Usługi przeprowadzania badań klinicznych przez Szpital nie korzystają ze zwolnienia od VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT. Tym samym, podlegają opodatkowaniu dla Sponsorów krajowych, a dla zagranicznych opodatkowanie nie ma miejsca na terytorium Polski.
Założenie fundacji przez wspólników spółki nie wyklucza jej z opodatkowania ryczałtem, pod warunkiem braku przyznania fundatorom praw majątkowych; koszty sponsoringu związane z celami promocyjnymi spółki nie stanowią ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
Wydatki ponoszone na umowy sponsoringowe, mające na celu promocję wizerunkową poprzez wydarzenia sportowe, nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ustawy o CIT, jeśli nie wykazują bezpośredniego i realnego związku z przychodami podatkowymi.
Wydatki poniesione przez Wnioskodawcę z tytułu umów sponsoringowych, w ramach których następuje wzajemność świadczeń sponsorowanego o charakterze reklamowym, stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, jako racjonalne, gospodarczo uzasadnione wydatki reklamowe z wyraźnym związkiem przyczynowym do uzyskania przychodu.
Wynagrodzenie wypłacane na podstawie umów sponsoringowych, przy założeniu istnienia wzajemności świadczeń i charakteru reklamowego, może stanowić koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem należytego udokumentowania oraz niekwalifikowania jako koszty wyłączone z kosztów podatkowych według art. 16 ust. 1 CIT.
Wydatki ponoszone na umowy sponsoringowe, mające na celu promocję marki i pośredni wzrost przychodów, uprawniają podatnika do odliczenia podatku naliczonego VAT, o ile spełnione są warunki wskazane w art. 86 ust. 1 i ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT.
Wykładnia art. 18eb ustawy o CIT pozwala na skorzystanie z ulgi na ekspansję tylko w zakresie wydatków jasno określonych w zamkniętym katalogu tej normy podatkowej, wykluczając jeżeli nie spełniają kryteriów bezpośrednio związanych z promowaniem sprzedaży produktów.
Przekazanie przez Spółkę środków na organizację rejsów przez Fundację stanowi koszt uzyskania przychodów na działalność sportową, kwalfikując się do ulgi z art. 18ee updop, gdyż rejsy propagują kulturę fizyczną i mogą przyczyniać się do zwiększenia przychodów Spółki.
Usługi związane z produkcją filmów niesiężących promocyjnie (PKWiU 59.11.11.0) podlegają stawce 8,5%, a usługi sportowe (PKWiU 93.19.12.0) oraz związane z produkcją filmów reklamowych (PKWiU 59.11.12.0) opodatkowane są stawką 15% ryczałtu.
Uprawnienie do skorzystania z ulgi, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w przypadku sponsorowania klubów sportowych oraz stowarzyszeń.
Uprawnienia do skorzystania z ulgi, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w przypadku sponsorowania Klubów działających jako spółki akcyjne lub spółki z o.o.
Uprawnienia do skorzystania z ulgi, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w przypadku sponsorowania Klubów oraz Podmiotów Sponsorowanych.
Skoro pomiędzy stronami dochodzi do świadczeń wzajemnych, to przychodem u Wnioskodawcy jest/będzie w tym przypadku wartość należnych świadczeń wykonywanych przez podmiot z Kanady w ramach umowy partnerskiej zgodnie z art. 12 ust. 1 updop.
Dotyczy ustalenia, czy w związku z zawarciem umowy sponsoringowej, wykonywane na rzecz Fundacji świadczenia pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy ukryty zysk lub wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą, a w konsekwencji będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Wydatki związane z realizacją Umowy sponsoringu stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy CIT.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę w ramach zawartej umowy z klubem sportowym oraz skorzystać z z tzw. ulgi sponsoringowej, o której mowa w przepisach art. 26ha ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Sposób opodatkowania usług promocyjnych i reklamowych na podstawie umów sponsoringu.
Uznanie czy wydatki Spółki poniesione na Sponsoring podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek oraz czy wydatki związane z opłaceniem faktur wystawionych przez Leasingodawców za udzielenie informacji organom ścigania na temat kierującego pojazdem lub innych zdarzeń związanych z pojazdem, w tym w postępowaniu mandatowym podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
W zakresie obowiązków płatnika i zastosowania ulgi dla młodych (umowa sponsoringu).
Podatek od towarów i usług, który dotyczy ustalenia, czy od części sponsorskich wpłat rozumianych jako części kwot wpłacanych przez uczestników konwentu ponad koszt wejściówki na konwent zobowiązuje się odprowadzić podatek VAT.
Ustalenie czy przekazane w ramach umowy sponsorskiej środki pieniężne, produkty i towary oraz zakupione stroje sportowe z logo sponsora będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem tytułem ukrytych zysków lub wydatków niezwiązanych z działalnością.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca będzie mieć prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów świadczeń wypłacanych Sponsorowanemu na podstawie Umowy sponsoringu i faktur wystawianych przez Sponsorowanego na podstawie tej Umowy.
Dotyczy ustalenia czy Wnioskodawca będzie mieć prawo odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 Ustawy CIT, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na finansowanie klubu sportowego, o ile koszty te będą kosztami, o których mowa w art. 18ee ust. 2 pkt 1 Ustawy CIT, z tytułu wydatków jakie Spółka ponosi w ramach zawartych z Klubami Umów sponsoringowych, czy