Usługi świadczone przez Teatr, które upowszechniają kulturę i rozwijają dorobek kulturalny, mogą korzystać ze zwolnienia z VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o VAT, z wyłączeniem usług charakterystycznych dla wstępu oraz tych, które mają charakter głównie edukacyjny, gdyż nie spełniają przesłanki przedmiotowej tego zwolnienia.
Przekazanie majątku do nowo utworzonych instytucji kultury w wyniku ich podziału nie stanowi zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a nieodpłatne wyposażenie w nieruchomości i mienie ruchome nie jest opodatkowane VAT, gdyż nie spełnia warunków prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Wyłączenie z zakresu podatników podatku VAT jednostek samorządu terytorialnego dotyczy realizacji zadań publicznych niewymagających umów cywilnoprawnych, co uniemożliwia odliczenie podatku naliczonego w przypadku zakupów nie związanych z działalnością opodatkowaną.
Świadczenie zajęć rekreacyjno-sportowych przez instytucję kultury podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, lecz korzysta ze zwolnienia przewidzianego dla usług sportowych nienastawionych na zyski, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT. Instytucja nie ma obecnie obowiązku rejestracji jako podatnik VAT.
Organizowanie przez GOK warsztatów kulturalnych stanowi czynności zwolnione z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o VAT, jako usługi kulturalne świadczone przez zinstytucjonalizowaną, samorządową formę organizacyjną, niegenerującą zysku, a środki z tych działań nie wliczają się do limitu obrotów 200 tys. PLN.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2017 r. i od 1 stycznia 2018 r., na podstawie: - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a ustawy CIT niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych opłat i prowizji od pożyczek - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy CIT, nieprzedawnionych wierzytelności pożyczkowych
Zwolnienie od podatku VAT opłaty za zajęcia taneczne dla seniorów na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o VAT.
Zwolnienie od podatku VAT opłaty za zajęcia plastyczne dla seniorów na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o VAT.
Zwolnienia od podatku VAT opłaty za zajęcia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o VAT.
Zwolnienie od podatku VAT usług kulturalnych - nauki gry na gitarze świadczonych przez samorządową instytucję kultury.
Skutki podatkowe odstąpienia przez Bank od wymagania spłaty kwoty wynikającej z błędnie naliczonych odsetek od kredytu.
Czy Projekty Wnioskodawcy, stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych wierzytelności pożyczkowych (kapitału pożyczki), które zostaną odpisane z ksiąg rachunkowych Wnioskodawcy jako nieściągalne.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy organizacji Konkursu, za który pobierana jest opłata.
Zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a) ustawy o VAT świadczonych przez Państwa usług.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego ustalonego według wskaźnika i prewskaźnika dla Zarządu.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług udostępnienia infrastruktury na podstawie umowy dzierżawy oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentujących wydatki na realizację inwestycji.
W zakresie ustalenia, czy Spółka, zawierając jako finansujący umowy leasingu w rozumieniu art. 17b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w których korzystającymi są osoby fizyczne mające status przedsiębiorcy (tj. prowadzące działalność gospodarczą lub zawodową), jak i osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej (konsumenci) na warunkach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego,
Dotyczy ustalenia, czy Spółka ma prawo skorzystać z tzw. ulgi sponsoringowej przewidzianej w art. 18ee ustawy o CIT oraz odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50% wartości faktur wystawionych przez Sponsorowanego w związku z realizacją umów barterowych zawieranych ze Sponsorowanym.
W Polsce podlega Pan opodatkowaniu od wszystkich osiąganych dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów z uwzględnieniem właściwej umowy/Konwencji o unikaniu podwójnego opodatkowania. Dochody te powinien Pan rozliczać w swoim dotychczasowym urzędzie skarbowym – tj. w urzędzie skarbowym właściwym dla Pana, z uwagi na Pana ostatnie miejsce zamieszkania w Polsce przed przeniesieniem się
W zakresie dotyczy ustalenia, czy Spółka, zawierając jako wynajmujący umowy najmu w rozumieniu art. 659 kc, w których najemcami będą osoby fizyczne mające status przedsiębiorcy, tj. osoby prowadzące działalność gospodarczą lub zawodową, jak i klienci indywidualni (konsumenci), tj. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, na warunkach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, będzie uznana
Czy Spółka, zawierając jako wynajmujący umowy najmu w rozumieniu art. 659 kc, w których najemcami będą osoby fizyczne mające status przedsiębiorcy, tj. osoby prowadzące działalność gospodarczą lub zawodową, jak i klienci indywidualni (konsumenci), tj. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, na warunkach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, będzie uznana za podatnika podatku bankowego
W zakresie ustalenia, czy w przypadku zawierania umów najmu konsumenckiego z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej (konsumentami), na zasadach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca będzie uznany za podatnika podatku bankowego na podstawie art. 4 pkt 9 ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych.
określenie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, ustalanie proporcji o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, kalkulacji proporcji, o której mowa w art. 89 ust. 1b ustawy oraz opodatkowania usługi bramki płatności - opodatkowanie nabywanych usług na terytorium Polski, rozliczanie w Polsce podatku w związku z świadczeniem usług na rzecz polskich Sprzedawców