Wynagrodzenie wypłacane z tytułu usług pośrednictwa agencyjnego, handlowego oraz wsparcia sprzedaży, świadczone przez zagranicznych kontrahentów, podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, jako świadczenia o charakterze doradczym, reklamowym oraz badania rynku.
Przychody uzyskiwane przez Agencje na podstawie umów z Wnioskodawcą nie stanowią przychodów z kategorii określonych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, co skutkuje brakiem obowiązku poboru zryczałtowanego podatku przez Wnioskodawcę jako płatnika.
Wysokość wynagrodzenia wypłacanego za dostarczone przez spółkę pasy i wały, jako niebędące 'urządzeniami przemysłowymi', nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła w Polsce podług art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, a tym samym, zgodnie z art. 26 ust. 1 tejże ustawy, nie jest wymagane potrącanie tego podatku.
Wierzytelności uznane za nieściągalne można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów tylko, jeśli przewidywane koszty dochodzenia są wyższe od ich wartości, zgodnie z art. 16 ust. 2 pkt 3 CITU. Subiektywny pogląd na trudności kulturowe i prawne nie ma tu decydującego znaczenia.
W przypadku wypłat do 2.000.000 PLN na rzecz nierezydentów, które kwalifikowane są jako zyski przedsiębiorstwa na gruncie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik może nie pobrać podatku u źródła bazując jedynie na certyfikacie rezydencji, bez obowiązku dalszej weryfikacji przesłanek z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT.
Usługi pośrednictwa świadczone przez zagranicznych Partnerów, prowadzące do wzrostu sprzedaży przez Spółkę, nie stanowią świadczeń podlegających zryczałtowanemu opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT. Te usługi nie cechują się podobieństwem do doradczych, badania rynku ani reklamowych, co wyłącza je spod obowiązku podatku u źródła.
Ustalenie, czy wynagrodzenie stałe oraz wynagrodzenie prowizyjne wypłacane zagranicznemu Kontrahentowi z tytułu świadczenia przez niego usług pośrednictwa handlowego będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem u źródła.
W zakresie ustalenia, czy Spółka ma prawo uznać, że w okolicznościach zaprezentowanych w stanie faktycznym nieściągalność ww. należności jest uprawdopodobniona w stopniu pozwalającym na zaliczenie tych należności do kosztów uzyskania przychodów na podstawie przepisu z art. 16 ust. 1 pkt 26a ustawy o CIT. Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie byłaby pozytywna, to w którym okresie Spółka powinna wykazać
Obowiązki płatnika i poboru podatku u źródła z tytułu nabywania usług opracowywania gier.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wierzytelności odpisanych jako nieściągalne oraz wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona.
Ustalenie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usługi fundraisingowej.
Czy w związku z otrzymanym Aktem o likwidacji Spółki amerykańskiej, Wnioskodawca może zaliczyć wartość wierzytelność odpisaną jako nieściągalna do kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a ustawy o CIT oraz w którym momencie.
Chociaż w przedmiotowej sprawie spełnienie warunków niepobrania podatku u źródła tj. kwalifikacji wypłacanych należności do zysków przedsiębiorstwa winno wynikać z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej pomiędzy Polską a krajem danego kontrahenta to jednak obowiązki płatnika wynikają z art. 26 ustawy o CIT.
Skutki podatkowe nabycia waluty wirtualnej w ramach realizacji umowy opcji.
Skutki podatkowe nabycia waluty wirtualnej w ramach realizacji umowy opcji.
Skutki podatkowe nabycia waluty wirtualnej w ramach realizacji umowy opcji.
Płatności realizowane przez Wnioskodawcę na rzecz Dostawcy z USA nie kwalifikują się do należności określonych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT.
Czy Wnioskodawca ma rację, iż w związku nabywaniem za wynagrodzeniem Usług Inspekcji Technicznej od Kontrahenta nie posiada on i nie będzie posiadać statusu płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, ponieważ Usługi Inspekcji Technicznej nabywane przez Wnioskodawcę przedstawione we wniosku nie są objęte zakresem art. 21 ust. 1 lub art
Ustalenie, czy wynagrodzenie wypłacane Wydawcom będącym zagranicznymi rezydentami podatkowymi z tytułu świadczenia opisanego w stanie faktycznym podlega zryczałtowanemu podatkowi dochodowemu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1) i 2a) ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Spółka jako płatnik ma obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu dochodów uzyskiwanych przez Wydawców na terytorium
Nieuwzględnianie w limicie zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży usług w zakresie badań świadczonych na rzecz zagranicznych zleceniodawców.
Nieuwzględnianie w limicie zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży usług w zakresie badań świadczonych na rzecz zagranicznych zleceniodawców.
Ustalenie, czy: - dokonywane przez Wnioskodawcę płatności z tytułu nabywanych Usług IT są objęte dyspozycją przepisu art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a w konsekwencji na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wskazane w art. 26 ustawy o CIT, w szczególności czy Wnioskodawca jest i będzie zobowiązany do pobrania podatku u źródła przy dokonywaniu płatności z tytułu nabywanych Usług IT, niezależnie
Czy certyfikat posiadający datę wystawienia i potwierdzający rezydencję podatkową kontrahenta zagranicznego na dzień wystawienia, będzie ważny przez kolejnych 12 miesięcy od dnia wystawienia certyfikatu na podstawie art. 26 ust. 1i ustawy o CIT.