Otrzymane zaliczki (rekompensaty) w związku ze stosowaniem maksymalnej ceny energii elektrycznej, zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o środkach nadzwyczajnych, nie stanowią dotacji podlegającej opodatkowaniu VAT, ponieważ art. 29a ust. 1 ustawy o VAT ich nie obejmuje.
Zwolnieniem z akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym objęte są jedynie czynności bezpośrednio powodujące przemiany fizykochemiczne materiałów metalicznych (procesy metalurgiczne) lub niemetalicznych (procesy mineralogiczne). Czynności pomocnicze, jak podgrzewanie form czy pieców, nie podlegają zwolnieniu z akcyzy.
Gaz ziemny wykorzystywany bezpośrednio w procesach metalurgicznych, w ramach których następuje przetwarzanie i obróbka metali, kwalifikuje się do zwolnienia z podatku akcyzowego, zgodnie z art. 31b ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym oraz przepisami unijnej dyrektywy energetycznej.
Kotłownia gazowa, będąca zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, spełnia kryteria zakładu energochłonnego, co pozwala na zwolnienie z akcyzy na wyroby gazowe, gdyż spełniono warunki zużycia do celów opałowych oraz wprowadzono system zarządzania środowiskowego zgodny z art. 31b ustawy o podatku akcyzowym.
Nie jest możliwe zastosowanie zerowej stawki podatku akcyzowego dla wyrobów energetycznych sprzedawanych przez Spółkę poza składem podatkowym; produkcja w składzie podatkowym i spełnienie warunków art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym są wymagane.
Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.
Sprzedaż oraz zużycie gazu ziemnego przez Wnioskodawcę, jako finalnego nabywcy, w procesie kogeneracji do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej, jest zwolnione od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 31b ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, przy spełnieniu warunków umownych o specyfikacji użycia gazu.
W przypadku dostawy gazu LPG do wspólnego zbiornika dla wielu odbiorców, Spółka, jako jego właściciel i podmiot pośredniczący, występuje również jako podmiot odbierający w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku akcyzowym, i winna być wskazywana w dokumencie e-DD jako podmiot odbierający.
Zwolnienie od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 5 oraz ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym obejmuje wyroby akcyzowe używane do napędu stacjonarnych urządzeń w procesie łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej oraz w produkcji energii elektrycznej, pod warunkiem spełnienia określonych ustawowo wymogów związanych z dostarczaniem i użyciem tych wyrobów.
W przypadku nadpłaty zaliczek na poczet dostawy LNG, zaliczki winny być korygowane poprzez faktury korygujące, a nie rozliczeniowe. Nadpłaty bez przypisania do konkretnej dostawy nie generują obowiązku podatkowego w VAT.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Nie zostaną dokonane czynności opodatkowanych akcyzą w przypadku sprzedawanych wyrobów gazowych, a także związany z tym brak obowiązków składania deklaracji podatkowej oraz prowadzenia ewidencji.
Pomoc którą spółka otrzymała w ramach programów "Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 oraz 2023 r." oraz pomoc którą Spółka może otrzymać w przyszłości na analogicznych zasadach, zgodnie z programem rządowym pod nazwą „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.”, nie będzie stanowić
Dotyczy uznania Kotłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa za zakład energochłonny i uprawniona do korzystania ze zwolnienia (od akcyzy) wyrobów gazowych zużywanych w Kotłowni.
Dotyczy - Pomocy publicznej, którą otrzymała Spółka ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, na podstawie zawartych Umów będzie stanowić przychód na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w świetle art. 12 ust. 4 pkt 14 w zw. z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - Pomoc publiczna podlega zwolnieniu na podstawie przepisu art. 17 ust. 1
Obowiązki związane z wjazdem na teren składu podatkowego cysterny z gazem LPG.
Celem zwolnienia z akcyzy o którym mowa w art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy jest wsparcie dla danego podmiotu w ściśle określonym zakresie. Mowa jest w nim wyłącznie o pewnym ściśle określonym wycinku produkcji, w którym dochodzi do przemiany fizykochemicznej minerałów. Zwolnieniu podlegać może wyłącznie ta część energii elektrycznej, która jest bezpośrednio wykorzystana przy takiej obróbce minerałów, w
Metoda obliczania udziału zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej w roku poprzedzającym rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział, dla możliwości korzystania przez zakład energochłonny ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy
Uznanie Ciepłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, stanowiącą zakład energochłonny, uprawniony korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych wyrobów gazowych
Dokumentowanie rozliczenia zakupu gazu jako partycypacji w kosztach między Centrum a Szkołami, zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy prowadzonych w Centrum zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki gry na gitarze, niewliczanie świadczonych usług - zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki na gitarze, do limitu sprzedaży.
Obowiązek prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia wyrobów gazowych zwolnionych z opodatkowania podatkiem akcyzowym.
Obowiązek naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego od energii elektrycznej zakupionej, a także wytworzonej i zużytej na własne potrzeby; prawidłowość rozliczenia zaległego podatku akcyzowego w deklaracjach korygujących; obowiązek zapłacenia odsetek od zaległości podatkowych.
Kotłownia, o której mowa we wniosku, może stanowić zorganizowaną część przedsiębiorstwa rozumianą jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania,
Uznanie Kotłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, spełniającą przesłanki do uznania jej za zakład energochłonny oraz możliwości nabycia w zwolnieniu od akcyzy wyrobów gazowych.