Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, w której powiązania wynikają wyłącznie z powiązań ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego, podlega wyłączeniu zgodnie z art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Powiat, po przekazaniu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie obowiązków wypłaty świadczeń z umów zleceń zawartych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, nie będzie pełnił funkcji płatnika podatku dochodowego, gdyż status płatnika przypisuje się podmiotowi dokonującemu faktycznych wypłat, a nie stronie umowy.
Dochody z tytułu dywidend uzyskane przez gminę z posiadania udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością stanowią dochody z majątku gminy, które korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT.
Gmina będąc stroną umów cywilnoprawnych, jako płatnik podatku dochodowego, obowiązana jest obliczać, pobierać i wpłacać zaliczki na podatek dochodowy przy użyciu własnego NIP-u; jednostki organizacyjne nie mogą pełnić roli płatnika w rozumieniu ustawy.
Jednostka samorządu terytorialnego ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu kosztów inwestycji związanych zarówno z działalnością gospodarczą opodatkowaną VAT, jak i działalnością inną niż gospodarcza, przy zastosowaniu prewspółczynnika VAT, jeśli nie jest możliwe jednoznaczne przypisanie wydatków do konkretnej działalności.
Podmiot, który przekracza ustawowy próg wartości transakcji jednorodnych i ponosi stratę podatkową, jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych. Mały przedsiębiorca może skorzystać z uproszczeń w dokumentacji, obejmujących brak obowiązku analizy porównawczej lub zgodności.
Przekazanie w drodze darowizny efektów inwestycji jako czynność podlegającą opodatkowaniu VAT.
Podatek od towarów i usług dotyczący wyliczenia prewspółczynnika na podstawie danych za rok poprzedni.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji (zbiorniki retencyjne).
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu, na podstawie art. 86 ust. 2a ustawy oraz brak prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy.
Opodatkowanie oraz prawo do pełnego odliczenia podatku VAT (wod.-kan. odbiorcy zewnętrzni).
Opodatkowanie i zastosowanie zwolnienia od podatku (art. 43 ust. 1 pkt 26).
Spółdzielnia Socjalna jako podmiot niewymieniony w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, nie może skorzystać z wyłączenia z przychodów nieodpłatnego świadczenia związanego z nieodpłatną umową użyczenia od jednostki samorządu terytorialnego.
Uznanie sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Niepodleganie opodatkowaniu sprzedaży prawa własności nieruchomości gruntowej na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu (prewspółczynnik).
Czy w świetle wyżej opisanego stanu faktycznego otrzymana przez Spółkę rekompensata stanowić będzie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Czy w przypadku uznania pytania nr 1 za prawidłowe, dzień powstania przychodu Spółki z tytułu rekompensaty
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu (oświetlenie uliczne).
Brak uznania Wnioskodawcy za podatnika VAT z tytułu wyżywienia dzieci, nauczycieli, personelu administracyjnego w szkołach i przedszkolach oraz opieki nad dziećmi w przedszkolach publicznych ponad podstawę programową, wydawania duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych, opłaty za pobyt i wyżywienie dzieci w żłobku w wieku od 20 tygodnia życia do lat 3.
Opodatkowanie usług najmu świetlicy na rzecz zewnętrznych odbiorców oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.