Produkcja i zużycie energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej o mocy nieprzekraczającej 1 MW.
Dotyczy ustalenia: - czy obrót kryptowalutami stanowi jedno ze źródeł przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT; - jeżeli obrót kryptowalutami nie stanowi źródła przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT to czy dochód ze sprzedaży kryptowalut będzie podlegał opodatkowaniu ryczałtem.
Skutki podatkowe prowadzenia działalności usługowej zarejestrowanej w Niemczech przez rezydenta polskiego.
W przedstawionych we wniosku okolicznościach, w których wyprodukowana w instalacji fotowoltaicznej energia elektryczna będzie wykorzystywana w całości wyłącznie przez najemcę do zasilania wynajmowanej przez niego nieruchomości tj. hali magazynowej, a opisane we wniosku rozliczenie nie zawiera kosztu zużytej energii elektrycznej (wydanie najemcy energii elektrycznej wytworzonej z instalacji fotowoltaicznej
Obowiązek naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego od energii elektrycznej zakupionej, a także wytworzonej i zużytej na własne potrzeby; prawidłowość rozliczenia zaległego podatku akcyzowego w deklaracjach korygujących; obowiązek zapłacenia odsetek od zaległości podatkowych.
Zwolnienia z opodatkowania akcyzą w zakresie produkcji energii i obliczanie łącznej mocy generatorów.
Obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania inwestycyjnego.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wyłącznie wkładu własnego otrzymanego od Mieszkańców w związku z realizacją projektu pomniejszonego o kwotę podatku należnego oraz zaliczenie do podstawy opodatkowania, w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców, wkładu własnego otrzymanego od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania, pomniejszonych
Podstawa opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców.
Uznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz Mieszkańców za wykonywane poza działalnością gospodarczą i niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT oraz brak opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymywanych przez Gminę od Mieszkańców oraz Dofinansowania uzyskanego na Projekt.
Nieuznanie Gminy za podatnika VAT, a w konsekwencji niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymanej dotacji oraz wkładu własnego wnoszonego przez mieszkańców na pokrycie kosztów realizacji Inwestycji, tj. zakupu i montażu instalacji OZE.
W zakresie uznania, czy majątek przenoszony przez Spółkę Dzieloną na DX w wyniku Podziału stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, a w konsekwencji czy transakcja nie będzie podlegać opodatkowaniu VAT na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy o VAT.
Niezaliczenie do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania wyłącznie wpłat otrzymanych od Mieszkańców z tytułu świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców. Zaliczenie do podstawy opodatkowania wpłat otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania pomniejszonego o przypadającą na nie kwotę podatku należnego.
Skutki podatkowe otrzymania wypłaty pieniężnej w związku z udziałem w programie motywacyjnym.
Uznanie Gminy za podatnika VAT, podleganie opodatkowaniu usługi instalacji OZE przez Gminę, prawo do odliczenia podatku VAT.
Realizując Projekt Gmina nie działa w charakterze podatnika podatku VAT, a więc nie jest zobowiązana do odprowadzenia podatku należnego od wkładów uiszczanych przez mieszkańców i uzyskanej dotacji na dofinansowanie Projektu (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) oraz nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację Projektu.
Brak opodatkowania podatkiem VAT wpłat od mieszkańców z tytułu realizacji Projektu. Brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanego dofinansowania na realizację ww. Projektu. Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki w związku z realizacją ww. Projektu.
Zastosowanie właściwej stawki akcyzy dla energii elektrycznej przy stosowaniu zwolnienia od podatku na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w stanie prawnym przed 18 grudnia 2021 r.; sposób obliczania ilości energii elektrycznej dla zastosowania zwolnienia od akcyzy w 2022 r. na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy.
Zastosowanie właściwej stawki akcyzy dla energii elektrycznej przy stosowaniu zwolnienia od podatku na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w stanie prawnym przed 18 grudnia 2021 r.; sposób obliczania ilości energii elektrycznej dla zastosowania zwolnienia od akcyzy w 2022 r. na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy.
Nieuznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz Mieszkańców w ramach projektu za działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymywanych od Mieszkańców, brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT uzyskanego na realizację ww. projektu dofinansowania.