Czy w przypadku zawarcia przez Spółkę umowy o zarządzanie nieruchomościami przychodem Spółki będzie kwota wynagrodzenia Spółki z tego tytułu ustalona jako procent od wartości miesięcznego czynszu z umowy najmu natomiast pozostała część czynszu w wysokości należnej właścicielom nieruchomości nie stanowi dla Spółki przychodu i podlega rozliczeniu z właścicielami nieruchomości na podstawie dokumentu rozliczeniowego
1. Czy współwłaściciele, w tym Wnioskodawca powinni wystawiać odrębnie faktury na najemców, zgodnie z przysługującym im udziałem w prawie własności nieruchomości? 2. Czy w przypadku skorzystania ze zwolnienia podatkowego w podatku VAT, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT Wnioskodawca będzie mógł wystawiać faktury bez naliczania podatku VAT, pomimo, że co najmniej jeden ze współwłaścicieli
w zakresie prawa do odliczania podatku VAT naliczonego z faktur wystawionych przez Ekspertów z tytułu świadczonych usług sporządzania wycen nieruchomości, zarządzania nieruchomościami i zarządzania projektami budowlanym
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
1. Czy comiesięczne zaliczki wnoszone przez właścicieli lokali na poczet opłat za użytkowanie wieczyste sąsiedniej działki nr 7 stanowią przychód Wspólnoty w rozumieniu ustawy o pdop ?2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1: czy dochód Wspólnoty uzyskany z tego tytułu i przekazany w całości Deweloperowi w celu zrefundowania opłaty za użytkowanie wieczyste działki nr 7 jest zwolniony z
W zakresie uznania wpłacanych zaliczek na poczet opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości objętej służebnością gruntową jako czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT oraz uwzględniania tych opłat przy wyliczaniu limitu, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie wliczania do limitu obrotów opłat pobieranych przez Wnioskodawcę.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Wartość pobranych opłat związanych z lokalami użytkowymi przekroczy kwotę 150 000 zł, zatem z chwilą przekroczenia tej kwoty Wspólnota mieszkaniowa utraci prawo do korzystania ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i będzie miała obowiązek opodatkować wykonywane czynności podatkiem od towarów i usług.
Czy opał będący przedmiotem dostawy na rzecz MZBM korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem akcyzowym w zakresie, w jakim opał przeznaczony jest na potrzeby ogrzewania lokali mieszkaniowych?
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla wyrobu węglowego zużywanego do wytworzenia energii cieplnej dostarczanej do lokali mieszkalnych i użytkowych
Zużycie wyrobów węglowych przez spółkę, która zarządza i wynajmuje lokale mieszkalne
Jak w związku z pełnieniem funkcji zarządcy sądowego i przyznanym Wnioskodawcy wynagrodzeniem powinien on opodatkować przychody z tego tytułu?
W zakresie dokumentowania fakturą VAT przez zarządcę sądowego nieruchomości, należności z tytułu wynajmu tej nieruchomości.
Jaką należy doliczyć stawkę podatku VAT z tytułu usługi administrowania opłatami wynajmu mieszkania?
1. Czy wydatki na nabycie środków trwałych (odpisy amortyzacyjne) i wydatki na ich eksploatację, na nabycie i eksploatację wyposażenia oraz zakup usług od podmiotów trzecich udostępnianych przez Spółkę Usługodawcy w celu wykonania usługi zarządzania na rzecz Spółki, będą stanowiły dla Niej koszty uzyskania przychodu? 2. Czy skutki w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych będą takie same w sytuacji
Wymienione we wniosku składniki wydzielone z majątku Wnioskodawcy, nie będą posiadały na dzień wniesienia aportu cech wymienionych w art. 551 Kodeksu cywilnego ani też w art. 2 pkt 27e ustawy o VAT i nie mieszczą się w pojęciu zorganizowanej części przedsiębiorstwa czy też przedsiębiorstwa.
Pod czyim nazwiskiem winny być składane deklaracje PIT-4R: sądowego zarządcy nieruchomości czy współwłaścicieli tej nieruchomości?
Obowiązek rejestrowania obrotu z tytułu wynajmu lokali komunalnych za pomocą kasy rejestrującej, przez spółkę zarządzającą nieruchomościami w imieniu gminy.
1. Czy na fakturze dla osób prywatnych (właścicieli nieruchomości) należy umieścić trzy pozycje: a) zarządzanie nieruchomością mieszkalną (stawka zwolniona) cały budynek, b) zarządzanie najmem lokali mieszkalnych (stawka zwolniona) tylko mieszkania, c) zarządzanie najmem lokali użytkowych (stawka VAT 22%) tylko lokale użytkowe? 2. Czy na fakturze powinny być umieszczone dwie pozycje: a) zarządzanie
Czy w przypadku zarządzania pojedynczymi lokalami w budynkach wielolokatorowych należy stosować stawkę zwolnioną dla mieszkań, a dla lokali użytkowych stawkę podatku 22%, czy sugerować się tym, że cała nieruchomość jest nieruchomością o charakterze mieszkalnym lub nie?