Spółce przysługuje pełne prawo do odliczenia VAT z faktur za usługi zarządzania likwidacją szkód komunikacyjnych, gdy usługi te są świadczone w ramach działalności opodatkowanej, a ich charakter nie ogranicza odliczenia do poziomu 50% na podstawie art. 86a ust. 1 ustawy o VAT.
Spółce przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur wystawionych przez Kontrahenta, ponieważ usługi zarządzania likwidacją szkód powypadkowych są związane z czynnościami opodatkowanymi, co wyklucza zastosowanie ograniczeń z art. 86a ust. 1 ustawy o VAT.
Przychód podatkowy z tytułu świadczenia okresowych usług serwisowych i naprawczych powinien być rozpoznany na dzień faktycznego wykonania usługi, zgodnie z art. 12 ust. 3a ustawy o CIT, przy braku cech usługi ciągłej i określonych okresów rozliczeniowych.
Wyroby energetyczne używane w celach serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych statków powietrznych, podlegają zwolnieniu od akcyzy, zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, o ile spełnione są wymagane warunki formalne.
U podatnika objętego ryczałtem od dochodów spółek faktura dokumentująca naprawę samochodu użytkowanego do celów mieszanych, zapłacona przez ubezpieczyciela w zakresie kwoty netto oraz połowy kwoty podatku od towarów i usług i zapłacona przez podatnika w zakresie połowy podatku od towarów i usług, stanowi podstawę do zapłaty podatku dochodowego przez podatnika.
Czy odszkodowanie wraz z odsetkami zasądzonymi przez Sąd w wyniku wniesionego przez Wspólnotę Pozwu przeciwko deweloperowi są przychodami zwolnionymi z podatku dochodowego od osób prawnych?
Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług kompleksowej naprawy i serwisu pojazdów samochodowych z wykorzystywaniem części, w tym oleju silnikowego stanowiących towar handlowy.
Ustalenie czy kwota odszkodowania wypłaconego przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe będzie stanowić przychód podatkowy oraz czy kwota netto faktury wystawionej na Spółkę przez serwis ASO (lub kwota netto powiększona o 50% VAT) będzie stanowiła koszt podatkowy Spółki.
Dotyczy ustalenia, czy: - koszt nabycia łodzi (odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej środka trwałego), ubezpieczenie, wyposażenie, koszty eksploatacyjne, opłaty portowe, naprawy serwisowe i utrzymaniowe, w całości lub w jakiejś części, będą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności Spółki, w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT w związku z planowanym wykorzystaniem łodzi na organizowanie
W zakresie ustalenia, czy przekazane spółkom sklepowym w ramach Programu wsparcia środki pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w momencie ich przekazania oraz czy przekazanie środków pieniężnych Wnioskodawcy przez spółkę sklepową - w razie spełnienia warunków wskazanych w Programie - będzie stanowiło dla Wnioskodawcy przychód podatkowy.
Brak opodatkowania czynności dostawy towarów lub części zamiennych, przekazanych nieodpłatnie do serwisanta zewnętrznego na terenie innego kraju członkowskiego, do wykonania usługi reklamacji w ramach umowy gwarancyjnej na zlecenie Wnioskodawcy lub bezpośrednio do klienta indywidualnego, który zakupił towar wadliwy, bez względu na sytuację, czy wadliwy towar lub część wymienna są zwracane do Wnioskodawcy
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu towarów realizowanego na warunkach opisanych w siedmiu scenariuszach.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw oraz ubezpieczeń taboru kolejowego, które Spółka poniosła w poprzednich latach i które nie uległy przedawnieniu i będzie ponosić w latach następnych oraz określenia momentu poniesienia tych kosztów.
Ustalenie, czy - wydatki ponoszone przez Spółkę przed 1 stycznia 2023 r. na naprawę szkody samochodu osobowego Spółki wykorzystywanego do celów działalności gospodarczej Spółki oraz dla prywatnych celów pracowników należy traktować jako tzw. ukrytą dywidendę albo wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, które należy opodatkować ryczałtem od dochodów spółek, - wydatki ponoszone przez Spółkę
Nie podleganie opodatkowaniu transakcji polegającej na obciążeniu Spółki kosztami reklamacyjnymi I i braku obowiązku rozpoznania importu usług. Nie podleganie opodatkowaniu transakcji polegającej na otrzymaniu przez Spółkę kosztów reklamacyjnych i dokumentowania tej transakcji. Podleganie opodatkowaniu transakcji polegającej na obciążeniu kontrahentów kosztami utylizacji i udokumentowania tej transakcji
Prawo do odliczenia. Moment powstania obowiązku podatkowego. Sposób dokumentowania sprzedaży. Akceptacja faktur. Brak obowiązku zastosowania mechanizmu podzielonej płatności.
Zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego przeznaczonego do serwisu, konserwacji oraz napraw silników statków powietrznych
Zwolnienie od akcyzy wyrobów energetycznych przeznaczonych do serwisu, konserwacji oraz napraw silników statków powietrznych
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
Brak opodatkowania VAT kwot z tytułu wykonawstwa zastępczego oraz kwot wynikających z różnicy cen za wykonanie robót.
kwalifikacja wydatków poniesionych w związku z czynnościami przeglądowo-naprawczymi pojazdów kolejowych do kosztów pośrednich oraz moment zaliczenia wyżej wskazanych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
ustalenie, czy w związku z możliwością zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu jedynie 75% wydatków poniesionych na naprawę samochodów osobowych, w przypadku otrzymania od ubezpieczyciela odszkodowania autocasco (AC) związanego z naprawami tych samochodów, Spółka powinna rozpoznać jako przychód jedynie 75% uzyskanej kwoty odszkodowania
Prace budowlane wykonywane w ramach naprawy poczynionych błędów budowlanych (usuwanie wad budynku) podlegają opodatkowaniu 23%, podstawową stawką VAT.