Opisane we wniosku zmiany umowy spółki kapitałowej (wkłady pieniężne i niepieniężne) korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 9 pkt 11 lit. d) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Spełnione są bowiem przesłanki warunkujące wskazane zwolnienie, tj. świadczenie usług użyteczności publicznej, o których mowa w tym przepisie oraz posiadanie udziału o określonej wysokości w Spółce przez jednostkę
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu, - Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanej dotacji.
Czy Spółka może korzystać ze zwolnienia określonego w art. 9 pkt 11 lit. d) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych? Czy w przypadku podwyższenia kapitału dokonanego na podstawie uchwały z 11 grudnia 2017 r. wystąpiła nadpłata podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z niezastosowaniem zwolnienia określonego w art. 9 pkt 11 lit. d) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
Czy Spółka może korzystać ze zwolnienia określonego w art. 9 pkt 11 lit. d) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych? Czy w przypadku podwyższenia kapitału dokonanego na podstawie uchwały z 20 grudnia 2017 r. wystąpiła nadpłata podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z niezastosowaniem zwolnienia określonego w art. 9 pkt 11 lit. d) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
Czy cechy Spółki pozwalają uznać ją za spółkę użyteczności publicznej w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT? Czy nieodpłatne użyczenie nieruchomości oraz ruchomości na podstawie umowy zawartej a Województwem przez Spółkę spowoduje powstanie przychodu, czy też na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych podlega wyłączeniu z przychodu
Czy wniesienie przez Gminę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej tytułem wkładu niepieniężnego do Spółki kapitałowej, w której Gmina jest 100% udziałowcem, w sytuacji gdy Spółka ta świadczy usługi użyteczności publicznej w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych lub zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 9 pkt
1. Czy Spółka wprowadzając do ewidencji majątek trwały przyjęty aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym, powinna za wartości początkowe przyjąć wartość początkową z ksiąg zakładu budżetowego, czy wartość aktualną równą wartości aportu? 2. Czy w przypadku, gdyby za wartości początkowe należałoby przyjąć wartość początkową wynikającą z bilansu zamknięcia zakładu budżetowego równą wartościom majątku