Podatnik świadczący usługi dla podmiotów powiązanych może korzystać z ryczałtu od dochodów spółek, jeżeli wykonywane transakcje wytwarzają istotną wartość dodaną ekonomicznie, nawet gdy ponad 50% przychodów pochodzi z tych transakcji. Brak znikomych wartości dodanych wyklucza ograniczenia z art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o CIT.
Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, w której powiązania wynikają wyłącznie z powiązań ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego, podlega wyłączeniu zgodnie z art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Korekty cen transferowych dokonane przez podatnika po zakończeniu roku podatkowego, w efekcie weryfikacji pierwotnie ustalonej ceny w transakcjach kontrolowanych, stanowią korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT, o ile spełnione są określone w nim warunki obejmujące zgłoszenie tej zmiany i potwierdzenie ich zgodności z warunkami rynkowymi.
Zwrot wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy względem przeznaczenia do składu podatkowego możliwy jest wyłącznie do tego samego składu, z którego zostały one pierwotnie wyprowadzone. Wprowadzenie do innego składu nie stanowi zwrotu i wyklucza zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Spółka przejmująca, działająca metodą łączenia udziałów, może korzystać ze Zwolnienia 11n dla transakcji przejęcia, bazując na rocznych wynikach finansowych oraz podatkowych bez konieczności sporządzania dokumentacji osobno dla każdego przejętego podmiotu.
W przypadku dostawy gazu LPG do wspólnego zbiornika dla wielu odbiorców, Spółka, jako jego właściciel i podmiot pośredniczący, występuje również jako podmiot odbierający w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku akcyzowym, i winna być wskazywana w dokumencie e-DD jako podmiot odbierający.
Transakcje z podmiotami powiązanymi, jeżeli generują istotną wartość dodaną, nie podlegają wyłączeniu od opodatkowania CIT estońskim na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o CIT, dzięki czemu podatnik może zastosować tę formę opodatkowania.
Nabycie towarów handlowych przez Wnioskodawcę od podmiotu powiązanego, realizowane na zasadach rynkowych i niezwiązane z prawem do udziału w zysku, nie stanowi ukrytego zysku w rozumieniu przepisów ustawy o CIT i nie podlega opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy CIT jest możliwe, gdy żadna ze stron transakcji kontrolowanej nie poniosła straty podatkowej z konkretnego źródła przychodów dotyczącego tej transakcji, niezależnie od strat z innych źródeł przychodów.
Pożyczka udzielona przez spółkę, opodatkowaną ryczałtem od dochodów spółek, swojemu udziałowcowi stanowi dochód z tytułu ukrytych zysków, chyba że spełnia określone warunki zwolnienia z ryczałtu. Intencja legislacyjna zakłada, że pożyczki dla udziałowców są opodatkowane ryczałtem, niezależnie od celów ich przeznaczenia.
Po spełnieniu warunków z art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, transakcje z podmiotami powiązanymi, generujące wartość dodaną większą niż znikomą, pozwalają na wybór ryczałtu od dochodów spółek jako formy opodatkowania, nawet przy dominującej sprzedaży na rzecz podmiotu powiązanego.
Przychody uzyskiwane przez Spółkę od podmiotu powiązanego, przekraczające 50% przychodów, stanowią przychody z transakcji wytwarzających wartość dodaną, co uprawnia do opodatkowania dochodów ryczałtem od dochodów spółek, spełniając warunki art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o CIT.
W zakresie ustalenia, czy w opisanym zdarzeniu przyszłym wynagrodzenie za usługę najmu lokalu użytkowego uzyskiwane przez Wnioskodawcę od Spółki będzie dla Spółki stanowiło ukryty zysk w rozumieniu art. 28m ust. 3 ustawy o CIT, a konsekwencji będzie podlegać opodatkowaniu estońskim CIT na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.
Ustalenie powiązań pomiędzy podmiotami i wynikających z tego skutków na gruncie przepisów dotyczących opodatkowania spółek holdingowych.
Wskazanie, czy sprzedaż pojazdu, naczepy lub przyczepy na rzecz Klienta lub leasingodawcy Klienta stanowi odpłatną dostawę towarów na terytorium kraju w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Dotyczy ustalenia, czy warunek nieponiesienia straty podatkowej określony w art. 11n pkt 1 lit. c Ustawy o CIT wyłączający na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych do transakcji kontrolowanej należy interpretować w ten sposób, że: znajdzie on zastosowanie do transakcji kontrolowanej w sytuacji, gdy zarówno Spółka, jak i Krajowy Podmiot
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy spółka poniosła stratę podatkową, ale w innym źródle przychodów.
Dotyczy ustalenia, czy biorąc pod uwagę treść art. 11b pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - w przypadku, gdy wartość Transakcji kontrolowanej polegającej na (…), przekroczyła odpowiednie progi, o których mowa w art. 11k pkt 2, Spółka zobowiązana jest do sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o której mowa w przepisach, w odniesieniu do tej Transakcji kontrolowanej za rok 2023.
Zapłata za towary zakupione od Podmiotu powiązanego o którym mowa w art. 28m ust. 3 Ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, czy transakcje dokonywane między Konsorcjantami są transakcjami kontrolowanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT oraz czy w przypadku transakcji usługowej przekraczającej próg 2 mln zł będą podlegać pod obowiązki związane z cenami transferowymi.
Czy mając na uwadze art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy CIT, w którym ustawodawca wyklucza możliwość skorzystania z ryczałtu od dochodu spółek przez podmioty uzyskujące więcej niż 50% przychodów z transakcji z podmiotami powiązanymi, ale wyłącznie w sytuacji, gdy w związku z tymi transakcjami nie jest wytwarzana wartość dodana pod względem ekonomicznym lub wartość ta jest znikoma oraz mając na uwadze
Czy usługa wynajmu wskazanej nieruchomości na rzecz nowo założonej spółki opodatkowanej ryczałtem od dochodów spółek będzie stanowiła dla tej spółki ukryty zysk w rozumieniu art. 28m ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji czy będzie podlegała opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek po stronie spółki na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT
Spółka realizując zysk podatkowy w latach 2021-2023 oraz latach kolejnych jest/będzie uprawniona do skorzystania z przesłanki wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji zgodnie z art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zakresie transakcji z powiązanymi podmiotami krajowymi, które nie poniosły straty ze źródła przychodów, w ramach którego rozliczana jest dana transakcja powiązana i które spełniają
Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek