Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę na rzecz organizacji pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile spełniają warunki z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, nie są składkami członkowskimi oraz istnieje związek przyczynowy między poniesieniem wydatków a przychodami podatkowymi.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem uwzględnienia ich związku przyczynowego z działalnością, zapewnienia właściwego udokumentowania oraz braku przeciwwskazań wymienionych w art. 23 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają wymogi art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym posiadają związek z działalnością gospodarczą i są należycie udokumentowane.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę z tytułu umowy związkowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich cel stanowi zwiększenie przychodów i spełniają kryteria art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, a nie są wyłączone przez art. 23 ust. 1 pkt 30 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez przedsiębiorcę z tytułu usług świadczonych przez związek pracodawców mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, jeżeli spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym wykazują związek przyczynowy z osiągniętymi przychodami i są należycie udokumentowane oraz nieobjęte wyłączeniami art. 23 ust. 1.
Opłaty marketingowe, poniesione jako wynagrodzenie za usługi promocyjno-marketingowe świadczone przez związek pracodawców, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile są definitywne, racjonalne i mają wpływ na przychody.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz organizacji pracodawców, stanowiące wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem wykazania, iż mają one związek z przychodami z działalności gospodarczej i są właściwie udokumentowane.
Wydatki poniesione na wypłatę odszkodowania z tytułu uszkodzenia towaru w trakcie wykonywania usługi transportowej, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 19 ustawy o PIT, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, niezależnie od winy podatnika, gdyż są one wynikiem nienależytego wykonania usług.
Uznanie, że Spółka jest uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach dotyczących zakupu towarów i usług w celu organizacji Wydarzenia dla pracownic, za wyjątkiem wydatków związanych z zakupem alkoholu.
Brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT w przypadku sprzedaży niezabudowanych działek wydzielonych geodezyjnie i prawo Nabywcy do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem ww. działek.
1) Opodatkowanie dofinansowania otrzymanego na podstawie umowy prewencyjnej. 2) Koszty zakupu czujek dymu, czujek czadu oraz oznakowania p-pożarowego zakupionych z środków otrzymanych z dofinansowania na podstawie umowy prewencyjnej nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.