Dochody z należności odsetkowych oraz innych wypłat dokonywanych przez Spółkę na rzecz Funduszu niemieckiego, reprezentowanego przez Spółkę Zarządzającą, podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia określonych przesłanek, w tym posiadania przez Fundusz certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia o rzeczywistym
Zwrot należności odsetkowych i innych realizowany na rzecz niemieckiego funduszu inwestycyjnego przez spółkę nie podlega obowiązkowi poboru podatku u źródła na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, przy spełnieniu określonych warunków formalnych i materialnych przez fundusz.
Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz zarządzającego alternatywnym funduszem inwestycyjnym, obejmujące przygotowanie strategii zarządzania, administrację oraz usługi doradcze, kwalifikują się do zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy VAT.
Usługi zarządzania alternatywną spółką inwestycyjną świadczone przez osobę fizyczną wskażącej ZASI, obejmujące analizy rynkowe i inne istotne czynności, podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) i b) ustawy VAT, niezależnie od formy wynagrodzenia.
Usługi świadczone przez wnioskodawczynię na rzecz spółki A jako element zarządzania portfelami funduszy inwestycyjnych spełniają przesłanki zwolnienia od podatku VAT przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) i b) ustawy o VAT, gdyż dotyczą zarządzania funduszami inwestycyjnymi w rozumieniu przepisów krajowych oraz dyrektywy 2006/112/WE.
Zwolnienie z podatku od towarów i usług, przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) i b) ustawy o VAT, obejmuje usługi zarządzania świadczone na rzecz zarejestrowanych w Polsce alternatywnych spółek inwestycyjnych, jeżeli ich zakres obejmuje zadania inwestycyjne i administracyjne spełniające kryteria określone przez TSUE.
Usługi doradztwa podatkowego świadczone przez podmiot na rzecz funduszy inwestycyjnych kwalifikowane są jako usługi zarządzania funduszami i podlegają zwolnieniu z podatku VAT, jeśli spełniają kryteria wyszczególnione w art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy o VAT oraz są uznawane za istotne i specyficzne dla zarządzania funduszem.
Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz zarządzającego alternatywną spółką inwestycyjną (ZASI) korzystają ze zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a i b ustawy o VAT, jako integralne elementy zarządzania funduszami inwestycyjnymi, spełniające istotne funkcje dla ich działalności.
Usługi zarządzania alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, świadczone przez podmioty zewnętrzne na rzecz zarządzających takimi funduszami, mogą korzystać ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy o VAT, o ile spełniają przesłanki związane z zakresem oraz istotnością świadczonych usług.
Usługi nabywane przez towarzystwo funduszy inwestycyjnych, polegające na dostępie do danych i analiz finansowych, są zwolnione z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy o VAT, gdyż pełnią istotne funkcje zarządzania funduszami inwestycyjnymi.
Dochody Funduszu z odpłatnego zbycia nieruchomości komercyjnych, objętych podatkiem od przychodów z budynków, nie korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Wykup certyfikatów inwestycyjnych przez fundusz inwestycyjny zamknięty (FIZAN) w celu ich umorzenia nie stanowi czynności cywilnoprawnej podlegającej opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, a zatem nie rodzi obowiązku podatkowego po stronie funduszu ani podmiotu sprzedającego.
Wykup certyfikatów inwestycyjnych przez A Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych oraz ich umorzenie nie powoduje dla Spółki B powstania ograniczonego obowiązku podatkowego w Polsce, ani obowiązku pobrania zryczałtowanego podatku przez Fundusz.
Świadczenie wypłacane z tytułu polisy ubezpieczeniowej na życie i dożycie, nie ustalane na podstawie indeksów lub wartości bazowych, stanowi opodatkowany przychód z kapitałów pieniężnych, mimo braku zmiany w umowie po 2014 roku, zgodnie z art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wypłata dywidendy na rzecz luksemburskiego funduszu SIF-SICAV nie jest zwolniona z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT w związku z art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy, z uwagi na brak spełnienia wymaganych warunków, w tym w szczególności brak zewnętrznego zarządzania funduszem na podstawie odpowiedniego zezwolenia.
Bank, działający jako płatnik techniczny, może zastosować zwolnienie z opodatkowania podatkiem u źródła na podstawie art. 26 ust. 1g ustawy o CIT, pod warunkiem uzyskania certyfikatu rezydencji funduszu i oświadczenia potwierdzającego spełnianie wymaganych warunków, bez potrzeby spełniania dodatkowych wymogów.
Usługi świadczone przez bank pełniący funkcję likwidatora i reprezentującego funduszu są objęte zwolnieniem z VAT jako usługi zarządzania funduszami inwestycyjnymi, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT oraz dyrektywą 2006/112/WE.
Fundusz inwestycyjny z siedzibą w Luksemburgu nie spełnia przesłanek art. 17 ust. 11 ustawy o CIT wymaganych do zwolnienia podatkowego w Polsce z uwagi na działalność wykraczającą poza zbiorowe lokowanie środków w zdefiniowane aktywa finansowe.
Usługi eksperckie i doradztwa administracyjnego świadczone na rzecz podmiotów zarządzających funduszami uznane są za usługi zarządzania funduszami inwestycyjnymi, podlegającymi zwolnieniu z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy o VAT.
Usługi eksperckie i doradztwa administracyjnego świadczone na rzecz ZASI, mają charakter kompleksowy i spełniają warunki zwolnienia z VAT jako usługi zarządzania funduszami inwestycyjnymi, w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy o VAT.
Usługi zarządzania funduszami inwestycyjnymi, w tym alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, o charakterze eksperckim i doradczym, świadczone na rzecz podmiotów zarządzających tymi funduszami, korzystają ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy o VAT, o ile spełniają kryteria podmiotowe i przedmiotowe określone w prawie i orzecznictwie.
Usługi świadczone przez wnioskodawcę, związane z zarządzaniem alternatywną spółką inwestycyjną, są zwolnione z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT, jako że spełniają kryteria usług zarządzania funduszami inwestycyjnymi, co jest poparte orzecznictwem TSUE i odpowiednimi przepisami unijnymi oraz krajowymi.
Usługi zarządzania świadczone na rzecz alternatywnej spółki inwestycyjnej, obejmujące zarówno czynności zarządcze, jak i związane z nadzorem oraz obsługą operacyjną, są zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a i b ustawy o VAT, pod warunkiem spełnienia kryteriów przedmiotowych i podmiotowych określonych w tym przepisie.