Susz konopny klasyfikowany do kodu CN 1211 90 86, nie zawierający nikotyny ani nie przeznaczony do palenia i klasyfikowany jako produkt techniczny, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na terytorium Polski oraz w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych, co skutkuje brakiem obowiązków akcyzowych dla Wnioskodawcy.
Przetwarzanie suszu tytoniowego w procesie ekstrakcji nikotyny nie prowadzi do "zużycia" tego suszu, a co za tym idzie, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Pozostałości po ekstrakcji zachowują swoją formę suszu tytoniowego, spełniając definicję wyrobu akcyzowego, a straty powstałe w trakcie procesu nie są ubytkami w rozumieniu ustawy akcyzowej.
Podatki od płynów do papierosów elektronicznych oznaczonych nieważnymi znakami akcyzy nie podlegają zwrotowi w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, o ile te znaki nie zostaną wcześniej usunięte z opakowań jednostkowych.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Zapłata ceny sprzedaży za papierosy elektroniczne na rzecz podmiotu powiązanego z Wnioskodawcą, która będzie realizowana na warunkach rynkowych i jej wartość będzie odpowiadała cenie rynkowej – nie będzie skutkowała koniecznością opodatkowania ukrytego zysku z tych transakcji w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT w związku z art. 28m ust. 3 ustawy CIT
Odliczenie od zakupów z tytułu badania rynku zgodnie z zapotrzebowaniem klienta.
Aromaty objęte wnioskiem nie mogą zostać uznane za płyn do papierosów elektronicznych, za wyroby nowatorskie ani za tytoń do palenia w rozumieniu ustawy, a tym samym produkcja i sprzedaż aromatów na terytorium kraju nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Opodatkowanie strat suszu tytoniowego, wynikłych z utraty wilgotności i odseparowania od suszu tytoniowego ciał obcych, innych niż części tytoniu, powstałych w trakcie przetwarzania suszu tytoniowego i jego magazynowania
Opodatkowanie akcyzą wewnątrzwspólnotowej dostawy liści tytoniu przez rolnika, który te liście tytoniu wyprodukował.
Brak opodatkowania akcyzą zużycia suszu tytoniowego do produkcji tytoniu odtworzonego (folii tytoniowej) i wyrobów nowatorskich (HNB) na terenie składu podatkowego oraz zużycia suszu tytoniowego o statusie celnym unijnym, do produkcji papierosów, tytoniu odtworzonego (folii tytoniowej) i wyrobów nowatorskich (HNB) w procedurze uszlachetniania czynnego, na terenie składu podatkowego.
Brak jest regulacji uniemożliwiających realizację procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego. Tym samym stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie, w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego z zakresu podatku akcyzowego, dopuszczalna jest realizacja celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie
Czy energia elektryczna zużywana na terenie należących do Spółki zakładów produkcyjnych (z wyłączeniem energii elektrycznej zużywanej na potrzeby gospodarki wodno-ściekowej oraz różnego rodzaju pomieszczeń administracyjno-biurowych oraz socjalnych) będzie mogła zostać objęta zwolnieniem od podatku akcyzowego na podstawie art. 30 ust. 7a pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j
Czy energia elektryczna zużywana na terenie należących do Spółki zakładów produkcyjnych (z wyłączeniem energii elektrycznej zużywanej na potrzeby gospodarki wodno-ściekowej oraz różnego rodzaju pomieszczeń administracyjno-biurowych oraz socjalnych) będzie mogła zostać objęta zwolnieniem od podatku akcyzowego na podstawie art. 30 ust. 7a pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j
Czy na którymkolwiek z opisanych etapów obrotu suszem tytoniowym staje się on przedmiotem opodatkowania akcyzą oraz czy prowadzony obrót suszem tytoniowym według opisanego schematu nie będzie wymagał zabezpieczenia akcyzowego i tym samym nie będzie skutkował obciążeniem zabezpieczenia akcyzowego złożonego przez R. Sp. z o.o. na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie produkcji wyrobów tytoniowych
Czy od sprzedaży wymienionych wyżej całych, wilgotnych, niebedących nigdy wyrobem tytoniowym, nieprzetworzonych i niesfermentowanych liści tytoniu, o orientacyjnym stopniu wilgotności 25% i więcej, nie będącymi suchym tytoniem, nie nadających się do palenia, nie pociętych, należy odprowadzić podatek akcyzowy?
W zakresie obowiązku magazynowania suszu tytoniowego w składzie podatkowym, obowiązku składania przez podmiot prowadzący skład podatkowy zabezpieczenia akcyzowego od suszu tytoniowego przechowywanego w składzie podatkowym lub poza nim, obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w związku z posiadanym suszem tytoniowym lub zapłaty podatku akcyzowego z tytułu posiadania suszu tytoniowego w przypadku
Opodatkowanie akcyzą odpadów produkcyjnych w postaci piasku, żyły tytoniowej, pyłu tytoniowego oraz sznurka.
Opodatkowanie akcyzą odpadów produkcyjnych w postaci piasku, żyły tytoniowej, pyłu tytoniowego oraz sznurka.
Podatek akcyzowy w zakresie wewnątrzwspólnotowej dostawy suszu tytoniowego.
Liście tytoniu (odżyłowanego i nieodżyłowanego), które nie zostaną ani pocięte ani skręcone lub sprasowane w postaci bloków lecz nadają się do palenia bez dalszego przetworzenia przemysłowego nie podlegają podatkowi akcyzowemu z uwagi na brak spełnienia warunku w postaci konieczności pocięcia, podzielenia inaczej, skręcenia lub sprasowania w postaci bloków przedmiotowego tytoniu.