Transakcje sprzedaży walut wirtualnych, dokonywane w Polsce, stanowią świadczenie usług finansowych zwolnionych z VAT, jeśli wirtualne waluty są uznawane jako alternatywny środek płatniczy i wykorzystywane wyłącznie w funkcji płatniczej.
W kontekście KSeF, data wystawienia faktury ustrukturyzowanej tożsama z datą w polu P_1 jest kluczowa dla przeliczeń walutowych i uznawana za oficjalną datę wystawienia, niezależnie od terminu jej przesyłki do systemu.
Przychody uzyskane z odpłatnego zbycia kryptowalut przez Wnioskodawcę nie stanowią przychodów z działalności gospodarczej, lecz kapitałów pieniężnych. Przychód ten podlega opodatkowaniu 19% podatkiem dochodowym zgodnie z art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Różnice kursowe powstałe przy spłacie zobowiązania w walucie obcej, niezależnie od sposobu pozyskania środków na ich spłatę, mogą stanowić podatkowe różnice kursowe w rozumieniu art. 15a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Przychody z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej są klasyfikowane jako przychody kapitałowe, podlegające opodatkowaniu według stawki 19%, co wyklucza możliwość ich opodatkowania ryczałtem jako przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Umowy sprzedaży monet ze złota dewizowego nie podlegają zwolnieniu z podatku od czynności cywilnoprawnych na mocy art. 9 pkt 1 ustawy PCC, gdyż jako złoto dewizowe nie stanowią walut obcych, w konsekwencji obciążają kupującego obowiązkiem podatkowym, jeśli wartość transakcji przekracza 1000 zł.
Monety ze złota dewizowego nie są walutami obcymi w rozumieniu ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Opodatkowanie transakcji ich sprzedaży nie podlega zwolnieniu na podstawie art. 9 pkt 1 tejże ustawy, gdyż monety te dominująco spełniają kryteria złota dewizowego.
Transakcje sprzedaży (wymiany) walut fiducjarnych i wirtualnych są świadczeniem usług podlegającym opodatkowaniu VAT w Polsce, które jednak korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, a ich charakter nie kwalifikuje ich jako pomocnicze transakcje w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy o VAT.
Usługi nabycia, sprzedaży i wymiany kryptowalut oraz stablecoin mogą korzystać ze zwolnienia z VAT, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, o ile miejscem świadczenia jest terytorium Polski. Odliczenie podatku naliczonego przysługuje w przypadku spełnienia warunków z art. 86 ust. 9, jeżeli miejscem świadczenia usług jest terytorium państwa trzeciego.
Przychody z tytułu sprzedaży „Udziałów polskich” przez polskiego rezydenta podatkowego stanowią przychody osiągane na terytorium RP i nie mogą być opodatkowane ryczałtem przewidzianym dla "przychodów zagranicznych". Inne badane przychody Wnioskodawcy mogą być uznane za "przychody zagraniczne" podlegające ryczałtowi, przy spełnieniu przepisanych warunków.
Monety wykonane ze złota dewizowego, będące prawnym środkiem płatniczym poza krajem, nie podlegają zwolnieniu z podatku od czynności cywilnoprawnych jako „waluty obce”.
Dochód z tytułu renty zagranicznej podlega przeliczeniu według kursu średniego NBP z dnia poprzedzającego powstanie przychodu dla celów podatku dochodowego, niezależnie od braku dokumentacji szczegółowej dotyczącej daty otrzymania rentowych płatności i potrąceń podatku za granicą.
Dochody z odpłatnego zbycia walut wirtualnych należy klasyfikować jako przychody z kapitałów pieniężnych, niezależnie od liczby transakcji, a nagrody w kryptowalutach stanowią przychód w momencie ich otrzymania. Interpretacja odnosi się do art. 17 ust. 1 pkt 11 i art. 18 ustawy o PIT.
Sprzedaż monet ze złota dewizowego, stanowiących prawną walutę w kraju ich emisji, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, zgodnie z art. 9 pkt 1 ustawy, jako sprzedaż walut obcych.
Sprzedaż wirtualnych walut z gier komputerowych na rzecz podmiotów prywatnych, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy VAT, stanowi świadczenie usług zwolnionych od podatku, gdy miejscem świadczenia jest Polska.
Ustalenie, czy sprzedaż tokenów będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dokonywanych płatności na rzecz klientów w związku z zawartymi ugodami.
Skutki podatkowe odpłatnego zbycia na podstawie umowy cesji praw z umowy kredytowej.
Dotyczy ustalenia, czy zrealizowane przez Spółkę dochody w związku z realizacją transakcji hedgingu mogą zostać zakwalifkowane, jako uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SEE na podstawie zezwoleń (zwolnione od opodatkowania)?
Powstanie różnic kursowych z tytułu zaciąganych i udzielanych pożyczek, w tym przy wykorzystaniu instytucji przekazu.
Możliwość odliczenia od podatku do zapłaty w Polsce podatku u źródła pobranego w Indiach oraz ustalenia kursu waluty do określenia wielkości kwoty podatku zapłconego w Indiach.