W kontekście KSeF, data wystawienia faktury ustrukturyzowanej tożsama z datą w polu P_1 jest kluczowa dla przeliczeń walutowych i uznawana za oficjalną datę wystawienia, niezależnie od terminu jej przesyłki do systemu.
Podmiot zagraniczny, który nie posiada w Polsce wystarczającej struktury zaplecza personalnego i technicznego ani nie sprawuje nad nimi kontroli, nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w świetle przepisów o VAT. Usługi świadczone na rzecz takiego podmiotu opodatkowane są w miejscu jego siedziby.
Nie spełniając warunków stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce, brytyjska spółka nie podlega obowiązkowi wystawiania faktur w polskim Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Decyzje operacyjne i zasoby znajdują się poza Polską, a kontrahent jedynie świadczy usługi pomocnicze.
Spółka A. GmbH, nieposiadająca siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, zgodnie z art. 106ga ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, nie jest zobowiązana do wystawiania faktur ustrukturyzowanych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur od 1 lutego 2026 r.
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych wbrew obowiązkowi korzystania z KSeF, jeśli faktury te dokumentują rzeczywiste transakcje i brak jest przesłanek negatywnych wskazanych w art. 88 u.p.t.u., pomimo formalnych niezgodności związanych z pominięciem KSeF.
Podatnik czynny VAT ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych bez użycia KSeF, o ile faktury te dokumentują rzeczywiste transakcje gospodarcze, a nabyte towary lub usługi są związane z czynnościami opodatkowanymi, bez wystąpienia negatywnych przesłanek z art. 88 ustawy o VAT.
Koszt nabycia systemu ERP, stanowiący cenę nabycia wartości niematerialnych związanych z transferem technologii, kwalifikuje się do objęcia wsparciem jako koszt nowej inwestycji, zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 1 lit. d rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej.
Dla not księgowych dokumentujących zdarzenia nieopodatkowane VAT nie zachodzi obowiązek wystawiania ich za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur, gdyż nie są to faktury w rozumieniu art. 106b ustawy o VAT.
Przesłankowym dla stosowania zwolnienia od akcyzy na zasadzie § 9 ust. 1 pkt 3 jest spełnienie całości warunków wskazanych w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym, w tym dotyczących prawidłowego przemieszczenia i odbioru alkoholu, co niedopełnione uniemożliwia zastosowanie takowego zwolnienia.
Emerytury wypłacane z obowiązkowego systemu ubezpieczeń socjalnych Niemiec podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Niemczech i nie są uwzględniane w polskim rozliczeniu podatkowym. Świadczenia jednorazowe z pracowniczych programów emerytalnych z Niemiec, mimo że zwolnione z podatku w Polsce, podlegają obowiązkowi zgłoszenia ich w polskim systemie podatkowym jako zwolnione. (art. 18 ust. 2 umowy o unikaniu
Nieposiadanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, obowiązek wysyłania i odbierania faktur za pośrednictwem KSeF oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Metoda obliczania udziału zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej w roku poprzedzającym rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział, dla możliwości korzystania przez zakład energochłonny ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy
Uznanie Ciepłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, stanowiącą zakład energochłonny, uprawniony korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych wyrobów gazowych
Brak stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce oraz wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych w Krajowym Systemie e-Faktur.
Wskanie czy dokumenty zapisane w danym formacie, zawierające szerszy zakres danych niż faktura ustrukturyzowana i/lub prezentujące pewne dane w sposób inny, niż struktura FA, opatrzone kodem weryfikującym, spełnią warunki opisane w art. 106gb ust. 5 w związku z art. 106gb ust. 4 ustawy lub art. 106nf ust. 2 i ust. 3 w związku z art. 106nf ust. 1 oraz w związku z art. 106nh ust. 1 ustawy. Wskazanie,
Kotłownia, o której mowa we wniosku, może stanowić zorganizowaną część przedsiębiorstwa rozumianą jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania,
Spółka nie posiada/nie będzie posiadać w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Przedmiotowe usługi podlegają opodatkowaniu stosowanie do art. 28b ust. 1 ustawy w miejscu siedziby Spółki tj. na terytorium Niemiec. Spółka nie będzie miała od 1 lipca 2024 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Należy uznać lakiernie za zorganizowane części przedsiębiorstwa, stanowiące zakłady energochłonne, uprawnione do nabycia w zwolnieniu od akcyzy zużywanych wyrobów gazowych; sposób obliczania wartości produkcji sprzedanej
Uznanie ZCP Produkcja za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, stanowiącą zakład energochłonny uprawniony do nabycia w zwolnieniu od akcyzy zużywanych wyrobów gazowych, a także możliwości wliczenia miesięcznego czynszu za użytkowanie Sprzętu przy kalkulacji udziału zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej
Warunki realizacji zwolnienia z akcyzy wyrobów gazowych wykorzystywanych przez zakład energochłonny
Warunki realizacji zwolnienia z akcyzy wyrobów gazowych wykorzystywanych przez zakład energochłonny