Stosunek trustu ustanowionego na Wyspach Cooka jest traktowany jako zagraniczna jednostka kontrolowana, co skutkuje przypisaniem dochodów trustu do wnioskodawcy jako przychodów z kapitałów pieniężnych, podlegających opodatkowaniu według zasad odpowiednich dla takich przychodów, z zastosowaniem metody proporcjonalnego odliczenia podatku.
Polski rezydent podatkowy będący akcjonariuszem zagranicznej jednostki kontrolowanej (CFC) z siedzibą w raju podatkowym jest zobowiązany do opodatkowania całości dochodu CFC przypisywanego prawu do zysku, niezależnie od umownego ograniczenia tego prawa. Domniemanie praw do całości zysków nie może być obalone bez dowodu przeciwnego wynikającego z art. 30f ust. 9 ustawy o PIT.
Zagraniczna jednostka kontrolowana, spełniająca warunki art. 24a ust. 3 pkt 3 oraz ust. 16 ustawy CIT i prowadząca faktyczną działalność na ternie Cypru, podlega wyłączeniu z opodatkowania w Polsce, pomimo rejestracji poza UE.
Fundacja rodzinna, jako wyłączny udziałowiec spółek zagranicznych, nie spełnia przesłanek uznania sprawdzonych spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane w rozumieniu art. 30f ust. 3 ustawy o PIT, co wyklucza obowiązek opodatkowania beneficjentów fundacji z tego tytułu.
Zgodnie z art. 5 Umowy pomiędzy Polską a Gruzją, zmiana rezydencji podatkowej wnioskodawcy do Gruzji, z jednoczesnym przekazaniem majątku do polskiej fundacji, skutkuje uznaniem Gruzji za miejsce jego rezydencji podatkowej i nie powoduje powstania obowiązku podatkowego z tytułu niezrealizowanych zysków w Polsce.
Uznaje się, iż przy kalkulacji hipotetycznego polskiego podatku dochodowego od dochodów zagranicznej jednostki można uwzględnić straty podatkowe z lat ubiegłych, na zasadach ogólnych wynikających z polskich przepisów, co przesądza o braku spełnienia warunków definicji zagranicznej jednostki kontrolowanej (CFC).
Ustalenie czy spółka z Wielkiej Brytanii stanowi zagraniczną jednostkę kontrolowaną.
Ustalenie czy spółka zagraniczna jest zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Zwolnienie fundacji rodzinnej z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz brak obowiązku prowadzenia rejestru oraz ewidencjonowania zdarzeń.
W zakresie uznania Spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane.
Ustalenie obowiązku podatkowego od dochodów Spółki Cypryjskiej dla Fundacji Rodzinnej oraz obowiązku prowadzenia przez Fundację rejestru zagranicznych jednostek.
W opisanej sprawie nie zostanie spełniona przesłanka, która powtarza się w art. 30f ust. 3 pkt 3 lit. a, pkt 4 lit. a i pkt 5 lit. a ustawy o PIT, w konsekwencji czego Spółka nie będzie dla Wnioskodawcy jako fundatora i beneficjenta Fundacji zagraniczną jednostką kontrolowaną. Jako beneficjent oraz fundator Fundacji Rodzinnej Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku od dochodu zagranicznej
Uznanie, czy Spółka będzie dla Wnioskodawcy zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Uznanie Spółki za zagraniczną jednostkę kontrolowaną.
Zwolnienie Fundacji z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, w której Fundator jest udziałowcem.
Zastosowanie zwolnienia z opodatkowania fundacji rodzinnej w zw. z osiąganiem dochodów z zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Uznanie Spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane.
Ustalenie czy Zwroty przysługujące Spółce Zależnej A Wnioskodawca powinien kwalifikować jako przychód, o którym mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 lit. b ustawy o CIT.
Wniesienie do Fundacji Rodzinnej udziałów w spółce cypryjskiej nie będzie wiązało się z obowiązkiem zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Fundacji. - W przypadku likwidacji spółki cypryjskiej i uzyskania mienia likwidacyjnego spółki, Fundacja będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych i nie znajdzie zastosowania przepis art. 24r updop. - Fundacja nie
Czy dla celów obliczenia hipotetycznego polskiego podatku dochodowego od osób prawnych jaki byłby należny od Zagranicznej Spółki zgodnie z art. 24a ust. 3 pkt 3 lit. c, art. 24a ust. 3 pkt 4 lit. b oraz art. 24a ust. 3 pkt 5 lit. d Ustawy, gdyby ta Zagraniczna Spółka była polskim podatnikiem, Wnioskodawca może na podstawie art. 7 ust. 5 Ustawy odliczyć straty podatkowe Zagranicznej Spółki z lat ubiegłych
Opodatkowani podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Ustalenie, czy daninę specjalną na obronę Republiki (the special contribution for the Defence of the Republic) wymienioną w art. 2 ust. 3 lit. b) pkt iii) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatku od dochodu i majątku z dnia 4 czerwca 1992 r., zapłaconą przez spółkę - cypryjskiego rezydenta podatkowego, Wnioskodawca
Ustalenie czy spółka w Luksemburgu nie będzie zagraniczną jednostką kontrolowaną w rozumieniu art. 24a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych