Ulga na złe długi przysługuje, gdy płatność jest zablokowana przez sąd i nie stanowi ona uregulowania należności, co oznacza brak zaspokojenia wierzyciela.
Przekazanie przedmiotu zastawu rejestrowego w formie przejęcia przez wierzyciela, w przypadku niewykonania zobowiązania, spełnia definicję dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT wg art. 7 ust. 1 ustawy o VAT. Dopuszczalna jest korekta podstawy opodatkowania i podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w przypadku uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności.
Podatnik ma prawo do korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego za wierzytelności nieuregulowane w terminie i których umorzenie nie stanowi spłaty, na podstawie art. 89a ustawy o VAT, pod warunkiem spełnienia określonych warunków formalnych związanych z tzw. ulgą na złe długi.
Po zbyciu wierzytelności objętej ulgą na złe długi, podstawa opodatkowania i kwota VAT należnego muszą być zwiększone do pełnej kwoty wcześniejszej korekty, niezależnie od wartości zbycia.
W przypadku gdy podatnik zaprzestaje prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie uzyskuje dalszych przychodów, ulga na złe długi nie może zostać zastosowana, gdyż przepisy wymagają istnienia przychodów podlegających zmniejszeniu.
Podatnik, który wybrał ryczałt od dochodów spółek, zobowiązany jest ująć w korekcie wstępnej CIT/KW wartość "ulgi za złe długi", eliminując różnice przejściowe między wynikiem finansowym a podatkowym.
Podatnikowi przysługuje prawo do skorzystania z ulgi na złe długi w odniesieniu do faktur 1 i 2, mimo postępowania restrukturyzacyjnego lub upadłościowego dłużnika, na podstawie prawa unijnego, a zmiana terminów płatności wpływa na bieg terminu pod warunkiem, że zostanie dokonana przed jego upływem.
Obowiązek korekty podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego, w odniesieniu do nieuregulowanej przez Ubezpieczyciela uznanej za nieściągalną części wierzytelności. Obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w odniesieniu do części wierzytelności zaspokojonej odszkodowaniem.
Zastosowanie art. 89a ust. 4 ustawy oraz art. 89b ust. 4 ustawy w związku z otrzymaniem od GDDKiA zasądzonego przez sąd wynagrodzenia.
Brak obowiązku dokonania korekty odliczonej kwoty podatku na podstawie art. 89b ustawy.
Czy Wnioskodawca ma prawo skorygować podstawę opodatkowania oraz podatek należny wynikający z Faktur (na podstawie art. 89a ustawy o VAT)?
Ustalenia, czy Wnioskodawcy przysługuje na podstawie art. 18f ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa CIT”) prawo do dokonania zmniejszenia podstawy opodatkowania określonej zgodnie z art. 18 Ustawy CIT o wartość przychodów z tytułu Wierzytelności w zeznaniu za rok podatkowy 2022
Czy rozłożenie przez Państwa na raty, na mocy porozumienia, wierzytelności przysługującej Państwu od Kontrahenta ma wpływ na termin, w którym możliwe będzie zastosowanie przez Państwa ulgi na złe długi w myśl art. 89a ust. 1 ustawy o VAT, a co za tym idzie, czy będą Państwo mogli skorzystać z ulgi na złe długi po upływie 90 dni od upływu terminu płatności wynikającego z pierwotnych faktur?
Czy na podstawie art. 89a ust. 1-2 ustawy o VAT w związku z art. 90 Dyrektywy o VAT Wnioskodawca jest uprawniony do skorzystania z ulgi na złe długi w odniesieniu do wierzytelności wynikającej z faktury korygującej, jeśli dłużnikiem Wnioskodawcy jest przedsiębiorca niezarejestrowany jako podatnik VAT czynny?
Czy wobec przestawionego stanu faktycznego, w grudniu 2023 r. Wnioskodawcy przysługiwało prawo do skorygowania, w odpowiednich okresach podatku VAT należnego z niezapłaconych przez dłużnika faktur VAT za dzierżawę (…), których nieściągalność została uprawdopodobniona w 2021 r. 2022 r. i 2023 r.
Będzie Pan uprawniony do skorzystania z ulgi na złe długi w odniesieniu do faktur w przypadku których nie otrzyma Pan płatności lub otrzyma częściowe płatności najmu specjalistycznego pojazdu zastępczego.
Czy w związku z prawomocnym postanowieniem o zatwierdzeniu układu Dłużnika należy skorygować deklarację VAT zgodnie z art. 89a ust. 4 UVAT zgodnie z terminami wpływu kolejnych spłat należności? Czy w momencie nieterminowej spłaty należności należy wykazywać przywrócenie wartości VAT należnego w rejestrze VAT sprzedaży w datach realnej zapłaty części wierzytelności? Czy w związku z prawomocnym postanowieniem
Brak obowiązku skorygowania sprzedaży w stosunku do której skorzystano z tzw. „ulgi na złe długi”.
Ustalenie momentu, do którego są Państwo uprawnieni do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego z tytułu świadczenia usług na terytorium kraju wskazanych w zdarzeniu przyszłym zgodnie z art. 89a ust. 1 ustawy o VAT w sytuacji, gdy nastąpi rozwiązanie umowy spółki komandytowej Dłużnika w wyniku uchwały jej wspólników, która następnie zostanie zgłoszona do właściwego sądu rejestrowego
Możliwość dokonania przez Wierzyciela korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego na podstawie art. 89a ustawy.
Brak obowiązku dokonania korekty odliczonej kwoty podatku wynikającej z nieuregulowanych faktur dokumentujących dostawę towarów lub świadczenie usług na terytorium kraju, dla których 90 dni od dnia upływu terminu ich płatności określonego w umowie lub na fakturze upłynęło w miesiącu, w którego ostatnim dniu Państwa Spółka pozostawała w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego. Ustalenie, czy wskutek