Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek
Uznanie rozliczeń w zakresie wyrównywania poziomu dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Skutki podatkowe udzielenia przez Spółkę nieoprocentowanej pożyczki na rzecz Fundacji rodzinnej.
Dotyczy ustalenia, czy maksymalne wykorzystanie pomocy publicznej oraz brak wygenerowania dochodów z inwestycji określonej w DOW, uprawnia do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
Czy Korekta Rentowności: - będzie podlegała w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym z tytułu dochodów osiąganych przez nierezydentów (tzw. podatek u źródła), a w związku z tym, czy Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek pobrać ten podatek na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT? - stosowana do wyrównania rentowności Wnioskodawcy stanowi/będzie stanowić korektę, o której
Wpływ korekty rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zastosowaniem Korekty Cen.
Dotyczy ustalenia czy korekty wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług Korzystania ze (…) świadczonych na rzecz Zainteresowanych stanowiły i stanowią korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne
Dotyczy ustalenia, czy opisana w stanie faktycznym korekta przychodu powinna zostać odniesiona do 2022 roku, czy 2023 roku podatkowego.
Brak obowiązku dokonania korekty podstawy opodatkowania w wyniku korekty cen transferowych, w zakresie dokonanej dostawy krajowej towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów.
Czy dokonywana przez Wnioskodawcę weryfikacja wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług Planowania audytu polegająca na dostosowaniu bazy kosztowej z kosztów planowanych do kosztów rzeczywistych, poprzez dokonanie korekty „in minus” lub „in plus”, zgodnie z wewnątrzgrupową polityką cen transferowych, stanowi korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o CIT?
W zakresie ustalenia obowiązku korekty cen transferowych oraz ustalenia momentu korekty kosztów i przychodów w związku z wystawieniem faktury korygującej cenę wskazanych we wniosku usług wsparcia.
Czy w odniesieniu do transakcji zakwalifikowanych do kategorii 2, Spółka może być obowiązana do sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11o ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
1. Czy przy założeniu, że w ciągu roku Spółka oraz A Ltd ustalają warunki zakupu Wyrobów gotowych na zasadach, które zaakceptowałyby podmioty niepowiązane, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym korekta na podstawie dokumentu księgowego wystawionego przez Spółkę, zmniejszająca bądź zwiększająca przychody Spółki stanowi korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e Ustawy o CIT? 2. W przypadku odpowiedzi
Korekta rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z wyrównaniem poziomu dochodowości
w zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym dokonywana przez Wnioskodawcę weryfikacja wynagrodzenia Usług ICT polegająca na dostosowaniu bazy kosztowej z kosztów planowanych do kosztów rzeczywistych, poprzez dokonanie korekty „in minus” lub „in plus” na podstawie zawartych umów z Podmiotami powiązanymi, stanowi korektę ujmowaną „na bieżąco” na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 ust. 3j
Czy w sytuacji, w której Spółki Komandytowe (Spółka Komandytowa) rozpoczęły (rozpoczęła) świadczenie usług w okresie przed 1 maja 2021 r. (tj. przed uzyskaniem statusu podatnika PDOP) bądź w okresie tym występowały inne zdarzenia gospodarcze powodujące powstanie przychodu, niemniej najwcześniejszy z następujących dni: dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego
Podmiot, który „nie poniósł straty podatkowej” to podmiot, który nie poniósł straty z tego źródła przychodów, do którego zalicza się daną transakcję kontrolowaną, a w konsekwencji Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych
Rozliczenie przychodów i kosztów oraz ich korekt, w tym korekty cen transferowych przez spółkę komandytową za 2021 r., w związku z uzyskaniem statusu podatnika CIT od 1 maja 2021 r.
w zakresie ustalenia czy transakcje kontrolowane zawierane w 2019 r. i 2020 r. przez Wnioskodawcę ze Spółką Komandytową są zwolnione z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych.
Rozliczenie przychodów i kosztów oraz ich korekt, w tym korekty cen transferowych przez spółkę komandytową za 2021 r., w związku z uzyskaniem statusu podatnika CIT od 1 maja 2021 r.
brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n ust. 1 ustawy o CIT
W celu ustalenia braku obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w oparciu o art. 11o ustawy o CIT dla transakcji zakupu jest wystarczające oświadczenie Dostawcy (będącego podmiotem polskim), że to on jest rzeczywistym właścicielem.