Nieuznania Gminy za podatnika VAT, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy, w związku z realizacją inwestycji pn. „(…)”; brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego w związku z realizacją ww. inwestycji z Polskiego Ładu oraz Programu; brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT otrzymanych od dostawców/usługodawców w związku z realizacją ww. inwestycji; brak
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia: • czy dostawa przez Gminę elementów oświetlenia ulicznego na rzecz Spółki będzie stanowiła czynność opodatkowaną podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia od podatku; • czy podstawę opodatkowania w podatku VAT, z tytułu zbycia przez Gminę elementów oświetlenia ulicznego na rzecz Spółki, będzie stanowiło wyłącznie wynagrodzenie otrzymane od Spółki;
Czy spółka prawidłowo zaliczyła do kosztów działalności koszt usunięcia kolizji sieci elektroenergetycznej oświetlenia ulicznego nie zaliczając tego kosztu do wartości rozbudowy budynku podlegającej amortyzacji.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego z tytułu świadczenia opodatkowanej VAT usługi komunikacji miejskiej autobusowej i tramwajowej o kwotę podatku naliczonego od opisanych we wniosku wydatków.
Brak prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków na utrzymanie, modernizację i konserwację oświetlenia ulicznego.
Aport infrastruktury oświetleniowej do Spółki będzie czynnością niepodlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina nie będzie zobowiązana do wystawienia faktury go dokumentującej.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z rewitalizacją starej części miasta.
Stawka podatku VAT na usługę naprawy nawierzchni ulic miejskich i osiedlowych po awariach sieci wodociągowych, kanalizacyjnych oraz przyłączy.