Ulga termomodernizacyjna przysługuje wyłącznie podatnikom będącym właścicielami lub współwłaścicielami budynku jednorodzinnego w momencie składania zeznań podatkowych. Formalne nabycie współwłasności po tym momencie nie przyznaje prawa do retroaktywnego skorzystania z ulgi za lata poprzednie.
Stosowanie stawki 5% podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO z Francją wymaga, aby rzeczywisty beneficjent dywidendy rozporządzał bezpośrednio co najmniej 10% kapitału w spółce wypłacającej dywidendę.
Polska spółka z o.o. ma prawo, zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od dywidend dla swoich udziałowców będących polskimi rezydentami podatkowymi, przy założeniu posiadania przez nich odpowiedniego udziału i rezydencji. Zastrzeżono obowiązek uzyskania od wspólników pisemnego oświadczenia, zgodnie z art. 26 ust. 1f ustawy o CIT.
Wypłacając odsetki do Banku 2, rezydenta Japonii i rzeczywistego właściciela płatności, Wnioskodawca może zastosować 10% stawkę WHT wynikającą z UPO PL-JP, pod warunkiem posiadania ważnego certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia o statusie rzeczywistego właściciela Banku 2.
Rzeczywistym właścicielem odsetek wobec umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania jest Bank 2 jako rezydent Japonii, co uzasadnia pobranie 10% podatku u źródła na podstawie UPO PL-JP. Wnioskodawca, jako płatnik, jest zobowiązany do wykazania należytej staranności oraz posiadania certyfikatu rezydencji.
Spółka A sp. z o.o., przy wypłacie odsetek na rzecz Banku 2, może zastosować 10% stawkę podatku u źródła, zgodnie art. 11 ust. 2 UPO PL-JP, jeśli Bank 2 jest rzeczywistym właścicielem odsetek.
Polski rezydent podatkowy jest uprawniony do pobrania 10% WHT od odsetek wypłacanych do Banku 2 (rezydenta Japonii) zgodnie z art. 11 ust. 2 UPO PL-JP, o ile Bank 2 posiada status rzeczywistego właściciela.
W sytuacji, gdy rzeczywistym właścicielem dywidend i odsetek wypłacanych przez polską spółkę na rzecz cypryjskiej spółki B. jest osoba fizyczna C.C., dopuszczalne jest zastosowanie preferencyjnej 5% stawki podatku u źródła zgodnie z PL-CY UPO przy założeniu, że dochowano należytej staranności i uzyskano certyfikat rezydencji rzeczywistego właściciela.
Przesłanką zastosowania zwolnienia z art. 22 ust. 4 Ustawy CIT jest, aby odbiorca dywidendy był jej rzeczywistym właścicielem. W przypadku innego rzeczywistego beneficjenta, zwolnienie nie przysługuje, chyba że zachowane są warunki koncepcji 'look-through' potwierdzające status rzeczywistego właściciela.
Zastosowanie postanowień PL-US UPO pozwala na obniżenie stawki podatku u źródła lub zwolnienie z tego podatku w odniesieniu do odsetek wypłacanych amerykańskiemu bankowi, pod warunkiem uzyskania stosownego certyfikatu rezydencji oraz spełnienia warunków dotyczących rzeczywistego właściciela odsetek.
Zwolnienie z podatku od dywidend, zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, może być zastosowane wobec rzeczywistego właściciela dochodu, przy stosowaniu koncepcji 'look through approach', jeśli formalne i faktyczne przesłanki są spełnione przez właściciela w wyższej strukturze kapitałowej, nawet gdy bezpośredni odbiorca dywidendy jest spółką nieprowadzącą rzeczywistej działalności gospodarczej.
Dla celów zastosowania obniżonej stawki podatku u źródła wynikającej z PL-LUX UPO, płatnik po uzyskaniu certyfikatu rezydencji od rzeczywistego właściciela odsetek może stosować preferencyjną stawkę, jeżeli dochowa należytej staranności, w tym potwierdzi, że odsetki wypłacane są na korzyść rzeczywistego właściciela będącego luksemburskim rezydentem podatkowym.
W celu określenia stawki podatku u źródła dla odsetek uzyskanych w Polsce, podmioty transparentne w Luksemburgu powinny stosować przepisy PL-LUX UPO. Warunkiem zastosowania obniżonej stawki 5% jest posiadanie certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia, że rzeczywisty właściciel jest beneficjentem odsetek.
Ulga termomodernizacyjna przysługuje właścicielowi lub współwłaścicielowi budynku, który poniósł wydatki udokumentowane fakturą wystawioną na swoje dane; brak faktury na podatnika wyklucza możliwość odliczenia, niezależnie od faktycznego źródła finansowania.
Wypłata dywidendy przez polską spółkę na rzecz niemieckiego udziałowca może korzystać ze zwolnienia z podatku u źródła, o ile spełnia warunki z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, w tym obowiązek weryfikacji udziałowca jako rzeczywistego właściciela.
Podmiot dokonujący wypłat odsetek na rzecz odbiorców zagranicznych, którzy są rzeczywistymi właścicielami oraz podatnikami w swoich jurysdykcjach, jest uprawniony do zastosowania zwolnienia z poboru WHT na podstawie właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, przy spełnieniu warunków dokumentacyjnych i wymogów należytej staranności.
W przypadku wypłat odsetek przez Wnioskodawcę do zagranicznych podmiotów podlegających UPO PL-AU i UPO PL-UK, stosuje się zwolnienia lub obniżone stawki podatkowe, jeśli podmioty te spełniają warunki rzeczywistego właściciela odsetek oraz dostarczą odpowiednie certyfikaty rezydencji.
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie. - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie, - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.