Zarządca nieruchomości, w kontekście najmu, nie jest podatnikiem podatku VAT, a obowiązki z tytułu rozliczania VAT z najmu ciążyć powinny na współwłaścicielach nieruchomości, którzy faktycznie świadczą usługi wynajmu.
Uznanie, czy czynności związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi mogą skorzystać ze zwolnienia od podatku VAT.
Na gruncie prawa podatkowego „ulepszenie” jest pojęciem, które dotyczy wyłącznie składników majątku będących środkami trwałymi. Pod pojęciem tym należy rozumieć takie czynności, jak przebudowa, rozbudowa, rekonstrukcja, adaptacja lub modernizacja środka trwałego, które podnoszą jego wartość techniczną, użytkową, jak i przystosowanie składnika majątkowego do wykorzystania go w innym celu, niż pierwotne
Sposób opodatkowania przychodów osiąganych z najmu nieruchomości objętej zarządem sądowym.
Uznanie Zarządcy za samodzielnego podatnika podatku VAT z tytułu zawieranych umów najmu Nieruchomości. Brak opodatkowania podatkiem VAT wypłaty nadwyżki pożytków (przychodów) z Nieruchomości (kosztami) ponoszonymi z tytułu jej eksploatacji.
Ustalenie, czy z tytułu pobieranych należności od najemcy za dzierżawę nieruchomości Państwa Spółka jako zarządca sądowy będzie podatnikiem podatku od towarów i usług, zobowiązanym do ujmowania ww. należności we własnej ewidencji sprzedaży JPK VAT.
Czy wydatki Spółki ponoszone w związku z najmem Lokalu będą stanowiły dla Spółki koszty uzyskania przychodu?
Czy Spółka będzie uprawniona do rozpoznania Opłaty za Przekształcenie jako kosztu uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia prawa własności Nieruchomości (wraz z Wydatkami na Nabycie Prawa Wieczystego Użytkowania Nieruchomości i Wydatkami na Nabycie Projektów)?
Kto, kiedy i w jakiej wysokości powinien opodatkować dochody z najmu tej nieruchomości osobom trzecim w przypadku zarządu nad nieruchomością ustanowionego w drodze sądowej
W zakresie dokumentowania fakturą VAT przez zarządcę sądowego nieruchomości, należności z tytułu wynajmu tej nieruchomości.
Jak należy dokumentować wynagrodzenie przyznane przez sąd Wnioskodawcy z tytułu pełnienia zarządu nieruchomością, tj. czy faktura VAT winna być wystawiona na rzecz właściciela nieruchomości, czy też inny podmiot?
Kto i jak powinien dokumentować przychody uzyskiwane z nieruchomości oddanej w zarząd Wnioskodawcy?
Jak należy dokumentować zaległości (nie zapłacone w terminie czynsze najmu) zapłacone do rąk Wnioskodawcy, po ustanowieniu jego jako zarządcy nieruchomości, tj. czy należy wystawiać fakturę VAT dokumentującą otrzymaną kwotę pieniężną przy braku jakiejkolwiek informacji od właściciela nieruchomości o wcześniejszym wystawieniu faktury VAT na tą zaległość, czy też przyjąć te środki pieniężne bez wystawienia
Czy zarządca sądowy nieruchomości jest uprawniony do wystawiania faktur VAT za wynajem pomieszczeń we własnym imieniu i na własny rachunek
Obowiązek rejestrowania obrotu z tytułu wynajmu lokali komunalnych za pomocą kasy rejestrującej, przez spółkę zarządzającą nieruchomościami w imieniu gminy.