Podatnik, świadczący usługi międzynarodowego transportu towarów, może przechowywać dokumenty potwierdzające wykonanie usług oraz faktury wyłącznie w formie elektronicznej, spełniając wymogi autentyczności, integralności i czytelności. Takie dokumenty będą podstawą dla zastosowania stawki 0% VAT, przy zapewnieniu ich dostępności dla organów podatkowych.
Przy świadczeniu usług transportu międzynarodowego brak dokumentu celnego potwierdzającego wliczenie wartości usługi do podstawy opodatkowania importu wyklucza zastosowanie stawki 0% VAT; dokument ten jest warunkiem preferencji podatkowej.
Spółka świadcząca usługi transportu międzynarodowego nie jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% bez posiadania potwierdzonego przez urząd celno-skarbowy dokumentu, z którego jednoznacznie wynika wliczenie wartości usługi transportowej do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów.
Dochody uzyskiwane z pracy najemnej na pokładzie samolotów eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z zarządem na Malcie podlegają opodatkowaniu wyłącznie na Malcie, zgodnie z art. 15 ust. 3 umowy polsko-maltańskiej, co skutkuje ich zwolnieniem od podatku w Polsce.
Podatnik, będący polskim rezydentem podatkowym, osiągający dochody z pracy najemnej na jednostkach pływających w transporcie międzynarodowym zarządzanych przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Singapurze, ma prawo do metody proporcjonalnego odliczenia oraz pełnego skorzystania z ulgi abolicyjnej, niezależnie od zwolnienia od opodatkowania w Singapurze.
Usługi pośrednictwa związane z międzynarodowym transportem towarów z Chin do Polski mogą korzystać ze stawki VAT 0%, pod warunkiem posiadania dokumentacji potwierdzającej przekroczenie granicy i wliczenie wartości usługi do podstawy opodatkowania importu.
Usługi transportu towarów świadczone przez polskiego podatnika na rzecz podatnika z siedzibą poza terytorium kraju są opodatkowane w miejscu siedziby usługobiorcy zgodnie z art. 28b ustawy o VAT. Stawka 0% nie jest właściwa, a na fakturze powinna widnieć adnotacja „odwrotne obciążenie”.
Dochody z pracy wykonywanej w transporcie międzynarodowym przez rezydenta podatkowego Polski podlegają opodatkowaniu w Polsce, mimo działalności pracodawcy w różnych krajach, zgodnie z właściwymi umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania, przy uwzględnieniu miejsca faktycznego zarządu przedsiębiorstw.
Usługa transportu międzynarodowego pasażerów w przypadku czarteru samolotów podlega opodatkowaniu w miejscu faktycznego świadczenia, gdzie odbywa się przemieszczanie, uwzględniając pokonane odległości. Dla zastosowania preferencyjnej stawki 0% VAT niezbędna jest dokumentacja potwierdzająca spełnienie warunków określonych w przepisach. Import usług musi być deklarowany, jeśli miejsce świadczenia to
Stosowanie stawki 0% VAT do usług spedycji międzynarodowej, nie wymaga odprawy celnej na terytorium Polski, pod warunkiem spełnienia warunków dokumentacyjnych potwierdzających związek z międzynarodowym transportem i zawarcie kosztów w podstawie opodatkowania importu.
Dochody polskiego rezydenta podatkowego z pracy na statkach międzynarodowych eksploatowanych przez przedsiębiorstwo zarządzane z Grecji podlegają pod metodę proporcjonalnego zaliczenia z możliwością pełnego odliczenia ulgi abolicyjnej, zgodnie z Konwencją MLI i ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązek złożenia zeznania podatkowego i opodatkowania dochodów z pracy wykonywanej na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych świadcząc osobiście usługi transportowe w charakterze kierowcy w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie usług międzynarodowego transportu towarów stawką VAT 0%.
Obowiązek płatnika w związku z wypłatą diety kierowcy samochodu ciężarowego w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie rejsów: - rozpoczynających się w Polsce i kończących na polskich wodach terytorialnych lub przebiegających przez wody terytorialne UE, - rozpoczynających się w Polsce i kończących się na terytorium UE oraz rozpoczynających się w Polsce i kończących się poza terytorium UE, - rozpoczynających się na terenie UE poza Polską i kończących się na terytorium UE poza Polską, rozpoczynających się
Uznanie świadczonych usług za usługę międzynarodowego transportu towarów oraz opodatkowanie tych usług stawką VAT w wysokości 0% na podstawie posiadanych dokumentów.
Brak prawa do zastosowania stawki 0% dla świadczonych usług transportu międzynarodowego.
Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Wskazanie, czy oferowane przez Spółkę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego, opodatkowania świadczonych usług stawką 0%, wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego.
Możliwość stosowania ulgi abolicyjnej do wynagrodzenia wypłaconego z tytułu pracy na statku eksploatowanym w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z siedzibą i faktycznym zarządem w Japonii.
Ustalenie czy opisane czynności stanowią jedną, kompleksową usługę, do której ma zastosowanie stawka 0% VAT.
Opodatkowanie usług transportu międzynarodowego stawką VAT w wysokości 0%.