Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę w ramach umowy o świadczenie usług przez związek pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem że spełniają kryteria celowości, definitywności oraz właściwej dokumentacji.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorców w ramach działań marketingowych nie stanowią składek członkowskich i mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są związane z realizacją celów przychodowych i prawidłowo udokumentowane.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na usługi świadczone przez organizację zrzeszającą franczyzobiorców, w celu promocji działalności gospodarczej, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, jeśli wykazany zostanie związek przyczynowy z osiąganiem przychodów i spełnione są przesłanki dotyczące charakteru, celu i dokumentacji wydatku.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę na rzecz organizacji pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile spełniają warunki z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, nie są składkami członkowskimi oraz istnieje związek przyczynowy między poniesieniem wydatków a przychodami podatkowymi.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem uwzględnienia ich związku przyczynowego z działalnością, zapewnienia właściwego udokumentowania oraz braku przeciwwskazań wymienionych w art. 23 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają wymogi art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym posiadają związek z działalnością gospodarczą i są należycie udokumentowane.
Opłaty marketingowe, jako wynagrodzenie za usługi reklamowe świadczone na rzecz podatnika, które nie są składkami członkowskimi, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile spełniają wszystkie obowiązki dokumentacyjne oraz wykazują związek przyczynowy z działalnością podatnika i jego przychodami.
Opłaty marketingowe, jako wydatki ponoszone w celu zwiększenia przychodów poprzez promocję i reklamę, kwalifikują się do uznania za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem ich definitywności, właściwego udokumentowania oraz istnienia związku przyczynowego z przychodami podatnika.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę z tytułu umowy związkowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich cel stanowi zwiększenie przychodów i spełniają kryteria art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, a nie są wyłączone przez art. 23 ust. 1 pkt 30 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez przedsiębiorcę z tytułu usług świadczonych przez związek pracodawców mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, jeżeli spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym wykazują związek przyczynowy z osiągniętymi przychodami i są należycie udokumentowane oraz nieobjęte wyłączeniami art. 23 ust. 1.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę franczyzową w zamian za usługi marketingowe związków pracodawców mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem ich właściwego udokumentowania i wykazania związku przyczynowego z przychodami.
Opłaty marketingowe, poniesione jako wynagrodzenie za usługi promocyjno-marketingowe świadczone przez związek pracodawców, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile są definitywne, racjonalne i mają wpływ na przychody.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz organizacji pracodawców, stanowiące wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem wykazania, iż mają one związek z przychodami z działalności gospodarczej i są właściwie udokumentowane.
Wydatki poniesione na wypłatę odszkodowania z tytułu uszkodzenia towaru w trakcie wykonywania usługi transportowej, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 19 ustawy o PIT, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, niezależnie od winy podatnika, gdyż są one wynikiem nienależytego wykonania usług.
Uprawnienia do skorzystania z ulgi, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w przypadku sponsorowania Klubów oraz Podmiotów Sponsorowanych.
Uznanie, że Spółka jest uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach dotyczących zakupu towarów i usług w celu organizacji Wydarzenia dla pracownic, za wyjątkiem wydatków związanych z zakupem alkoholu.
Brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT w przypadku sprzedaży niezabudowanych działek wydzielonych geodezyjnie i prawo Nabywcy do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem ww. działek.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją opisanego projektu polegającego na budowie PSZOK na terenie Gminy
1) Opodatkowanie dofinansowania otrzymanego na podstawie umowy prewencyjnej. 2) Koszty zakupu czujek dymu, czujek czadu oraz oznakowania p-pożarowego zakupionych z środków otrzymanych z dofinansowania na podstawie umowy prewencyjnej nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup kart ..., opodatkowanie przekazania ww. kart pracownikom za częściową odpłatnością oraz obowiązku wystawienia faktur VAT z tytułu odpłatnego przekazania kart ... osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, w których zawarta będzie stawka VAT w wysokości 8% jest prawidłowe oraz ustalenie podstawy
czy koszty ponoszone przez Wnioskodawcę z tytułu nabywania Usługi pośrednictwa sprzedaży produktów należy uznać za bezpośrednio związane z wytworzeniem lub nabyciem przez Wnioskodawcę towaru lub świadczeniem usługi w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT a w związku z tym za niepodlegające ograniczeniu z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT
Czy koszty nabywanych przez Wnioskodawcę od podmiotów powiązanych licencji na Znaki Towarowe oraz usług przetwarzania danych stanowią koszty bezpośrednio związane ze świadczeniem usług w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i tym samym ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ww. ustawy nie znajduje do nich zastosowania:
Opodatkowanie stawką 23% usług doradczych, nie uwzględnianie otrzymanej dotacji w podstawie opodatkowania oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego przy nabyciach związanych z realizowanym projektem.