Wniesienie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej aportem do Spółki podatkowo-cywilnoprawnej przez Gminę, jako towaru w rozumieniu ustawy o VAT, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT i nie korzysta z wyłączenia na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy, gdyż nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części.
Wniesienie aportem Inwestycji do Spółki nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej jego części, co wyklucza wyłączenie z opodatkowania VAT zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT; stanowi jednakże opodatkowaną dostawę towarów, uprawniającą do odliczenia VAT naliczonego.
Transakcja wniesienia składników materialnych i niematerialnych do nowo zawiązanej spółki niezależnej od wnioskodawcy, stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa, a tym samym nie podlega opodatkowaniu VAT zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Świadczenie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody przez Gminę stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. Wykorzystanie infrastruktury do dostaw wody dla odbiorców wewnętrznych nie obliguje do naliczania podatku. Gmina posiada prawo do odliczenia VAT naliczonego, stosując proporcję metrażową od zużycia wody.
Opłaty pobierane przez Gminę za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych, w kontekście zadań publicznych, nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Dokumentacja takich czynności nie wymaga wystawiania faktur VAT.
Brak stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez A. GmbH & Co. KG w Polsce oraz uznanie wnoszonych składników za zorganizowaną część przedsiębiorstwa wyłącza transakcję z opodatkowania VAT.
Gmina nie ma prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na budowę kanalizacji deszczowej i dróg wewnętrznych, gdy inwestycje te, będące zadaniami własnymi, nie są bezpośrednio związane z czynnościami opodatkowanymi.
Jednostce samorządu terytorialnego, realizującej zadanie własne, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT, jeśli towary i usługi nabyte w ramach projektu są wykorzystywane wyłącznie do czynności nieopodatkowanych.
Wniesienie przez Gminę aportem do spółki środków trwałych powstałych w ramach inwestycji stanowi dostawę towarów opodatkowaną podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia podatkowego, a podstawą opodatkowania jest suma wartości nominalnej udziałów oraz kwota VAT uiszczona przez spółkę na rzecz Gminy, pomniejszona o podatek VAT.
Brak możliwości uznania Inwestycji (mającej na celu rozbudowę i modernizację Magazynu) za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej i tym samym jest brak możliwości zastosowania wyłączenia z wyliczania nadwyżki kosztów finansowania dłużnego spełniających warunki wskazane w art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Brak prawa do zwrotu podatku VAT od wydatków ponoszonych na Inwestycję.
Konsekwencje podatkowe wniesienia w drodze aportu Infrastruktury do Spółki.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na Infrastrukturę, która powstanie w ramach Inwestycji.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z działalnością wodociągową (proporcja).
Odpłatne usługi w zakresie dostarczania wody oraz odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych stanowią działalność gospodarczą oraz czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia. Z tytułu wykorzystywania Infrastruktury na rzecz Odbiorców wewnętrznych, nie są Państwo zobowiązani do naliczenia podatku należnego. Przysługuje/będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia
Sposób rozliczenia aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących ponoszone wydatki związane z realizowaną Inwestycją.
Podatkowe skutki wniesienia aportu przez Gminę do spółki (art. 6 pkt 1, podleganie opodatkowaniu, podstawa opodatkowania, pełne prawo do odliczenia).
Sposób rozliczenia aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji.
Dotyczy braku prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego w całości lub w części od wydatków poniesionych na realizację zadania.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od przebudowywanej stacji uzdatniania wody prewspółczynnikiem zakładu budżetowego.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki na realizację projektu.