Wydatki na gastronomię i inne usługi mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, gdy służą działalności gospodarczej i nie są reprezentacją, jednak finansowanie ich z ZFŚS wyklucza uznanie tych nakładów za koszty podatkowe.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 uptu, podatnikom przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego z wydatków na kompleksową organizację spotkań szkoleniowych, z zastrzeżeniem wyłączenia kosztów napojów alkoholowych, pod warunkiem związku tychże wydatków z działalnością opodatkowaną.
Nabycie wewnątrzwspólnotowe alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 nie wiąże się z obowiązkiem składania deklaracji akcyzowych ani zabezpieczenia akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 5 i art. 46pg ustawy o podatku akcyzowym, co implikuje zwolnienie z wymogów proceduralnych w ramach systemu EMCS.
Piwo bezalkoholowe, zawierające więcej niż 5 g cukru na 100 ml i 20% masowych soków owocowych, nie jest zwolnione z opłaty na mocy art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy, gdyż dodane cukry (naturalne według składników) uniemożliwiają przyznanie zwolnienia.
Przychody osiągane z działalności gastronomicznej prowadzonej w formie food trucków, w tym dostawa pizzy do klientów, mogą być opodatkowane 3% stawką ryczałtu ewidencjonowanego, o ile usługi te nie obejmują sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości powyżej 1,5%.
Zwolnienie z podatku akcyzowego ubytków alkoholu spowodowanych zdarzeniem losowym wymaga udowodnienia przez podatnika, iż okoliczności te były niezależne i nieprzewidywalne mimo zachowania wszelkich środków ostrożności, co w niniejszym przypadku nie zostało spełnione.
Sprzedaż odpadu w postaci miazgi wiśniowej z alkoholem, przeznaczonego do utylizacji, zgodnie z akceptowanymi normami zużycia alkoholu, nie skutkuje utratą zwolnienia z akcyzy ani nie powoduje obowiązku podatkowego, gdyż zachowane są warunki zwolnienia określone w ustawie o podatku akcyzowym.
Podatek cukrowy nalicza się na podstawie całkowitej zawartości cukrów w napoju, niezależnie od ich naturalnego pochodzenia. Dodane cukry oraz naturalnie występujące cukry w napojach nie spełniających kryteriów wyłączenia są łączone do obliczenia całkowitej opłaty według ustawy o zdrowiu publicznym.
W sytuacji produkcji piwa poza składem podatkowym z przedpłatą akcyzy, zgodnie z art. 94 ustawy o podatku akcyzowym, wystarczające jest posiadanie jednego legalizowanego zbiornika objętego prawną kontrolą metrologiczną dla rozliczenia podstawy opodatkowania.
Przychody z działalności polegającej na tworzeniu receptur napojów bezalkoholowych, klasyfikowanej jako usługi podwykonawców, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Przesłankowym dla stosowania zwolnienia od akcyzy na zasadzie § 9 ust. 1 pkt 3 jest spełnienie całości warunków wskazanych w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym, w tym dotyczących prawidłowego przemieszczenia i odbioru alkoholu, co niedopełnione uniemożliwia zastosowanie takowego zwolnienia.
Proces dealkoholizacji piwa w składzie podatkowym, w wyniku którego powstaje alkohol etylowy o kodzie CN 2208, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą. Dalsze wykorzystanie lub utylizacja tego alkoholu również są objęte akcyzą. Procedura utylizacji alkoholu etylowego przez przekazanie do kanalizacji stanowi całkowite zniszczenie wyrobu akcyzowego, co również skutkuje powstaniem obowiązku
Działalność organizacji eventów o charakterze szkoleniowo-integracyjnym stanowi usługę kompleksową na gruncie VAT. Podstawą opodatkowania jest całość wynagrodzenia, jednak odliczenie podatku VAT nie obejmuje zakupu napojów alkoholowych i usług świadczonych na rzecz członków rodzin pracowników, jako niezwiązanych z działalnością opodatkowaną.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z organizacją Gali w zakresie, w jakim wydatki te związane są z uczestnictwem w tej Gali pracowników, kluczowych kontrahentów, osób wchodzących w skład rady nadzorczej i innych organów stanowiących Spółki oraz przedstawicieli rad nadzorczych spółek powiązanych ze Spółką, z wyłączeniem wydatków określonych w art. 88 ust
Ustalenia czy wydatki ponoszone przez Spółkę stanowią koszty uzyskania przychodów.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych od napojów, w których udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów pochodzenia naturalnego wynosi powyżej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Ustalenie, czy przedstawione we wniosku okoliczności powstania ubytków w trakcie produkcji napoju o zawartości alkoholu 4,6%, można uznać za zdarzenie losowe lub siłę wyższą skutkujące prawem do zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 30 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym.
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym utylizacji (zniszczenia) alkoholu etylowego.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
Sposób obliczania opłaty od napojów zawierających dodatek cukrów oraz substancji słodzących, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym prowadzone przez nią opisane we wniosku o interpretację, prace związane z tworzeniem i wprowadzaniem na rynek wyrobów na podstawie nowych lub modyfikowanych receptur oraz ulepszaniem procesów technologiczno-produkcyjnych stanowią prace o charakterze rozwojowym i tym samym spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, w rozumieniu art
Opłata od środków spożywczych dotycząca zwolnienia z opłaty od środków spożywczych napojów bezalkoholowych na bazie piwa bezalkoholowego, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, a zawartość cukrów, z wyłączeniem cukrów naturalnych zawartych w sokach owocowych jest mniejsza lub równa 5g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Kalkulacja opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napojów zawierających w swoim składzie zarówno cukry naturalnie występujące w składnikach wykorzystywanych do produkcji napojów oraz dodane na etapie procesu produkcji cukry będące monosacharydami i disacharydami oraz prawo do złożenia korekty informacji, o której mowa w art. 12g ust. 1 pkt 1 ustawy, i wystąpienia z wnioskiem