Przychody uzyskane przez Spółkę z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu grantowego X korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT, a nie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23, jak wskazano we wniosku.
Gminie, jako jednostce realizującej zadania własne w ramach działalności publicznoprawnej, w związku z budową budynku obejmującego przedszkole, żłobek i część urzędu gminy, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ani do zwrotu podatku VAT, ze względu na brak związku wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Środki finansowe osiągnięte przez spółkę z tytułu zarządzania powierzonymi kapitałami, które są całkowicie zwracane instytucji zarządzającej, nie stanowią przychodów podatkowych w myśl art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, z uwagi na ich nietrwały i zwrotny charakter.
Korzyści finansowe uzyskane przez spółkę zarządzającą środkami z EFRR w ramach struktury Funduszu Powierniczego, takie jak odsetki i dywidendy, nie stanowią przychodów podatkowych w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są one zwracane na wydzielone rachunki i nie mogą być swobodnie dysponowane przez spółkę.
Wygenerowane przez Spółkę odsetki oraz inne korzyści z obrotu powierzonymi środkami publicznymi nie stanowią jej przychodów podatkowych, gdyż nie spełniają warunku definitywnego przysporzenia majątkowego. Środki te muszą bowiem być zwrócone na rzecz Województwa i są odrębnie księgowane.
Przychody uzyskane z instrumentów finansowych zarządzanych przez podmioty publiczne, które są oddzielone od majątku własnego podmiotu i podlegają zwrotowi, nie stanowią przychodów podatkowych w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Środki uzyskane przez spółkę z tytułu ponownego zagospodarowania publicznych funduszy, które podlegają obowiązkowi zwrotu całościowo do podmiotu zarządzającego, nie są przychodami podatkowymi w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, ze względu na brak ich trwałego, bezzwrotnego i definitywnego charakteru.
Środki pozyskane w ramach zarządzania instrumentem finansowym przez spółkę celową nie stanowią przychodów podatkowych, jeżeli nie realizują ostatecznego i trwałego przysporzenia majątkowego, będąc jedynie zarządzanym kapitałem niezbędnym do realizacji projektów publicznych. Interpretacja art. 12 ust. 1 ustawy o CIT winna uwzględniać konieczność zachowania wyodrębnienia i zwrotności takich środków.
Przychody uzyskane z tytułu odsetek od rachunków bankowych, lokat terminowych oraz pożyczek, generowane w ramach Wkładu Funduszu Powierniczego, nie stanowią przychodów dla Spółki w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie mają charakteru trwałego, bezzwrotnego i definitywnego przysporzenia majątkowego.
W zakresie ustalenia przychodów oraz zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a updop.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych środków finansowych wypłacanych przez fundację liderowi biznesowemu.
Czy wydatki na odtworzenie pasa drogowego należy, w dacie ich poniesienia, zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów (w części sfinansowanej ze środków własnych) oraz do kosztów niestanowiących kosztów uzyskania przychodów (w części sfinansowanej ze środków unijnych)
czy wynagrodzenie otrzymywane przez Wnioskodawcę stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych; - w którym momencie Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód w rozumieniu ustawy o CIT w związku z otrzymywanym wynagrodzeniem w postaci Opłat za Zarządzanie
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą stypendium stażowego oraz pomocy stypendialnej
możliwość zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
możliwość zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w odniesieniu do otrzymywanego z Litwy świadczenia pieniężnego w ramach realizacji projektu z udziałem środków europejskich
Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że stypendia motywacyjne wypłacane Uczestnikom projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Osi V Wsparcie dla obszaru zdrowia; Działanie 5.5 Rozwój usług pielęgniarskich PO WER, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania zgodnie z treścią przepisu art
Obowiązek płatnika w związku z wypłatą stypendium otrzymanego przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Wartość nieodpłatnych świadczeń jakie zostaną przekazane pracownikom w związku z realizacją projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO ... 2014-2020 Oś Priorytetowa 5 Zatrudnienie, Poddziałanie 5.4.2. Zdrowie na rynku pracy, w postaci: kart multisport, karnetów (na basen i siłownię), zajęć rehabilitacyjnych, badań medycznych, w tym profilaktycznych i specjalistycznych
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania dotyczącego doposażenia biblioteki publicznej.