Niepodleganie opodatkowaniu czynności nieodpłatnego użyczenia oraz brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją inwestycji.
Nieopodatkowanie podatkiem VAT udostępniania autobusów na podstawie umowy użyczenia oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem zakup autobusów zeroemisyjnych oraz brak opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego udostępnienia Spółce sp. z o.o. autobusów zeroemisyjnych.
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 45.19.4 (usługi pośrednictwa w sprzedaży hurtowej pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Wnioskodawca nie ma obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży za pomocą biletomatów biletów na przejazd autobusami komunikacji miejskiej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, zgodnie z § 2 ust. 1 w związku z poz. 40 załącznika do rozporządzenia. Wnioskodawca nie dokonuje sprzedaży usług, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia
prawo do odliczenia podatku naliczonego bez obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w zakresie zadań związanych z zakupem autobusów hybrydowych, budowy przystanków autobusowych wraz z pętlami i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, zakupem systemów zarządzania organizacją ruchu; - prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupu taboru autobusowego, opodatkowania podatkiem VAT rekompensaty, którą będzie otrzymywał MZK od Wnioskodawcy za świadczone usługi przewozu, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez MZK z tytułu wykonywania usług transportu miejskiego
Prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego od zakupu autobusów, powierzonych spółce komunalnej na podstawie umowy użyczenia oraz prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę z tytułu rekompensaty za świadczenie usług komunikacji miejskiej.
Uznanie czy usługa świadczona przez Wnioskodawcę ma charakter pomocniczy w świadczeniu kompleksowym nabywanym przez osoby kupujące bilety, a w konsekwencji czy usługa ta powinna być opodatkowana taką samą stawką podatku jak usługa przewozowa
Odliczenie podatku VAT od zakupionych w ramach realizacji projektu pn. Wspieranie strategii niskoemisyjnych na terenie Gminy () poprzez tworzenie kompleksowej infrastruktury Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych () wraz z zakupem środków transportu publicznego środków transportowych, tj. autobusów.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu autobusu w ramach projektu Centra przesiadkowe wraz z niezbędną infrastrukturą.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu w związku z otrzymanym odszkodowaniem oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów naprawy powypadkowej autobusu nieobjętego dobrowolnych ubezpieczeniem.
Pełne prawo (100%) do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa i oleju napędowego służących do napędu pojazdów samochodowych.
Czy straty powstałe w wyniku likwidacji bądź napraw powypadkowych tramwajów i autobusów, o ile nie są objęte ubezpieczeniem dobrowolnym, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, a otrzymane odszkodowanie od ubezpieczyciela bądź pracownika (w sytuacji jego winy) powiększa przychody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w dacie jego otrzymania (wpływ środków do Spółki
Opodatkowanie udziału w sprzedaży biletów komunikacji miejskiej dokonywanej przez MZK na rzecz Kolei
Czy opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i dworca wskazane jako maksymalne w art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, a dookreślone uchwałą organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego (w przypadku Wnioskodawcy uchwałą nr () Rady Miejskiej w z dnia 28 sierpnia 2012 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za korzystanie przez operatora
Czy straty powstałe w wyniku likwidacji, bądź koszty napraw powypadkowych tych autobusów, jeżeli nie są objęte ubezpieczeniem dobrowolnym AC, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Czy Spółka postąpiła prawidłowo, uznając, że art. 16 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie ma zastosowania do kosztów napraw powypadkowych autobusów nieobjętych ubezpieczeniem dobrowolnym, a co za tym idzie, czy Spółka słusznie zaliczyła je do kosztów uzyskania przychodów, opierając się na stanowisku Ministra Finansów opublikowanym w Biuletynie Skarbowym Nr 1/2009?
Czy w świetle obecnych przepisów wydatki poniesione na remont kapitalny autobusu należy zaliczyć do ulepszenia środka trwałego zgodnie z art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy straty powstałe w wyniku likwidacji bądź napraw powypadkowych autobusów, o ile nie są objęte ubezpieczeniem dobrowolnym można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, a otrzymane odszkodowanie od ubezpieczyciela i zwrot kosztów naprawy od kierowcy powiększa przychody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy straty powstałe w wyniku likwidacji bądź napraw powypadkowych tramwajów i autobusów, o ile nie są objęte ubezpieczeniem dobrowolnym można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów a otrzymane od ubezpieczyciela odszkodowanie powiększa przychody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?