Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Fundusze od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym zakresie
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Ustalenie, czy korekty wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług Obsługi Poinwestycyjnej, Usług Marketingowych oraz Usług Sprzedaży świadczonych na rzecz Zainteresowanych stanowiły i stanowią korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Jeżeli przy ustalaniu ceny transakcji wykupu certyfikatów, nie dochodzi i nie będzie dochodzić do ustalenia warunków odmiennych niż te, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, albowiem ceny za ww. usługi lub sposób ich ustalenia wynikają i będą wynikać z Ustawy o funduszach, to Fundusz nie podlega i nie będzie podlegał przepisom Rozdziału 1a ustawy CIT.
Jeżeli przy ustalaniu ceny transakcji zbycia i wykupu jednostek uczestnictwa, nie dochodzi i nie będzie dochodzić do ustalenia warunków odmiennych niż te, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, albowiem ceny za ww. usługi lub sposób ich ustalenia wynikają i będą wynikać z Ustawy o funduszach, to Fundusz nie podlega i nie będzie podlegał przepisom Rozdziału 1a ustawy CIT.
Czy w przypadku dokonania połączenia w trybie art. 492 § 1 pkt 1 k.s.h. którakolwiek ze Spółek utraci prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek tzw. CIT estoński. Czy Wnioskodawca i Zainteresowany jako podatnicy opodatkowani ryczałtem od dochodów spółek podlegają obowiązkom wskazanym w Rozdziale 1a zatytułowany „Ceny transferowe” ustawy o podatku dochodowym od osób prawych, a konkretnie obowiązkowi
Czy dokonywana przez Wnioskodawcę weryfikacja wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług Planowania audytu polegająca na dostosowaniu bazy kosztowej z kosztów planowanych do kosztów rzeczywistych, poprzez dokonanie korekty „in minus” lub „in plus”, zgodnie z wewnątrzgrupową polityką cen transferowych, stanowi korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o CIT?
W zakresie ustalenia obowiązku korekty cen transferowych oraz ustalenia momentu korekty kosztów i przychodów w związku z wystawieniem faktury korygującej cenę wskazanych we wniosku usług wsparcia.
Realizacja kontraktu budowlanego, w tym ujęcie przychodów i kosztów wspólników z tytułu udziału w spółce cywilnej, obowiązki sporządzenia i raportowania dokumentacji cen transferowych.
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2021 z tytułu kontynuowania w tym roku umowy pożyczki.
który dotyczy ustalenia, czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wynagrodzenia z tytułu nabycia usług wsparcia merytoryczno-administracyjnego, wynikające z przyjętego modelu rozliczeń stanowią korekty cen transferowych, o których mowa w art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wynagrodzenia z tytułu nabycia usług wsparcia merytoryczno-administracyjnego, wynikające z przyjętego modelu rozliczeń stanowią korekty cen transferowych, o których mowa w art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wynagrodzenia z tytułu nabycia usług wsparcia merytoryczno-administracyjnego, wynikające z przyjętego modelu rozliczeń stanowią korekty cen transferowych, o których mowa w art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n ust. 1 ustawy o CIT
możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n ust. 1 ustawy o CIT
Ustalenie czy podział majątku pozostałego po likwidacji spółki komandytowej podlega przepisom dotyczącym cen transferowych, stanowi transakcję kontrolowaną oraz skutki podatkowe ustalenia określonego udziału w majątku likwidacyjnym spółki.
w zakresie ustalenia, czy: - w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym, posiadanie przez Wnioskodawcę statusu wspólnika Spółki będzie prowadziło do powstania zakładu zagranicznego Wnioskodawcy na terytorium Polski w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o CIT i art. 5 UPO PL- DE, - Wnioskodawca będzie zobowiązany do uwzględnienia w kalkulacji dochodu podlegającego opodatkowaniu w Polsce przychodów
Czy wskutek planowanego umorzenia udziałów wspólnika po stronie Spółki powstanie przychód podlegający opodatkowaniu na mocy przepisów art. 12 updop? Czy planowane umorzenie udziałów wspólnika stanowi transakcję kontrolowaną w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 updop?
korekta cen transferowych wynikających z rozliczenia kosztów rzeczywistych
Skutki podatkowe nieodpłatnego zbycia przez wnioskodawcę udziałów na rzecz spółki w celu ich umorzenia (dobrowolnego umorzenia udziałów bez wynagrodzenia) – w kontekście art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a w zw. z art. 17 ust. 2 updof oraz art. 23m ust. 1 pkt 4 i 6 updof.
w zakresie skutków podatkowych dobrowolnego umorzenia udziałów w Spółce bez wynagrodzenia.
w zakresie ustalenia - czy z tytułu nabycia przez Wnioskodawcę udziałów w jego kapitale zakładowym przysługujących wspólnikowi M. bez wynagrodzenia w celu ich umorzenia Wnioskodawca osiągnie przychód/dochód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób prawnych, - czy w związku z nabyciem przez Wnioskodawcę udziałów w jego kapitale zakładowym przysługujących wspólnikowi M. bez wynagrodzenia w celu ich