Interpretacje

Interpretacja
23.06.2020 Podatki

Brak zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów Opłat licencyjnych za Znak towarowy ponoszonych przez Spółkę na rzecz Licencjodawcy, w związku z zastosowaniem art. 15e ust. 11 pkt 1 ww. ustawy

Interpretacja
13.12.2018 Podatki

Koszty opłat licencyjnych z tytułu Licencji handlowej stanowią koszty, o których mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji ww. koszty nie podlegają ograniczeniu na podstawie art. 15e ust. 1 ww. ustawy.

Interpretacja
19.09.2018 Podatki

W rozpatrywanej sprawie spełnione zostaną łącznie obie przesłanki określone w treści art. 15e ust. 1 pkt 2 updop: podmiotowa ponieważ podmiotem zbywającym będzie podmiot powiązany z Zainteresowanymi, o którym mowa w art. 11 ww. ustawy oraz przedmiotowa ponieważ dotyczyć będzie opłat za korzystanie z wartości wymienionych w art. 16b ust. 1 pkt 4-7 updop. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że

Interpretacja
09.11.2017 Podatki

Czy wydatki związane ze wsparciem sprzedaży detalicznej na poszczególnych rynkach zagranicznych stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Interpretacja
25.04.2017 Podatki

Drobne prezenty przekazywane wybranym kontrahentom podczas dwustronnych spotkań jako koszty uzyskania przychodów Spółki.

Interpretacja
04.08.2016 Podatki

możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: - wydatków na wyżywienie w formie cateringu oraz usług gastronomicznych, - wydatków na wynajem sal konferencyjnych, zakwaterowanie kontrahentów, kosztów dojazdu uczestników na szkolenia, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo produktu Spółki, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo

Interpretacja
18.12.2015 Podatki

Do przychodów z jakiego źródła powinno być zaliczone u podatnika wynagrodzenie z tytułu zbycia prawa z rejestracji wspólnotowego znaku towarowego oraz autorskich praw majątkowych do jego formy graficznej (logo)? W jaki sposób należy ustalić koszty uzyskania przychodu z tytułu sprzedaży praw do przedmiotowego znaku towarowego?

Interpretacja
12.10.2012 Podatki

Czy wydatki ponoszone przez Spółkę tytułem zakupu drobnych prezentów, nie mających charakteru okazałości czy wystawności, przekazywanych wybranym kontrahentom podczas dwustronnych spotkań, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów Spółki?

Interpretacja
09.03.2012 Podatki

Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione w związku z udziałem jej pracowników w wydarzeniach sportowych, takie jak opłaty za uczestnictwo, stroje sportowe ze znakiem firmowym, sprzęt sportowy, banery reklamowe, transport i zakwaterowanie pracowników, ich ubezpieczenie oraz wyżywienie?

Interpretacja
07.10.2011 Podatki

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Interpretacja
24.03.2011 Podatki

Czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów stanowiących koszty uzyskania przychodu ww. nakłady związane z uczestnictwem w targach, a także z organizacją imprez dla kontrahentów?

Interpretacja
17.08.2009 Podatki

Czy ponoszone przez Spółkę na organizację Targów wydatki związane z transportem części uczestników targów, kosztami noclegu, wynajmem powierzchni targowej, sceny, nagłośnienia, gadżetami z logo Spółki, ulotkami, folderów, katalogów, wystroju stoisk targowych, wynajęciem ochrony Targów, posiłków w czasie trwania targów oraz kosztu występu artystycznego oraz poczęstunku alkoholem stanowią dla Spółki

Interpretacja
26.02.2008 Podatki

Czy nieodpłatne przekazanie klientom upominków opatrzonych logo firmy stanowi dostawę towarów i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

Interpretacja
08.05.2007 Podatki

Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu

Interpretacja
20.11.2006 Podatki

Czy wydatki na 1) nabycie/wytworzenie udostępnianych kontrahentom-punktom handlowym materiałów point of sale (materiały wsparcia punktu sprzedaży przedmioty i urządzenia służące wyeksponowaniu i zareklamowaniu wyrobów Spółki, np. listwy napółkowe, bannery i szyldy reklamowe, plakaty, naklejki, standy, kasetony, maszyny, lodówki, automaty, meble, opatrzone logo), które pozostają własnością Spółki, w