kosztów wspólników z tytułu udziału w spółce cywilnej, obowiązki sporządzenia i raportowania dokumentacji cen transferowych.
Uznanie czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę za kompleksową usługę pośrednictwa zwolnioną od podatku VAT. Sposób dokumentowania rozliczeń pomiędzy liderem i konsorcjantami.
Opodatkowanie i zwolnienie z opodatkowania czynności wykonywanych przez multiagenta, niepodleganie opodatkowaniu rozliczeń w ramach Konsorcjum oraz opodatkowanie czynności wykonywanych przez Lidera konsorcjum, za które otrzymuje wynagrodzenia za pełnienie tej funkcji.
Możliwość opodatkowania wg skali podatkowej wynagrodzenia z tytułu pełnienia funkcji zarządczej w Spółce z o.o. oraz określenia stawki ryczałtu dla usług pośrednictwa świadczonych w ramach Konsorcjum.
Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz członka Konsorcjum (Lidera) w zamian za otrzymywane wynagrodzenie stanowić będą czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług, a w rezultacie powinny być dokumentowane fakturami VAT. Natomiast podział wynagrodzenia wypracowanego przez Konsorcjum nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT. Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia naliczonego
Nieuznanie wykonywanych czynności za świadczenie kompleksowej usługi wykonywanej na rzecz TU, zwolnienie od podatku usług świadczonych usług.