Przychody uzyskane z tytułu ekwiwalentów przyznanych strażakom za zadania nieujęte w art. 15 ustawy o ochotniczych strażach pożarnych podlegają opodatkowaniu jako przychody z innych źródeł i nie korzystają ze zwolnienia podatkowego. Obowiązek sporządzenia PIT-11 spoczywa na płatniku, który nie musi pobierać zaliczki na podatek.
Ekwiwalenty pieniężne wypłacane strażakom OSP za działania nieobjęte zwolnieniem podatkowym stanowią przychód z innych źródeł, nie wymagają poboru zaliczki PIT, lecz wyłącznie wskazania w informacji PIT-11.
Przychody ze stosunku pracy uzyskane przez podatnika po ukończeniu 65 roku życia, otrzymane przed wypłatą pierwszej emerytury, są zwolnione z opodatkowania do limitu 85 528 zł, uprawniając do korekty zeznania podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ryczałtowe ekwiwalenty za używanie i pranie własnej odzieży roboczej, spełniające kryteria art. 21 ust. 1 pkt 11 ustawy o PIT, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania jako świadczenia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy.
Objęcie zwolnieniem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o PIT, ekwiwalentów wypłacanych strażakom ratownikom OSP, na podstawie art. 15a ustawy o OSP.
Możliwość skorzystania przez Spółkę z ulgi B+R oraz ulgi na innowacyjnych pracowników.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
Stosowanie zwolnienia podatkowego dotyczącego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z lokalu wypłacanego na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa.
Pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi SOP na podstawie art. 180 ust. 1 oraz art. 5 pkt 2 ustawy o Służbie Ochrony Państwa nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Skutki podatkowe wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie przez pracowników własnego sprzętu komputerowego oraz akcesoriów i związane z tym obowiązki płatnika.
Skutki podatkowe wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie przez pracowników własnego telefonu komórkowego oraz akcesoriów i związane z tym obowiązki płatnika.
Zatem opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłaconej na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa. Przyznane Panu ww. świadczenie, o którym mowa we wniosku, nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych.
Skutki podatkowe uzyskania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe - art. 21 ust. 1 pkt 49a - pomocy na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT - pomoc finansowa dla funkcjonariuszy SOP.
Zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT - pomoc finansowa dla funkcjonariuszy SOP.
Brak zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania pomocy finansowej przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Obowiązki płatnika związane ze zwrotem pracownikom kosztów zakupu togi radcowskiej.
Obowiązki płatnika w związku z wypłacaniem pracownikom świadczeń z tytułu pracy zdalnej.
Opodatkowanie ekwiwalentu wypłacanego pracownikom w związku z pracą zdalną.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do przychodu uzyskanego w związku z wypłatą pracownikom ekwiwalentu za używanie własnej odzieży jako odzieży roboczej oraz ekwiwalent za pranie odzieży roboczej.