Zgodnie z art. 112 i 112a u.p.t.u., archiwizacja dokumentów podatkowych wyłącznie w formie elektronicznej, pod warunkiem zapewnienia ich autentyczności, integralności i dostępności, nie narusza przepisów, nie uniemożliwiając prawa do odliczenia VAT oraz zastosowania stawki 0% w eksporcie i dostawach wewnątrzwspólnotowych.
Prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z ww. Dokumentów oraz uznanie, że momentem powstania prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych bezpośrednio przez Usługodawcę jest dzień wpływu faktury zakupowej do Usługodawcy.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu bydła w przypadku otrzymania przez Spółkę od Rolników skanów/zdjęć faktur wystawionych przez Rolnika w formie papierowej i przetworzonych do formy elektronicznej jako załącznik do wiadomości e-mail oraz przesłanych w formie wiadomości MMS na telefon pracownika Spółki.
Wystawianie i przechowywanie dokumentów dla celów rozliczenia podatku VAT (w szczególności faktur) wyłącznie w formie elektronicznej, - prawo do odliczenia podatku naliczonego, z tytułu dokonanych zakupów towarów i usług, WNT i importu, wynikającego z faktur zakupowych i ich korekt oraz z odpowiednich dokumentów i zgłoszeń celnych, archiwizowanych wyłącznie w formie elektronicznej, - prawo do zastosowania
Czy przechowywanie skanów zapewnia autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność dokumentu, czyni zadość obowiązkom przechowywania faktur oraz pozwala na odliczenie podatku od towarów i usług?
w zakresie określenia terminu otrzymania faktury i powstania prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur
Prawo i termin do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych w formie elektronicznej oraz prawo i termin do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów.
Czy termin określony w ust. 10b i 11 art. 86 Ustawy o VAT, czyli termin, w którym Spółka będzie mogła pomniejszyć VAT należny z faktur opisanych w pkt 1), będzie wynikał z daty otrzymania poczty elektronicznej z fakturą w formacie pdf (kwestie objęte we wniosku pytaniem nr 3)?
akceptacja na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej oraz faktyczna wymiana faktur elektronicznych może być ograniczona do wybranego zakresu czynności (grup asortymentowych) pomiędzy Wnioskodawcą a Dealerami.
Czy różny wygląd wersji czytelnej e-faktury, nie ingerujący w jej format u wystawcy i odbiorcy, nie narusza wymogu integralności treści faktury, o którym mowa w § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie e-faktur a zatem jest dopuszczalny?
Czy różny wygląd wersji czytelnej e-faktury, nie ingerujący w jej format u wystawcy i odbiorcy, nie narusza wymogu integralności treści faktury, o którym mowa w § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie e-faktur a zatem jest dopuszczalny?
Czy różny wygląd wersji czytelnej e-faktury, nie ingerujący w jej format u wystawcy i odbiorcy, nie narusza wymogu integralności treści faktury, o którym mowa w § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie e-faktur a zatem jest dopuszczalny?
1. Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów § 4 ww. rozporządzenia, dla potwierdzenia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur przesyłanych poprzez wymianę danych elektronicznych (EDI), wystarczające będzie oświadczenie realizatora usługi EDI, że stosowana przy przesyłaniu danych technologia gwarantuje autentyczność danych i integralność treści ?2. Czy w przypadku wymiany faktur
Czy faktury elektroniczne muszą zawierać oznaczenie oryginał i kopia?
Czy faktury elektroniczne muszą zawierać oznaczenia "oryginal" i "kopia"?
Czy faktury wystawione na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy winny zawierać zamiast danych dotyczących stawki i kwoty podatek VAT oraz kwoty należności wraz z podatkiem adnotację iż podatek rozlicza nabywca?Czy wystawiając fakturę dla podatnika z państw UE bez podatku VAT, należy naliczyć i odprowadzić podatek VAT do Urzędu Skarbowego w miesiącu wystawienia faktury, a dopiero z chwilą otrzymania potwierdzenia
Spółka ma wątpliwości czy zamieszczenie w kwalifikowanym certyfikacie imienia i nazwiska, bądź pseudonimu osoby składającej bezpieczny podpis elektroniczny, bez podawania dodatkowych danych tej osoby takich jak PESEL czy numer dowodu osobistego w pełni zaspokaja ustawowe elementy, które powinna zawierać faktura VAT.
Podatnik pyta czy można uznać, że integralność treści faktury jest zachowana w przypadku, gdy wydruk faktury na ekran monitora lub na papier (w czasie kontroli, na żądanie Urzędu Skarbowego) ma w systemach komputerowych Spółki taką samą treść lecz inną formę graficzną niż w systemie komputerowym dostawcy.