Dotyczy ustalenia, czy otrzymanie nieodpłatnie od Dostawcy Próbek stanowi dla Spółki przychód w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Opodatkowanie suszu tytoniowego
Brak obowiązku opodatkowania przekazywanych nieodpłatnie towarów w ramach działalności reklamowej, ustalenia podstawy opodatkowania przykazywanych nieodpłatnie towarów w opakowaniach zbiorczych, określenia podstawy opodatkowania towarów w przypadku dokonywania sprzedaży promocyjnej po istotnie obniżonej cenie oraz braku opodatkowania czynności wymiany towarów w warunkach reklamacyjnych, opodatkowania
w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych
W zakresie braku konieczności wykazywania podatku VAT należnego od przekazywanych próbek towarów.
w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów na rzecz kontrahentów w związku z uznaniem ich za próbki w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy o VAT
możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: - wydatków na wyżywienie w formie cateringu oraz usług gastronomicznych, - wydatków na wynajem sal konferencyjnych, zakwaterowanie kontrahentów, kosztów dojazdu uczestników na szkolenia, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo produktu Spółki, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo
brak opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania klientom kartonu zawierającego kilka sztuk tego samego towaru lub kartonu zawierającego mix produktów zawierający kilka sztuk różnych towarów
Nieodpłatnie przekazane przez Spółkę Towary stanowią próbki, o których mowa w art. 7 ust. 7 ustawy, wyłączone spod opodatkowania na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy. W konsekwencji przekazanie Towarów, które stanowią próbki w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy.
Klasyfikacja towarów jako próbki i nieuznanie ich przemieszczenia za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
opodatkowanie nieodpłatnego przekazania Towarów potencjalnym kontrahentom z przeznaczeniem do testów w procesie produkcji produktów spożywczych oraz uznaniem ich za próbki w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy o VAT
w zakresie uznania czy wydatki ponoszone przez Spółkę na zakup przekazanych następnie nieodpłatnie klientom (potencjalnym klientom) towarów mogą być zaliczane przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów
Czy Wnioskodawca w związku z wydaniem pojedynczych egzemplarzy Wyrobów innym podmiotom celem umożliwienia tym podmiotom określenia czy posiadają zdolność do wyprodukowania dla Wnioskodawcy wyrobów o takim wyglądzie, walorach estetycznych i użytkowych jak przekazany im nieodpłatnie Wyroby, ma obowiązek naliczenia podatku należnego na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług?
W zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wytworzonych przez Spółkę
Spółka dokonując przekazania na rzecz dziennikarzy lub innych przedstawicieli mediów pojedynczych opakowań pełnowartościowego towaru celem jego promocji, przekazuje próbki towarów, w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy.
Uznania niewielkich ilości produktów własnych przekazywanych określonym instytucjom w celu wykonania na nich badań laboratoryjnych za próbki w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy oraz braku opodatkowania podatkiem VAT w/w przekazań.
Czy Spółka prawidłowo zalicza wartość wydatków poniesionych w związku z zakupem lub wytworzeniem towarów o niskiej jednostkowej wartości będących standardowymi produktami Spółki wydawanych w opakowaniach zawierających dane o charakterze reklamowym w ramach prowadzonych akcji marketingowych, promocyjnych oraz reklamowych do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób
Czy zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym osób prawnych przekazane próbki stanowią u przekazującego koszt uzyskania przychodu ?
Spółka wprowadza na rynek nowe produkty do zastosowań w profesjonalnych systemach czystości w związku z tym istnienie koniecznośc zapoznania klientów z ich sposobem dzialania, właściwościami oraz róznicami w efektach stosowania w porównaniau do produktów konkurencji. Nowe produkty sprzedawane są w opakowaniach handlowych 1-i 5-cio litrowych w grupach produktowych . Do każdej grupy dostepne sa próbki