Użycie pojazdu o DMC powyżej 3,5 tony częściowo na cele prywatne, lecz każdorazowo opodatkowywane, daje prawo do pełnego odliczenia VAT, niezależnie od braku zastosowania prewspółczynnika.
Odpisy amortyzacyjne w części ustalonej od wartości samochodu osobowego (będącego koniowozem) przewyższającej kwotę 150 000 zł nie będą stanowiły kosztów uzyskania przychodów.
1. Czy w opisanym stanie faktycznym, w szczególności w związku z dokonaną w dniu 5 czerwca 2023 r. transakcją sprzedaży Przedsiębiorstwa Wnioskodawcy na rzecz (…) sp. z o.o., Wnioskodawca utracił lub utraci prawo do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek? 2. W przypadku uznania za nieprawidłowe stanowiska Wnioskodawcy na pytanie oznaczone numerem 1 - w którym momencie, w opisanym stanie faktycznym
Zastosowanie ulgi na działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 26e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (definicja i koszty kwalifikowane).
Ulga badawczo – rozwojowa, wynagrodzenia jako koszty kwalifikowane.
Możliwość uznania za koszty kwalifikowane, wydatków o których mowa w art. art. 18d ust. 2 pkt 1 -5 oraz art. 18d ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Ulga badawczo rozwojowa, wynagrodzenia i nabycie materiałów i surowców jako koszty kwalifikowane.
Ulga badawczo rozwojowa, definicja, koszty pracownicze, amortyzacja warunki odliczenia.
1. Czy realizowane przez Spółkę Prace badawczo-rozwojowe stanowią działalność badawczo- rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26, w zw. z art. 4a pkt 27 lit. b, art. 4a pkt 27 lit. c i art. 4a pkt 28 ustawy o PDOP? 2. Czy wymienione Koszty B+R stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 oraz art. 18d ust. 3 ustawy o PDOP? 3. Czy Koszty B+R mogą podlegać odliczeniu od podstawy opodatkowania
Ulga na działalność badawczo rozwojową, o której mowa w art. 18d ustawy CIT - definicja, koszty pracownicze, koszty materiałów i surowców i odpisy amortyzacyjne.
Czy wynagrodzenia pracowników wraz z uiszczanymi przez pracodawcę składkami na ubezpieczenia społeczne pracowników wskazane w stanie faktycznym stanowią w całości koszt kwalifikowany w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 1 CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) Czy koszty usług opisanych w stanie faktycznym, świadczonych Wnioskodawcy przez podmioty zewnętrzne, koniecznych do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych
1. Czy wynagrodzenia pracowników wraz z uiszczanymi przez pracodawcę składkami na ubezpieczenia społeczne pracowników wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego będą stanowiły w całości koszt kwalifikowany w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 1 CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) 2. Czy koszty usług opisanych w zdarzeniu przyszłym, tj. usług świadczonych Wnioskodawcy przez podmioty zewnętrzne, koniecznych
Czy opisana w stanie faktycznym działalność Wnioskodawcy spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej z art. 4a pkt 26 CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) Czy koszty materiałów oraz surowców wskazanych w stanie faktycznym, wykorzystywanych do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych w zakresie tworzenia produktu leczniczego stanowią koszt kwalifikowany w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 CIT
Czy opisana w zdarzeniu przyszłym działalność Wnioskodawcy spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej z art. 4a pkt 26 CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) Czy koszty materiałów oraz surowców wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, wykorzystywanych do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych w zakresie tworzenia produktu leczniczego będą stanowiły koszt kwalifikowany w rozumieniu art. 18d
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu i eksploatacji samochodu konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu 15 osób o dopuszczalnej masie całkowitej 4100 kg
Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego od rat leasingowych w związku ze złożoną informacją o zmianie wykorzystania samochodu osobowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa wykorzystywanego w samochodach przeznaczonych do użytku mieszanego.
Dot. prawa do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do zakupów paliwa dokonywanych za pośrednictwem kart paliwowych w stanie prawnym od 1 lipca 2015 r.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o 50% kwot podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług związanych z eksploatacją pojazdów samochodowych przy użyciu kart flotowych w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 lipca 2015 r.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu
Prawo do odliczenia, od dnia 1 lipca 2015 r., 50% kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa bezpośrednio od dystrybutorów, jak i przy użyciu kart paliwowych, do samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych wykorzystywanych do użytku mieszanego, tj. do działalności gospodarczej i do celów prywatnych pracowników.
prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi;
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego w związku z planowanym w 2014 r. lub 2015 r. nabyciem samochodu osobowego przeznaczonego do oddania w odpłatne używanie na podstawie umowy najmu na okres powyżej 6 miesięcy, na poczet którego w grudniu 2013 r. została wpłacona zaliczka.