Sprowadzanie do Polski urządzeń do waporyzacji, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 34e u.p.a., w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów akcyzowych, a obowiązek podatkowy z tego tytułu powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika na terytorium kraju.
Dopuszczalne jest nanoszenie banderoli legalizacyjnych bezpośrednio na fabryczną folię ochronną opakowań urządzeń do waporyzacji, pod warunkiem spełnienia wszystkich kryteriów prawidłowego nanoszenia i mocowania banderol, w sposób uniemożliwiający ich ponowne użycie.
Nabycie urządzeń do waporyzacji po 1 lipca 2025 r., które były wprowadzone na rynek krajowy przed tą datą, nie skutkuje obowiązkiem podatkowym ani koniecznością oznaczania znakami akcyzy do dnia 31 sierpnia 2025 r., o ile spełnione są warunki przepisów przejściowych.
Sprzedaż urządzeń do waporyzacji wprowadzonych na rynek przed 1 lipca 2025 r. nie rodzi obowiązku akcyzowego po stronie nabywcy, o ile sprzedaż odbywa się do dnia 31 sierpnia 2025 r. po upewnieniu się, że były wcześniej prawidłowo wprowadzone przez dystrybutora.
Foliowanie opakowań jednostkowych urządzeń do waporyzacji w składzie podatkowym stanowi produkcję w rozumieniu art. 99ca ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.
Podatki od płynów do papierosów elektronicznych oznaczonych nieważnymi znakami akcyzy nie podlegają zwrotowi w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, o ile te znaki nie zostaną wcześniej usunięte z opakowań jednostkowych.
Prawo do wprowadzenia nabytych wewnątrzwspólnotowo Wyrobów klienta do składu podatkowego Spółki i objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz prawo Spółki do otrzymania zwrotu akcyzy zapłaconej od Wyrobów na terytorium kraju, w ramach dokonywanej przez Spółkę obsługi dostawy wewnątrzwspólnotowej w przypadku organizacji transportu